Blog >> csere

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-03-17

Majdnem meg volt a 10ekm az előző olajcsere óta, itt volt az ideje a cserének. Új olaj, olajszűrő, légszűrő került bele. A légszűrőház csavarjai a javítás óta jól szuperálnak, könnyen ki lehetett csavarni mindhármat. A légszűrőházban csak két kisebb levél volt, alégbeömlő nem szed össze sokkal több piszkot mint a gyári megoldás. Az aktív szenes pollenszűrő is megvan, de azt még nem cseréltem ki...
A téli gumik is elvonultak nyári pihenőre, A 16-os telefontárcsásak a jó állapotú nyáriakkal kerültek fel. Jöhet a jó idő...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2017-03-13

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő csere az újabb felfalt tíze ezer km-re emlékezve... :)
Kapott egy új szelepfedél tömítést is, mert az is szivárgott. EZt korábban megvettem már, de most vált igazán esedékessé.

230.000km

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-02-05

Eltelt újabb 10 ezer km-er így hát eljött az olajcsere ideje plusz kapott egy motor öblítő adalékot olaj csere elött.

Km óra állása :203000 km
Következő csere :213000 km

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-12-27

Nemrég észrevettem,hogy alacsonyabb lett a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban.Eléggé bosszantott és reménykedtem,hogy csak valami vízcső vagy bilincs a ludas. Figyelgettem egy pár napig feltöltés után,hogy mennyire is nagy a baj és mennyi idő után milyen mértékben tűnik el.Arra lettem figyelmes,hogy hosszú út után semmi gond,viszont sok állasban/ éjszakázások után egy hét alatt megint lement a minimumra.Így hát nekiálltam feltárni mi lehet a hiba oka.Eleje felnyit benyúlok a hűtő jobb sarkához alulra, mintha ráéreztem volna,hogy ott a hiba. Hát tiszta fagyállós a hűtőalja a vízcső alatt viszont záraz volt,hát akkor kell egy hűtő.
Meg is rendeltem elsőre nem jót hoztak hozzá máshol voltak a hűtőcső csatlakozások.Délutánra jött egy másik na az már stimmelt mehet majd a csere.Közben bejött a karácsony így csak 27.én álltam neki.Megmondom őszintén sokkal rosszabbra számítottam mielőtt nekiálltam csinálni, még az első lököst sem kellett leszednem hozzá,igaz nincs sok hely semmihez de annyi pont van,hogy azon már meglehet oldani.Csak a dísz műanyagokat és a hűtőrácsot alul kellett levennem. A klímahűtőt lekötni a hűtőről,alulról a motorvédő burkolatot,lekötni a ventilátort a hűtőtől,fagyállót leengedni és jöhet a kereszttartó ami fogja az egészet.Az új be és mehet össze,persze közben eszembe jutott ha már így szétszedtem sokkal könnyebb lenne most kicserélnem a légszűrőházat amit még jó múltkor Sziszkóóó cartárstól hoztam el.Ott az volt a gond,hogy teljesen belerohadtak a csavarok és a légtömegmérőt lefogó menetes rész is eltörött a műanyag fülek szinték. Szervizkor úgy kókányoltam össze lemez fülekkel,hogy jó legyen,így hát azt is kicseréltem.A másik ház egy jó állapotú bontott,letakarítottam bezsíroztam a csavarokat mehet a helyére.Így az egész megvolt egy délelőtt alatt,légtelenítettem menetem vele egy próbakört had forduljon meg a víz rendesen még egy kicsit járattam a ventilátor is elindult.Így most minden rendben.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2016-12-15

A vásárlás után és mivel amúgy is itt volt már az ideje hát miért is ne.... :-)
Bár tegnapra igérték a fiúk, de sebaj. A lényeg, hogy minden meg lett csinálva rajta.
Sajnálatos mód a leeresztő csavar nagyon be volt gyógyulva így sajna erőszakhoz kellett folyamodni. A végén lett rá heggesztve egy másik csavar így kibírja a következő szervízig. (Lásd fotók)

Elvégzett munkák:
- Olajcsere
- Levegő, pollen, olaj, üzemanyag szűrő
- Vízpumpa
- Görgők cseréje

Felhasznált anyagok....lásd képeken ;-)

Km: 278967 km

Ma a debreceni Pilkington AGR Ablaküveg centrumban kicserélték a repedt első szélvédőt, természetesen a gyárinak megfelelő Pilkington üvegre.

Kifogástalan munkát végeztek, nincs nyoma a cserének, még az alsó sarkokban lévő műanyag takarók is szépen állnak a helyükön.
Külön köszönet a segítőkészségükért, beállhattam felragasztani a matrica rendszámot, illetve segített az egyik kolléga zsírtalanítani, kicsit megmelegíteni.
A kinti -5 fokban nem sok esélyem lett volna.

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2016-11-08

Kis meglepetéssel indult, mert a felszerelés előtti keréknyomás ellenőrzés és beállításkor vettem észre, hogy az amúgy állványon tárolt garnitúra jobb első lapos és ereszt a szelepnél. Irány gumis vadászat, ahol beférek a gumicsere program rohamába... ma sikerült, szerencsére csak 1 nap kellett hozzá! :)

225.810 km

Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km
Téli futott: 3367 km (2db új a lényeg) most folytatja. :)

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-26

Az autóval vett Dunlop gumiszett újra áthúzva a felnikre. Centrírozás és nyári gumik betárolása включены

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-09-18

Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D

Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)

Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!