Blog >> fényezés

>> Autóápolástnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-05-15

A kutya és macska közötti mély "barátság" áldozatául esett szegény kis autó, ezért a fényezést javíttatni kellett.
Sajnos elfelejtettem a karcokról száraz időben jó fényképet csinálni, a fényező előtt meg pont esett az eső, így nem igazán lehet látni mennyire karcolták össze.
Ellenben szép munkát kaptam vissza.
Valamit ki kell találni az állatok ellen.
KM: 127668

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-13

Akkor a képek...

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-11

Egy "kis" munka volt a gépjárművön. Küszöb megbarnult, lökőt kilyukasztottam hátul. Első lökhárító nem volt megfelelően visszarakva és a motorvédő fosmost elengedte pár csavar...Szép lesz...hamarosan.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-08

Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)

Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €

A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.

>> AutóápolásBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-05-31

Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-16

Új kerekeket vásároltam az autó alá.

Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.

Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.

Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)

Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)

>> AutóápolásFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2016-03-09

Nem, nem lett összetörve. Parkolási karcok eltüntetésének indult a projekt, de a Rosso 130B/B egyszerűen fényezhetetlen a hagyományos módszerekkel, miszerint lefújunk két lököst és hajrá tovább. Mondhatni ez egy komplett fényezés lett, kis túlzással...
Aki végre normális, minőségi fényezői munkát keres, annak elég jó referencia lehet az évről évre más színkódra uv-szívott alfa rosso szín, ahol még az autó elejéhez is más színt kellett keverni, mint a hátuljához....
Sajnos nincs művelet előtti képsor, pedig azzal jól látszódna, hogy a 14 év alatt amortizált rosso 130D hogyan újul meg...
Keressétek Péter Schneider-t (vagy engem), ha minőségi aládolgozással, hiba nélküli munkát akartok...

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-03-02

Újra fényeztem a vasat!
Nagyon jó állapotban volt, szinte semmit nem kellett javítani.
A géptető sarkán egy aprót, a tetején egy picit, meg a jobb hátsó sárvédőíven volt egy rozsdapötty. Horpadások nincsenek, így elég hamar végeztem.

A színe, Astra OPC gyöngyházbordó mattlakkozva.
Tető, tükrök meg még ahova még kitalálom Vajszínűek . Mobihell 240 (nehogy elfelejtsem)

Nincs még teljesen kész, az ajtók belsejét, és a falcokat is krémre szeretném kifújni, illetve a motortérben is ez a két szín fog feltűnni.
Ja meg egy jobbos küszöbspoiler csere lesz, már megvan az új, fényezésre vár, aztán ezt a töröttet lecserélem arra.

Egy picit szeretnék majd letekerni a gewinden kb -10mm-t hétköznapira.

Ha isten is úgy akarja ott lesz az AMTS (Auto Motor És Tuning Show-n) kiállított autóként. Sajnos nagyon későn kezdtem el szervezkedni,így már szinte minden klubb tele van. Hát max. kimarad.

Szerintem elég vagány lett, és megint csak elmondhatom, nincs még egy ilyen!!!

Szerk. Erőt vettem magamon, lefényeztem ,és felraktam a jobbos küszöböt, így már az is tökéletes!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-02-22

Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.

BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.

Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.

A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.

Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....

Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)

Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.

Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...

Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.

(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.

Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.

Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!

Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!

BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)

218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.

Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-11-13

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.

Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.