Blog >> futómű

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-06-30

Ma végre elhozhattam Rómeót a szerelőktől (kettőt is elfogyasztott... :P), eszméletlen érzés volt... Mint ha meztelen lettem volna ebben az 1-másfél hétben az utcán sétálva... :)
Cserélve:
- hátsó lengéscsillapítók
- szilentek
- gömbcsuklók
- "kutyacsontok" (szegények...:)
- bal első stabilizátor
- teljes kuplung szerkezet

Két szerelőnél járt (hátulja erősen összegyógyult az évek alatt, ezért kellet egy karosszériás is; innen ismételt köszönet Nagy Balázséknak, sokat szenvedtek... :) Mindkét szerelő tarja a mondását, hogy amennyire mi sofőrök imádjuk vezetni, és szeretjük őket, addig ők kb. annyira utálnak tökölni vele... :P Ezt főleg egy tapasztaltabb művész úr mesélte, miután 3 napig melózott rajta... :) De egy hét elég lett mindenre, közben még 2-szer kellett alkatrészeket rendelni, volt egy hétvége, vb-n kiestek az olaszok, szóval sok minden történt...

Telefonnal fényképeztem az első, és az utolsó momentumot... :)

Szerettem volna még idén a külsőre is költeni, de mivel még téli papucsok sincsenek, azon pedig nem akarok spórolni, így külső tatarozás 2011-re marad, ha csak addig nem kapok egy zsíros állást... :D Költségem csak körülbelüli összeg, van benne kedvezmény innen-onnan, de mivel kb. 4-5 alkalommal kellett zsebbe nyúlni, így fejben kb. ennyi jött ki. Ahhoz, hogy elsírjam magam, ez is bőven elég... :)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-27

Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.

Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-06-08

Eljött az az idő, hogy elkezdjem szelektálni mely típúsú alkatrészekből veszek bontottat vagy újat. Amiket beszereztem, azok bontottak. Nem gondolom, hogy újakat kellett volna vennem ezekből egy 12 éves autóhoz. Nem tudom meddig fogja bírni, de majd kiderül. Jónak kell lennie
alsó lengőkar
keresztlengőkarok
bal hátsó kilincs
kormánystabrúd
Mehet a szétborítás és a lengéscsillapító felújítása. K@.-a anyját a kopogó g.-!ó kiba.-ottul felidegesítő alkatrészekből.
Elmentem Pestre a PUG-gal. Örültem volna, ha Alfával megyek PUG alkatrészekért.

Mivel már hallatszottak kopogások, és a JH keréken is látszott nem igazán jó a dőlése, ezen kívül a féltg gumiharangok is repedezettek voltak, úgy gondoltam itt az ideje 1-2 műveletnek. Cartársak ajánlása alapján rábíztam Franke Róbert (Páty) kezeire. Jó munkát végeztek és főleg gyorsan. A változás érezhető :)) és persze volt egy futómű állítás is.
Csere:
- JE lengőkar
- JH lengőkar csapágy
- féltg gumiharangok
- stabrúd pálcák
- féltg szimeringek

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-05-21

Ma ki lett cserélve a jobbos féltengely gumiharang, most szettet vettem, nem sok értelme volt...

>> EgyébBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2010-05-07

Elgurultam futóműveshez régen volt már megnézve hogy áll a futómű. Alapjában véve kisebb nagyobb eltérésekre számítottam de ultra minimális állítást kelet csak eszközölni ez igen meglepett mert ides tova 4 éve nem volt állítva a futómű. Ami elszomorítóbb, hogy kerék centírozáskor kiderült az amit nem szerettem volna. A Pirelli P5 Drago gumik a végét járják, sokan szidták őket így úgy de kopásilag elég jól birják lenne még benne 2 szezon de valahogy szerkezetileg nem az igazi, egy párszor áltak 2-3 hetet az biztos nem tett jót nekik. Elégedett voltam velük és a mintázat is jól nézett ki de így mivel 2 necces és a másik kettő is problémás így kap a jármű 4 vadi új Michlein -t. Pirelli P6 -al szemeztem de ki szeretném próbálni a hurkás márkát és most akcióban olcsóbb mint a Pirelli, meglátjuk milyen lesz...

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-05-04

A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-04-06

Ma végre megtörtént a hátsó futómű cseréje, minden probléma mentesen zajlott...
sajna csak a telefonnal tudtam képeket készíteni, így hát nem a legjobbak.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Ma elmentem a lézeres futómű beállításra. A Megyeri úton van egy szervizállomás, ott dolgozik egy ismerősöm, elgurultam hozzá. Ő állította be tavaly is a futóművet. A gép azt mutatja, hogy minden tökéletes, a gyári előírásnak megfelelő. A tavaly beállított értékeket hozza a műszer, semmi nem ment el. Ismerősöm szerint ez a gumikopás a belső részen minden autónál előfordul, és nem kell aggódnom egyáltalán. Hát, remélem igaza van, és a megnyugodhat a lelkem...

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...