Blog >> csere >> tükör

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-26

Nyaralás végén sikerült egy jó drága parkolási díjat beszednem negyed órára. A szálloda belső udvarán a recepció elé parkoltam a csomagok kihurcolása és a fizetés idejére. Mellettem volt még hely bőven. Amire végeztünk valaki letörte a bal oldali tükrömet (nem szeretnék rosszat neki, de azért remélem eltört a keze...). Ma kicseréltem egy újra. Ez már a harmadik tükör amit cserélek...
Minden szipi-szuper...

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-22

Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-12-04

Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...

>> Egyébtipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2012-10-05

A vételáron felül a következőket igényelte költségben ez a bella: cca. 320000.- Ft. a forgalomba helyezése, egy-két dolgot cserélnem kellett rajta (balos kilincs, jobbos tükör, embléma elöl), és kapott egy fullos ápolást kívül-belül polírozással együtt. :)

ELADÓ!