Blog >> mosás

>> Autóápolásrbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-07-18

Ez most egy ömlesztett ömlengés lesz annak okán, hogy egy jóbarátomnak köszönhetően elkezdtem foglalkozni az autó külsejével is, hogy ha már DiCaprio módjára szórom a kocsira a húszezreseket, valami látszatja is legyen, persze csak költséghatékonyan, mert a nagy lóvé elmegy a műszaki tartalomra.
Első lépés, hogy hetente, max kéthetente elmegyek és lemosom az autót. Előtte talán havonta, de inkább kéthavonta volt puceválva. Aztán, keménywax-szal le van kezelve. Most épp Sonax Profiline nanoizé van műsoron, még egy jó darabig, mert literes a flakon.
Használok felnitisztítót, mert a fékpor az már csak olyan alattomos szemét dolog, hogy az autópályás satuzásoktól és a dugóban araszolástól megül a felnin, az meg nem szép. Ebből is Sonax - a nehezebb napokra-, valamint Mannol van betárazva.
Múltkor engedtem a csábításnak és vettem Sonax mikroszálas rongyot, bár nem volt olcsó, de nem érzem vele magam úgy, mint Gaben a napszemüveggel, mert amúgy faszán töröl. Ja, persze Sonaxos szilikon vízlehúzót is vettem, 3ezerért, mert tényleg hülye vagyok, szóval igazából az van, hogy kurva drága a piros festék, mert a sonaxtalan ugyanilyen, kék nyéllel 2k. De az nem passzol a szettbe.
Ami tulajdonképpen bevonzott az egyházba, az a Sonax Extreme Brilliant Shine Detailer, alias BSD, ami egy mosás utáni gyorswax, és a nevéhez hűen parádés fénye lesz tőle a kocsinak. Még az enyémnek is, pedig az nagy kunszt ám! 2k egy flakon jobb napokon, rosszabbakon a duplája, de március óta a heti mosásokkal egy flaska ment el, szóval kibírható. Az is mellette szól, hogy a vizet is szépen dobja le magáról a kocsi, szóval a mosásnál bedobott zsetonon simán visszajön az ára. Kivéve, ha otthon a kertben mosol, de az mondjuk a panelban ritkán fordul elő.
A többi cucc már prosztó Mannolos, mindennel azért engem se lehet beetetni: műszerfalápoló, üvegtisztító, kárpittisztító, kátrányoldó.
A műsorszámot a Kauffer nem szponzorálta, viszont ettől még náluk szoktunk bevásárolni ilyen kemikáliákat.
És a zárszó: az autóápolás egy tök jó, meditatív szombat reggeli program, kivéve ha másnapos vagy. Akkor aludd ki magad, mert nehéz őszintén lelkesedni még a gyönyörűen csillogó autóért is, nem hogy azért a foltos pénzpazarlásért, amit másnaposan képes előadni az ember.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-06-28

Szeretem tisztán tartani az autót, de hiába mosom gyakran, ha száradás után tiszta vízkő marad a kocsi, ami a feketén különösen feltűnő. SanyiJTD cartárs ajánlotta figyelmembe az AliExpress-en található törlőkendőt, ami tapasztalata szerint rengeteg vizet képes felszívni, ha le akarom törölni a kocsit a mosás után. Gondoltam, miért ne? Május 20-án rendeltem és lám, már ide is ért :D
3,39 USD volt szállítással, mindennel együtt.

>> AutóápolásRickymillian21 // Alfa 159 1750 TBi Distinctive // 2017-04-23

A nap melyen először átgurult az udvar kapuján. A szokásos ismerkedés után úgy gondoltam ha már 1 hónapot állt szegény a kereskedésben egy szép platán fa környékén megérdemel tőlem egy kis törődést. Alapos mosás, törölgetés és porszívózás után megkínáltam egy flakon polírpasztával is, valamint kapott illatosítókat is. Szép lett :)

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-03-12

Elég koszos volt, néhol olajos a motortér. Valószínűleg 5 év mocskát hordozta, nem hiszem, hogy volt már valaha mosva. Jött az ötlet, hogy meg kéne csinálni. Droberto javasolta, hogy elég beállni az autómosóba, felnyitni a gépháztetőt és kicsapatni. Én nem mertem volna így magamtól nekivágni ennek, lévén ott az akksi, egy csomó elektronika, stekkerek stb. De semmi problémát nem okozott a dolog. Most csillog-villog a motortér, alig hittem a szememnek. Ha esetleg olaj vagy egyéb szennyeződés megjelenne, az is sokkal hamarabb kiszúrható így.

>> AutóápolásPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-09-13

Hétvégén úgy gondoltam, hogy talán az utolsó alkalom amikor saját kezűleg le tudom polírozni a kocsit otthon a kertbe. Vettem néhány autóápoló cuccot. Rovareltávolítót, felnitisztítót, szélvédőtisztítót. Már néhány dolog otthon is volt Sampon, viaszos polírozó és karc eltávolító paszta.
Neki is álltunk kisebbik öcsémmel.
1. Először is befújtam a rovareltávolítóval az egész kocsi elejét és a felni tisztítóval a felniket majd kicsit vártam és kezdhettük is.
2. Slaggal lecsaptam a port, majd samponos vízzel áttöröltem, a felniket is. Aztán újra slag, majd nagyjából áttöröltük cseppmentesre. Ez egy sima mosásnak is megfelelne.
3. Na de utána jött a neheze. Volt otthon szarvasbőr kendő, ami szerintem messze áll a szarvasbőrtől, de a karc eltávolító pasztához tökéletes. elkezdtem a pasztát felkenni a bal hátsó ajtónál egy horzsolásra körkörös mozgással, aztán letöröl majd a hátsó ajtó polírozása jött. Kicsit hagyni kell száradni a viaszos polírozót, addig megcsináltam egy másik elemet a kocsin, majd le kell törölni. Én kentem a dzsuvát, öcsém törölte csillogóra.
4. A végén még a szélvédőtisztítóval megtisztítottam az ablakokat.
ÉS KÉSZ
Soha nem két perc ez a művelet, de utána olyan jó érzés mindig, hogy gyönyörű a kicsike.

>> AutóápolásZsolesz_145 // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-08-23

Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.

Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.

Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.

>> AutóápolásZsolesz_145 // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-08-20

Az első nap, mikor már enyém volt az autó, de még nem volt biztosításom estig, nem bírtam magammal. Tegnap elhozta a volt tulaj a második felni készletet is. A gumi majd csere lesz, mert szép állapotban van, de sajnos nagyon régi. Sokáig állhatott valami garázsban vagy pincében és hát mint lenni szokott, ilyenkor koszos lesz. Ott áll a szobában és hát olyan szép lehetne gondoltam. Na irány a zuhanyfülke, adjunk neki… Persze autóápolási termékem nem volt semmi, boltok meg zárva, de valahogy azért megoldottam. A végeredmény olyan szép lett, hogy már azon gondolkodtam, hogy felrakom a falra vagy 4 felni elvileg mindig lesz, csináljunk üvegasztalt. :) Persze azért nem kezdtem telefurkálni a falat vagy kivágni az üveget… :)

Május elseje a munka ünnepe ezért megejtettem a szokásos tavaszi nagytakarítást, szőnyeg- és kárpittisztítást illetve a bőrápolást. Most is a Lidl-ös cuccokkal dolgoztam szerintem kiváló termékek és az áruk verhetetlen....

Köszönhetően a tavaszias időjárásnak kapott egy alapos mosást a gép ami már rá is fért. Mosás közben vettem észre, hogy kitört egy darabka a scudettoból (valószínű egy veréb okozta) kis sérülés de bántotta a szemem. Sokat agyaltam, hogy hozzam helyre egyenlőre egyszerű megoldáshoz folyamodtam mivel nem akartam az egész elejét lebontani és műanyaghegesztőt keresni így az ünnepek alatt. Vágtam két kis műanyag lapot amit karbonfóliával bevontam és kétoldalas ragsztóval rögzítettem, egyenlőre így marad úgyis szeretnék tavasszal egy faceliftes pajzsot....

