Blog >> km

>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2020-01-03

Felső turbó csövet már cseréltem rajta mikor megvettem, most kilyukadt az alsó. Szerencsére nem hagyott ott, csak kicsit lassabban értünk haza. Lőttem egyet gyorsba az Unix-ból, és visszaállt a csend és béke...mondjuk a -2 fokba nem volt túl kellemes feküdni a kocsi alatt, de a corsswagon alá legalább beférni az útszélén is :D

>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-11-30

Felkerult a téli gumi. Valahogy jobban bírom a nem defektturo gumi karakterét.

 
>> EseményKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-11-13

Bevallom a napi számlálót direkt nulláztam időben, hogy majd egy ilyen képet csinálhassak, viszont a helyszin az csak véletlen, hogy épp egy harmincas tábla előtt sikerült megállni ehhez a fotóhoz :)

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2019-09-30

Ideje volt orvosolni az alábbiakat:

- hátsó kipufogó dob csere
- kipufogó flexi-cső csere
- vákuumcső csere

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-09-21

335 000 km

>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-08-03

Gyorsan elrepült ez a pár hónap, a kilométerek lassan gyűlnek és így a tapasztalatok is, melyet most megosztok veletek.

Röviden a szervizről:
Szóval átléptük az 5000 km-t, így visszatértem egy gyors olajcserére a Kelet-Pesthez. Abszolút kellemes meglepetés volt a szerviz hozzáállása, nekem eddig nem volt velük tapasztalatom.

Külső:
Szerintem ezt senkinek nem kell ecsetelni, a kocsi gyönyörű, kellően egyedi. A képek szerintem egyáltalán nem adják vissza mennyire jól eltalált vonalai vannak. Én bevallom őszintén, mikor anno bemutatták a világsajtóba a Giulia-t, úgy voltam vele, hogy szép-szép, de ennyi...aztán amikor az FCA Magyarország kitette a Madarász utcai irodájuk elé az első hazai példányt én csak ültem ott előtte és bámultam mint egy szobrot.

Belső:
Az ergonómia szuper, az anyagok példásak,én mindenkinek ajánlom a bőr műszerfalat és ajtóborítást, rendkívül nagyot dob a belsőn. A Veloce ülések....hát erről csak szuperlatívuszokba tudok beszélni.....állítható még az oldaltartás IS. Tárolókban, rekeszekben, térképzsebben sajnos nincs eleresztve, kesztyűtartó is elég kicsi, ez családosoknak nem igazán előnyös.

Motor:
Zseni! Kellően nyomatékos, erő van bőven, nyilván nem QV, de a 280 LE is elég mindenre. Így is annyira gyors a többi közlekedésben résztvevőhöz képest, és mindezt annyira lazán teszi, hihetetlen.
Az eddig össz fogyasztásom 5500 km-re vetítve 9.33 L/100 km

Váltó:
Egy jó motorhoz persze kell egy jó váltó és a ZF egy marha jó váltó, kegyetlen gyors váltási idővel. Próbáltam pár prémium gyártó automatáját, akár duplakuplungosat akár hagyományosat, de ezt meg se közelítették.
A fém váltófül pedig hab a tortán :)

Fék:
Szinte mindenki szidta a teszteken ezt az elektronikus féket, hogy szokatlan és nem lehet vele szépen megállni. Na, hát nekem elsőre ment, pedig kicsit féltem tőle. Ami nagyon szokatlan, hogy az ABS nem kattog be, illetve mikor rohadt nagyot kell fékezni, és nyomod nem keményedik fel, mint a hidraulikus....ez először kicsit ijesztő, mert egy hagyományos féknél ez azt jelentené, hogy ez szar és elszállsz :)

Futómű:
Az autó olyan könnyedén mozog, mintha legalább 200 kg-al könnyebb lenne, az úthibákat pedig meglepően jól kezeli a 19"-os felnik ellenére....ez a normál mód. Mivel az adaptív lengéscsillapító felkeményítése után egy kőkemény sportautó válik belőle, ami kirázza belőled AZT IS :D mint a GT-m az EIbach futóművel...ajánlom.

Hifi/Multimédia:
A Harman Kardon...na ezen elgondolkodnék, ha még egyszer rendelnem kellene, őszintén szólva nem nagy szám, de ahogy telik az idő egyébként egyre kellemesebben szól, eleinte zavarta a fülem, 0 dinamika. Az ajtón lévő dísz hangszórórács legalább kicsit kárpótol, olyan mint egy kis ékszer.
A telefontükrözés szépen működik, nincs nagy navim, nekem nem is hiányzik, és tény, hogy a kijelző lehetne sokkal jobb 2019-ben egy prémium autóban, de ez az autó nem erről szól. Annyi pluszt ad ezen kívül ez a kocsi, hogy velem teljesen felejteti ezt csorbát.

 

.. és picit le is hagytuk. Mármint kilométer futásban most érte utol a 159 a TD-t. Picit túl is szaladt. Pár napig most úgyis pihen, hátha összejön egy azonos állás.
Addig is pár fotó. Szépen megy, gyorsan szalad, halkan suhan, nincs vele gond. Elég jól bevált végül ez az autó, egyetlen félelmemet (=fórum para) sem igazolta. Az apró nyűgjei is elkoptak, most csak úgy... jó.

>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-05-09

Megjött a cucc Olaszországból, gyorsan fel is pattintottam :)
Én megrendeltem a hátsó dobon kívül az összekötő csövet és a szűkítőt is, ami ahhoz kell, hogy mindenféle vágás és hegesztés nélkül, bilincsek segítségével át tudd alakítani (és ha akarod vissza) az autót. Igazából a szerszámokon kívül semmire másra nincs szükség, a csomag mindent tartalmaz. Nekem röpke 2 órát vett igénybe a művelet.

Na, és a hangjáról: kellemes öblös mély hangja lett, egyáltalán nem üvölt még magasabb fordulaton sem, szóval simán el lehet vele vinni a szülőket is a templomba :)

 
>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-17

330 000 km

>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-23

Végre visszakerültek a nyári kerekek :) Pirelli PZero Forever!!!