Blog >> csere

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-28

Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-19

Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-16

Olaj + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő cserélve! És kapott egy szép bontott légszűrőházat Erdről, mert a régi kérte az újat... ;)

251.160 km

>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-27

Ma megcsináltam a vezérlés cserét,végre túl vagyok rajta most végeztem(22 óra 10).
Igaz azt írtam korábban szervízben csináltatom,de nem volt türelmem kivárni őket így aztán magam megoldottam.Nem az első vezérlésem volt bár Alfán előtte még sosem csináltam.Cserélve lett még a vízpumpa és a fagyálló is.

>> SzervizSeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-05-18

Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-29

Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-04-07

Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....

A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-04-02

230.797 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 = 8354 km (2db új a lényeg)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-03-17

Majdnem meg volt a 10ekm az előző olajcsere óta, itt volt az ideje a cserének. Új olaj, olajszűrő, légszűrő került bele. A légszűrőház csavarjai a javítás óta jól szuperálnak, könnyen ki lehetett csavarni mindhármat. A légszűrőházban csak két kisebb levél volt, alégbeömlő nem szed össze sokkal több piszkot mint a gyári megoldás. Az aktív szenes pollenszűrő is megvan, de azt még nem cseréltem ki...
A téli gumik is elvonultak nyári pihenőre, A 16-os telefontárcsásak a jó állapotú nyáriakkal kerültek fel. Jöhet a jó idő...