Blog >> km
2017 májusában került hozzám a gép, és 2017.06.29-én történt meg benne nálam az első olajcsere, akkor 82.283 km volt a paripában. Eltelt bő egy év, ami alatt nem mentem 10.000 km-t sem, így úgy döntöttem időszerű lesz lecserélni a szűrőket és a motorolajat is.
2018.07.12 lett a kiszemelt nap, na meg persze a Mester is ekkora adott időpontot :)
Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.
Igaz, vagy 5 éve el vagyok maradva a Ts blogjával, de innen folytatom, illetve majd elkérem a szerelőmtől is az elmúlt 5 év anyagát. Most egy sima olajcsere volt szűrőkkel.
A dpf már lassan rááll a 10km/1%ra. Azaz 10 kmenként tömődik 1%ot, ez szerintem nem rossz... Az utolsó regen óra megtett 550 km is 55%ra tömítette a jószágot.
Felvillant a change oil felirat a kis kannával amit azért nem értettem mert 6.000 kmel ezelőtt cseréltem, mint kiderült szervíz figyelmeztetés a soron következőre kiütöttük, és bekerült a xado 5-40es c3as motorolaj. Kicseréltem a szívócsövet amin volt egy kis repedés illetve a gázolaj szűrőt. Aztán beszélgettünk kicsit a fejével a porlasztókat akartam megnézni, azok egy kivételével mind -0,5 és 0 közt vannak egy volt +0,45ön. Ha már ott jártunk ránéztünk a dpfre. Az utolsó 5 regen átlag 745 kmenként ment végbe átlag 595 mpig tartottak. És a pillanatnyi tömítettség 15%volt 45 kmel az utolsó regen óta... A km a vezérlőben és a compban is ugyanannyi szóval a km kérdést sem feszegetem tovább.. 80 pontot néztünk át a gépen és minden jó. A kocsi egyetlen gyenge pontja a kasztni. A két sárvédőívet nyáron meg kell csinálni aztán kap egy alvázvédelmet és remélhetőleg sokáig nem kell rá költeni.