Blog >> termosztát

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-03-15

Megvétel után cserére szorult a termosztát, nem ment 80 fok fölé a víz, most már 88 fok körül áll. Facet márkájú került bele, abból is a drágább kellett, mert a motorkód ezt indokolta.

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-06

A mai napon termosztát valamint pollenszűrő csere lett végrehajtva az autón. Behr került bele; már ami a termosztátot illeti.
Plusz sikerült megjavítani a csomagtartó ajtó jobb hátsó teleszkópjának bemenetét. Most már nem lötyög.

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2010-12-18

Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-12-09

Ma kicserélték a szélvédőt és a termosztátot is egy helyen. Keretet is cserélni kellett sajnos így megdobta a végösszeget kicsit. :S
Jah és most úgy áll 90fokon a mutató mint a cövek! :)

>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2010-12-06

Hideg-meleg....

Termosztát. minden Alfás kedvence. Régen mérte Csöri, azt monta szerinte nem olyan rossz. Legutóbb azt mondta már rossz. Hallgattam rá.
Na meg ugye Bp-n közlekedünk. Itta sima út is tiszta luk. Be is költöztek a nyöszörgő manók. Mostanáig mert hangsebeséggel esett ki a futómű, és vele együt a két nyüszítő felső lengőkar.
Hurrá! Mutató ideális helyen, nyikorgás sehol, sőt fura mód az autó is talán stabilabb lett?!

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-12-05

Ma megrendeltem ErHard 242(DarkSide)-tól az új termosztátot. Amint megérkezik már dobom is be a helyére.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-12-01

Az első komolyabb havazás alkalmával kapásból két dolog is megadta magát. A szélvédő megrepedt, gondolom a kavicsfelverődés meggyengítette a hideg ónos eső meg a forró levegő amit fújattam a szélvédőre pedig megtették a hatásukat. Bebizonyosodott az is, hogy a termosztát cserét sem halogathatom tovább. Alig akar megmozdulni a hőfokmérő....

Elérkezett a hideg idő és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a termosztátom kampó. Sehogyse akart felmelegedni a motor, bekómázott mindig 50 foknál, esetleg jobb kedvében 60-70. Fütésem persze pedig szinte a nullával volt egyenlő. Nincs mese, ez bizony termosztát hiba lesz.
Nem sokat gondolkodtam a dolgon, körbejártam az autós üzleteket és egyik helyen berendeltem egy VERNET márkájút (volt facet, de az nekem nem csengett megbízhatóan). Szerencsémre még aznap meg is érkezett, vásároltam még pár bilincset.
Ma neki is kezdtem...munkamenet a következő:
- Légcső ECU-rol le, kompletben félre
- Bilincsek meglazítása
- Hőfokszenzor ki, így könyebb hozzáférni a csavarokhoz
- Felső visszavezető cső le
- Nagy, első, vastag cső le, ilyenkor patak módjára ömlik ki a víz, de no problem, utánna lehet tölteni :)
- Tartócsavarok ki, és így könyebben leválasztható a hátsó cső is
Először felhuzgáltam a csőcsonkokra az új bilincseket, majd az előbb leírtakat fordított sorrendben, szépen lassan és nyugodtan (!) mindent visszaraktam, meghúzgáltam. Rendszert újratöltöttem és nini, lassan emelkedik a motorhő :P Az első vastag cső pedig még mindig hideg, yesss :P Fütésem is lett :) Voltam próbaúton is, úgy áll 90 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna :)
Nem bántam meg, hogy egyedül végeztem el ezt a cserét, jó móka volt :)
És basszus még 140.000km után is a gyári termosztát volt benne :D Illet már a csere szerintem... :)

>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-27

Több mint három hónap használat után közelebbi ismeretség alakult ki. Megfigyeltem, hogy nehezen melegszik fel és az ideális 90 fokot szinte sosem éri el a motor, emellé párosult a hideg állapotban lévő "köhögése", illetve a kissé magas fogyasztás (8,5-12,5). A fórumok hozzászólásaiból előzetesen kiderült, hogy a lambda-LMM-gyertya hármasság körül lehet a probléma. Az első szervíz körben kiderült, hogy a termosztát OFF. A héten megvolt a csere, és azóta gyönyörűen 90 fok körül tartja a hőmérsékletet. Másnap elvitték egy diagnosztikára ott pedig a diagnózis a lambdaszonda hibája (mellesleg az előző tulaj is utal erre egy amore-s csevejben). Ugyanis a hideg állapotban való rakoncátlankodás megmaradt. Úgyhogy karácsony után lambda+gyertya csere.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-07-21

Kész a kocsim, szívósor cserélve lett. Termosztátom még volt itthon, gondoltam berakatom, ha már egyszer megvettem tavaly drága pénzen. Amúgy computer szerint minden okés, csak nem jól mutat a mérőműszer az utastérben. Valahogy sejtettem, hogy nem lesz jó, hisz általában a hozzá való alkatrészek nagy százalékban nem passzolnak, lásd pl. váltókulissza amit többszöri próbálkozás után sem sikerült használhatót szerezni. Nos a termosztáttal az a gáz, hogy a csatlakozója nem passzol a kábelhez. :S
Fékcsöveket is cseréltettem volna, mert műszakin kötekedtek, de a szerelőm szerint semmi bajuk. :)