Blog >> hátsó >> 166

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-10-12

Ennek is eljött az ideje, mivel a hátsó lengéscsillapítók úgy döntöttek elengedik magukból az olajat, és hát a közlekedés egy rémálom volt vele, kanyarban úthibákon olyan érzés volt, mintha kötéllel rángatnák a hátulját oldalirányban. Magnetti Marelli került bele, hát nem volt olyan egyszerű mint a 145-ön a csere, de abszolváltuk, csak ne kellene a fél belteret is kiszedni ahhoz hogy hozzáférjünk a tetejéhez. A stabilizátor rudak cseréje már hamar ment, most újra jó a hátulja, lehet tempósabban is közlekedni.

>> SzervizSmith // Alfa 166 2.4 JTD Distinctive // 2013-08-22

288150 km
Teljes hátsó futómű felújítás, és részleges első. (felső lengőkarok)

Ezt a szépséget eléggé elhanyagolt állapotban vettem, jó ideje nem volt használva. Lehangoló látványt nyújtott, de én megláttam benne a szépet és a jót! :) Az első napját nálunk úgy kezdte, hogy majd' egy napig ganajoztuk belül... :S

A végcél ebben az esetben sem titok: ez az autó érdemes arra, hogy rendbe tegyem, és valaki más élvezze vele az utat a későbbiekben... Ergo: eladó lesz ez is.

Rövidesen megtörtént a bal első belső féltengely-csukló cseréje Zé-nél, majd nemrégen a "Jano-dob"-nál felhelyeztettem egy hátsó sportdobot. Igyekeztem megtartani a gyári kinézetet, szerintem gyönyörű lett. A nagy hang mellőzését kértem ( öregszem?! ). A rendszer többi része jó állapotú, még a katalizátor is 100 %-on dolgozik.

Általánosságban elmondható, hogy korához képest ragyogó állapotú az alja, az emelési pontok környéke is kiváló kondíciónak örvendenek.

Átírás. ( huhh... durva. )

Beszerzésre került egy komplett ABS, Zé fogja beszerelni más dolgokkal egyetemben.

Pár apróság ( ICS gombok pl. ) cserélve lettek belül.

Folyt. köv.

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-07-24

Készen van, pontosan egy munkanap...
Persze annak, aki készült rá, és már csinált pár ilyet, megvan a megfelelő lexikális tudása és tapasztalata, érti, hogy mi miért és hogyan, és technológiailag is felkészült. Ki más, mint Dudás Zoli barátom.
Hogy mi lett hátul kicserélve?
MINDEN, még a hátsó híd is lekerült és egy előre felújított (thx Becza!!) került fel helyére.
Mert sokat nem ér az egész feszes futómű, ha az egész híd mozog a kaszni alatt.
Mindenféle szemek lettek cserélve, meg ilyen bumeráng, vagy mi a répám (a régit eldobtam, de visszajött...), meg gátlók (az össze is csúszott szétszedés után...) meg stabszilent, meg még sorolhatnám.
Kutya sem gondolná, hogy az ülések és a kalaptartó is feltétlenül el kell hogy hagyja a gépjárművet egy ilyen projektnél.




Na meg van csinálva a popója, jó kemény lett, és magasabb is.
Hát igen a nyaralás az ott van a kocsi alatt, és remélem, hogy évekig nem is lesz gond vele.

Természetesen most jobban hallatszik az eleje...
Lehet gyűjteni arra is, talán az nem lesz ekkora ügy.

A nap jól telt, közben néztük a nagydíjat is, és nem maradt el a közös kajázás, kávézás, na meg a jó hangulat.

Ezúton is köszönöm Beczának a segítséget a hátsó híd miatt, Dekkának az ülés szerelés miatt, Zsoltikának és Gyugyonak a hangulatért, na meg persze köszi Bazsám, h égőt cserélhettem a Bazsiszpájderben.
Természetesen legnagyobb hála Zé. nek.
(mit köszöngetek itt ennyit, ez nem egy Oscar díj átadás:-) )

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-07-01

Ma Gerissimoéknak hála ( 1000x THX ), na meg a jó áron beszerzett alkatrészeknek, elhallgatásra ítéltetett a hátsó futómű.
No nyifogás, nyöszörgés, kopogás! :)
Konkrétabban: cserélve lett a 166 hátsó fertályának egyik rákfenéje, a külső G-szem, a stabilizátor szilentek és " kutyacsontok". A mesterek átvizsgálása azzal az eredménnyel zárult, hogy a többi része - lengőkarok - jó állapotúak.
Még mindig terpeszt egy kissé a vas, lehet, hogy megpróbálkozom egy futóművessel...