Blog >> futómű

>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-03-24

Szépen lassan halad az állapotjavítás, most az első futómű következett. Első alsó és felső lengőkarok cseréje plusz munkadíj 155000HUF. Az egyik hibajelenség sajnos még megmaradt, kicsit bemelegedve még nyöszörög egy szilent a stabilizátor rúdon, de már ennek az orvoslása is folyamatban.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-03-24

Bár nem volt semmi baj, de úgy gondoltam nem árt, ha végeztetek egy futóműállítást. Eredetileg a nyári gumik felhelyezése után akartam ezt megejteni, de mivel az nem gyári felniken lesz, a futóművesek pedig azt ajánlották, hogy ezt gyári felnire érdemes elvégeztetni, ezért csere előtt ejtettem meg a dolgot.
Ahogy láttam, a felhelyezett lézeres mérőkészülékek real-time továbbították az adatokat a computerre, az pedig kijelezte, hogy milyen szögben áll a kerék és ennek függvényében tekergette a csavarokat a szaki. Különbséget nem érzek, de remélhetőleg az utángyártott felnikkel is jó lesz így.

>> Tuning és extraBéci // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-21

Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)

Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.

Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-12-30

Generátor cserénél feltűnt, hogy kicsit le van nyalva a jobb első guminak a belső fele, így bejelentkeztem futómű állításra. Az állításra nem került sor, mert arra lett következteteve, hogy még egy korábbi futómű hibából adódóan van a kopás.
A beállítások szerint inkább a külső felét kéne ennie a gumiknak. A gyári beállításokhoz képest összetartása van az első kerekeknek, de mivel van egy kicsi dőlésük is, ez kompenzálja az összetartást és ezért nem állítottak rajta.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-29

Jobb hátsó lengéscsillapító beszerezve, mai nappal kicserélve. Jövőre jön a másik oldal és a hátsó fékek. :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-18

Még a parkolóban egy nagy pattanás... :(

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-11-15

Az első futómű kicsit le volt gatyásodva. Kigyorsításnál a jobb oldal rángatott, a féltengelyre gyanakodtam. A gyanú helytálló volt, viszont megbontás után kiderült, hogy nagyobb a baj. Cserélni kellett mindkét oldalon elöl az alsó és felső lengőkarokat, és a féltengely csillagokat. Ezen kívül volt néhány apróság, ami orvosolva lett. Nem szólt a duda, lógott a motortakaró burkolat, a bal oldali A oszlop belső kárpitja is lifegett. Valamint a bal első lámpa alatt nagy volt a hézag a lökhárítónál, az is meg lett igazítva. Ezeken kívül felkerültek a téli kerekek is. A művelet műhelyében készült.

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2016-10-20

Sípolunk, kattogunk. Természetesen a kettő együtt jelent meg. :) Toronycsapágy(10), hosszbordás+görgő(8), féltengely csukló(17,5), szervószivattyú(13). Hosszú a névsor de túl kell esni rajta, és ha már hozzá van nyúlva akkor legyen all in a dolog.