Blog >> futómű
Kopogás, nyiszogás, anyázás...
Cserélés, megköszönés.
Szegényedés, ismét anyázás.
Szeptemberben, mikor át lett vizsgálva a futómű, akkor derült ki, hogy a jobb hátsó stabilizátor rúd lassan cserére szorul. Azóta az autóval mentem kb 4000 km-et, és egyre jobban zörgött. Gerissimoval megbeszéltem, hogy ma megyek, és orvosoljuk a problémát. Az autó felemelése után kiderült, hogy a bal oldali is haldoklik, így mind a kettő ki lett cserélve. Persze a szétszedés nem ment könnyen, csak a flex segített a dolgon... De a lényeg, hogy ismét csendes a futómű. :-)
Ma már egyre jobban úgy nézett ki, hogy itt a hideg és talán havas idő, Lia megkapta a téli papucsokat, amelyekkel hozzám került a nyáron.
A csere zökkenőmentes volt, bár mindenhol meglepődnek, amikor azt mondom, hogy én kellek a beindításhoz:))
A cserével egyúttal át is vizsgálták, a 12 pontosat nézték meg. Kifogástalan állapotban van:))
Amit javasoltak ennek ellenére, hogy a hátsó féktárcsákat cseréljem ki, mert már kezdenek nagyon elkopni. Ezt mindenképp hamarosan meg kell ejteni, de még bírja. Hiába, sokat mentem vele (lásd előző post)
Egy régóta esedékes dolgot is kértem, a fényszórókkal nagyon magam elé világítottam, azt is elintézték, tekertek rajta egy kicsit, és máris jobb lett:))
Folyadékok rendben, és a futóművek is, amitől azért tartottam, ezeken a rossz utakon itt a fővárosban... kipuff is szép, na szóval Lia egészséges:))
Hétvégén ki akartam cserélni a nyári gumiaimat, minden jól is ment addig míg észre nem vettem, hogy a kocsiban lévő emelével tuti nem fog menni mert valami idióta (az előző tulaj, vagy valaki más) elhajlította az emelő felső részét, kis gondolkodás után felhívtam Kócosw barátomat, hogy oda tudná-e adni az övét erremondja nekem vigyem át hozzájuk és náluk sokkal egyszerőbben és gyorsabban ki tudnánk cserélni. El is menteem hozzá és ki is cseréltük őket de közben észrevettük, hogy a hátsó kerekek nem egyenletessen vannak megkopva, és tanácsát megfogadva Hétfőn be is mentem Győrbe beállítattni. Ha nem tesznek be elém 1 csókost akkor elég hamarabb el is öhettem volna onnam. Amúgy mint kiderült nem csak a hátulja hanem az eleje is el volt állítódva. De ami a lényeg most jó és annyira nem is volt drága.
Kicsit jobbra húzott az autóm, nem tudom mitől, nem nagyon emlékszem arra, hogy megütöttem volna a futóművet. Az Autóház Budaörsnél állították be, most úgy tűnik, hogy jó :)
Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.
Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.
Tegnap kicseréltem a bölcsőt és a balos lengőkart, persze volt segítségem apukám személyében :) Reggel 7-kor igyekeztem ki műhelybe, apukám 9-kor követett, addigra a bölcső már szabadon volt, még a lengőkartól kellett megszabadítani a kocsit, aztán már ki is lehetett fűzni a bölcsőt, érdekes, hogy a másikat könnyebb volt befűzni, mint a régit ki... miután minden a helyére került megmozgattuk az autót egy kicsit, így már a mérés is azt mutatta, hogy a helyére került a futómű. ezek után le lettek húzva fixre a csavarok. Du. 2-re végeztünk. Futómű ellenőrzéssel várok még egy kicsit mert nem húz semerre se, teljesen jó vezetni :)
A bölcső 15ezer a lengőkar 7ezer Köszönet érte Ferke kartársnak :)
A kerék került 24ezerbe, mert nem tudták javítani.
Innen is köszönet Németh Gézának a műhelyért. :)
Mivel egy hosszabb külföldi út előtt állunk, úgy gondoltam, hogy szakértő szemekre és kezekre bízom az autót. Nem szeretnék semmiféle meglepetést, ezért Alfater megnézte nekem a futóművet. Sajnos van két dolog, amit idővel meg kell majd csinálni, de szerencsére nem azonnali, sürgős feladatról van szó. Az egyik a bal első alsó gömbfej. A másik dolog fontosabb, ha visszatérünk, utána meg lesz javítva. Mégpedig a jobb hátsó keréknél a stabilizátor összekötő. Ezeket leszámítva az autó tökéletes, bátran indulhatunk Görögországba. :-)
Volt ma a városban ingyenes lengéscsillapító ellenőrzés, egy autó állt ott így én is sorba álltam kíváncsiságból. Az első telókat 73% és 75%-nak, a hátsókat pedig 47% és 48%-na ítélték meg ( ebből a rajzból ez nem tudom, hogy derül ki.), ugyan a gép azt dobta, hogy a hátsók cserére szorulnak, azt mondták, hogy ezzel még átmegy műszakin. Mérték a fékfolyadék forráspontját is 175C fokban állapították meg, ez is jónak mondható...
Bő egy hónapja kezdődött, egy kőszegi kátyúval. Utána vettem észre h félrehúz az autó. Aztán jártam két futóművesnél, és volt egy gumicsere, és semmit sem javult az autó. Ráadásul a gumi csere alkalmával rosszul centríroztak, így elkezdett rázni is.
A diagnózis a csonkállvány deformációját fedte fel. Ezért a bal első kerék dőlésszögét nem lehetett jól beállítani. Az új gumik is látványosan koptak ott, ezért nem akartam halogatni a cserét, kértem h rendeljenek egyet. Ám visszahívtak, hogy az új ára 100.000 Ft + Á, biztos kell? Ezt hallva elhültem kissé.. Osztottam szoroztam, minden kedvezményemet latba vetve több volt az ára, mint amit szívesen kiadnék érte, így belekerült az első használt alkatrész Piribe. Két éves korára meg kellett érnie ezt, de talán megérti, h inkább 25.000 ért veszek bontottat bele.. Szerencsére minden jtd GT csonkállványa ugyanolyan, nem kellett esélytelenül bontott Q2-t vadászni. A cserét a szokásos helyen végezték el.
Lényeg, h most már megoldva ez a probléma is.