Blog >> km

>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-20

A rendelésnél kimaradt az x-elgetésből, bár húzós ára miatt nem biztos, hogy bánom :) Thomyfolia-nál csináltattam ismét, szépen dolgoznak. 35%-os fólia került fel a B oszloptól körbe.

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2019-03-14

Csak a kötelező olajcsere:
Selenia WR 5W-40 (még a Selenia Rally nyereményem)
Szűrők: olaj, üzemanyag, pollen, levegő

>> AutóápolásSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-06

Felkerült ma egy kerámiabevonat az autóra. WebM cartárs tapasztalataira ill. blogjára hivatkozva én is a Néro Autokozmetikában csináltattam. Nagyon korrektek és segitőkészek, mellesleg nem lehúzó stilusban adják el a szolgáltatásukat.
Az autón végrehajtottak egy javitó polirozást a kerámia bevonat felhordása előtt.
A képek közel sem adják vissza a végeredményt.
Ja, és 3 év garanciát vállalnak.

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-03-02

Holnap lesz két éve, hogy Veszprémben megvettem a 156-ost. Akkor 293 000-nél, most 328 000km-nél mutat kicsivel kevesebbet az órája, ami 35 000 megtett kilométert jelent. Ez kicsit kevesebb, mint amennyit átlagosan menni szoktam, de így kisgyerek mellett azért nem ülök folyton az autóban.
Ezalatt teljesen rácáfolt minden olasz autós sztereotípiára (a fenéklemez is csak leginkább a beázó tetőablak és a nem törődöm előző tulajdonos kombinációja miatt olyan amilyen), semmivel sem rosszabb egyik előző autómnál sem, pedig ő már a kilencedik a sorban. Ami eddig előfordult, az inkább csak a kopó fogyó alkatrészek cseréje, valamint apróbb, a korral járó bosszantó apróságok. Ez utóbbiak közé sorolom a pénteki esetünket is, mikor hazaérve a parkolóban egyszerűen leállt a motor. Meg is lepődtem, hogy lefulladtam volna, de indítózásra csak az önindító szorgos tekerése volt a válasz, a motor nem indult be. A harmadik kísérlet közben gázolajszag csapta meg az orromat. Motorháztető felnyit, gázolajszag még erősebb, majd ahogy közelebb hajoltam majdnem be is estem a motortérbe, mert cipőm talpa megcsúszott az akkor már elég termetes üzemanyagtócsában.
A forrását is elég hamar sikerült megtalálnom, hisz az üzemanyagszűrőtől a nagynyomású szivattyúra tartó csőnek szabadon lifegett a szivattyú felőli vége. Gyorsan visszadugtam, így már újra indítható volt az autó, odébb tudtam vele állni. Bíztam benne, hogy csak egy új bilincs kell a régi helyett, de sajnos maga cső sem volt már a helyzet magaslatán, s hirtelen nem is találtam helyette megfelelő cseredarabot. Végül egy új bilinccsel visszatettem a régit - gondolván a hiba már megvan, s majd reggel kicserélem a csövet is - de hazafelé erősebb gyorsításra egyszer megállt, többször pedig hibalámpát gyújtott, és visszavette a teljesítményt.
Ilyenkor ha leállítottam, nehezen is indult, többször rá kellett adni a gyújtást, hogy felnyomja a tankszivattyú a rendszert. Szombat reggel találtam a garázsban egy megfelelő csődarabot, melynek most mindkét végét AWAB bilinccsel rögzítettem, de az első intenzív gyorsításnál - igaz már csak 3000-es fordulat fölött (előtte bőven 2500-nál is csinálta) - újra hibalámpa volt az autó válasza. Reméltem, hogy nem komoly a baj, s csak valahova levegő került, melyben a diagnosztika is megerősített, ugyanis a P0191-es hibakód utalhat alacsony üzemanyagnyomásra (a szenzor hibáját első körben kizártam, hisz annak eddig sem volt semmi baja). Aztán ha már úgyis itt matattam, volt kollégám tanácsára kicseréltem az üzemanyagszűrőt is egy újra - ez utóbbit az összes szükséges szervizanyaggal együtt már rég megvettem a 330 000km-es szervizhez - azon a hátralevő kétezer kilométeren már nem múlik semmi. Ezt követően helyreállt a rend, hála Istennek újra minden a régi, az autó tökéletesen üzemel.
Aztán ha már volt lehetőségem, alaposabban is ránéztem az aljára, hogy így a tél végéhez közeledve mennyire viselte meg a sós latyak a fenéklemezt, de egy kisebb tenyérnyi helyet leszámítva, ahol kezd átütni a rozsda meglepően állta a sarat az Alfa.
Megkocogtattam, itt még fém van, első blikkre nem akar átszakadni sehol, így műszaki előtt kicsit megtisztítom drótkoronggal, kicsiszolom ahol kell, s kap ide egy friss réteg tömítőt és alvázvédőt. Abszolút meg vagyok elégedve vele, hogy így bírta a telet a kaszni. Ez csak megerősített abban, hogy van még közös jövőnk az Alfával...

>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-01

Az első és utolsó extra kiegészítő az autó külsején...szerintem így van KÉSZ! :) Eredeti carbon! Vicc, hogy a szárny hamarabb meg volt, mint az autó :))

 
>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-02-26

Kigurultunk a szalonbol és rögtön irányba vettük a gumist. Rohadt jók a gyári Pirelli Pzero-k, nekem csak pozitív tapasztalataim vannak vele a GT-vel, de azért elég nehezen lehet felmelegiteni, így amellett döntöttem, hogy az enyhe idő ellenére feltegyem a téli gumikat.

Felni: MSW 82 18" ET40 (OZ Wheels termék)
Gumi: 225/45 R18 Barum Poláris 5

5 km
 
>> EseménySporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2019-01-11

Sikeres műszaki vizsgán vagyunk túl. Most már tényleg szuper az autó, minden dolog orvosolva lett rajta, ami zavart eddig :)

>> EseménySporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2018-12-06

Ideiglenesen szüleim használják a kocsit, amíg Ők nem találják meg új kiszemeltjüket, így fel rakattam téli gumikat.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-12-02

325 000 km

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2018-11-20

Ez az év abszolút eseménytelenül zajlott, ha a a vezetési élményeket nem számítjuk. Mert azt még mindig nagyon tudja a "kis öreg" :) A napokban töltötte be a 13 évet, de még mindig imádom, minden kilométer örömet okoz benne, nagyszerű AUTÓ! Ápolom, szeretem!