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-09-30

A hónap elején (0901) egy korábbihoz hasonló, újabb özönvíz öntötte el a várost. Ennek köszönhetően megint beázott az autó a jobb első hangszórónál. Tiszta szerencse, hogy előre gondolkodva és ismerve azt a tényt, hogy nagy esőnél, huzamosabb ideig kint állva beázik, reggel úgy indultam el itthonról, hogy egy nejlont terítettem az anyósülés előtti padlólemezre, mielőtt megint elönti a víz a most már frissen lakatolt részt, ahogy azt annak előtte az elmúlt lassan 7 évben már kétszer megtette.. Nap végére 1,5-2 dl vizet öntöttem le a nejlonról.., még mindig jobb így, mintha órákig kellett volna szárítgatnom a kárpitot és az alatta lévő szigetelést. Egyre jobban érik az ajtók rendbetétele.. Ez ügyben már egyeztettem a lakatossal és a fényezővel, hogy mind a négy ajtót teljesen nullára szét kellene szedni, ahol igényli javítani (pl. elektromos ablakemelők), amiket kell, cserélni (pl. vízlehúzók) és végül a hibák, rányitások javítása után egy komplett újrafényezés is rájuk fér. De erre csak a hónap második felében lesz lehetőség.
Addig is átvettük a reptéren (0904) a GTA küszöböt húgoméktól, ami valóban elég nagy csomag, úgyhogy hazafelé nálunk is a tetőcsomagtartón utazott.
Majd később, a nem rég ”felfedezett” autókozmetikába indulásnál észrevettem (0906), hogy a bal első dobbetétnél hiányzik egy csavar, így a dobbetét vége szabadon tud mozogni és ezáltal néha bele is ér a kerékbe, ami tolatásnál ki is tört belőle egy kisebb darabot. Ezt mielőbb orvosolni kell, ha nem akarok úgy járni, mint egyszer már jártam, hogy begyűrte a dobbetétet a kerék menet közben.
Az esküvő előtti és utáni teendők miatt túl sok időm nem volt a küszöb spoilerrel foglalkozni. Sőt, ki sem bontottam a csomagolásból egészen addig, amíg Csabi el nem jött hozzánk (0909) és fel nem próbáltuk. A próba során kiderült, hogy valódi, gyári GTA küszöbbel van dolgunk, ami természetesen nem illeszkedik elöl a sárvédőívhez. De a feladattól nem megrémülve a spoilerrel együtt távozott a próba végén. :)
Pár napra rá újabb alkatrészek érkeztek (0912) Helembai Zolitól; az új vízlehúzóim! :) Majd másnap (0913) beszereztem egy fekete bőr váltógombot (made in italy), pont olyat ami most is van benne.. és két új flexibilis ablaktörlő lapátot (20 ill. 21”). A váltógombból most valami ”komolyabbat” akartam volna venni, egy MOMO személyében, de igazából egyik sem tetszett, ami meg talán egy kicsit is, az elég húzós áron volt még az eBayen is.. Így maradt a megszokott forma, már csak majd ki kell cserélnem valamikor. Viszont gondolkozom a váltórúd rövidítésében is (kb. 2-3 cm), ami sok problémát megoldana: pl. nem lenne ilyen hosszú:) és a váltószoknya sem esne le mindig a sebességváltó gombról..
Újabb elektromos hiba ütötte fel a fejét (0915) – bár szerencsére eddig minden korábbit gond nélkül lehetett orvosolni, remélem ezzel is így lesz.. Most azt játssza, hogy nem jelzi a műszerfalon, hogy nyitva van-e a csomagtartó, de ez már csak hab a tortán, mert egy ideje már bezárja úgy is a központi zárat, hogyha a csomagtér ajtó nyitva van.. Eddig vissza-kinyitott. A csomagtér világítás pedig már egy hónapja egyáltalán nem működik a benne lévő LED izzóval. :\ Sürgősen találnom kell a közelben egy autóvillanyászt..
A ”nem látok ki” bejegyzésemre első lépésben megrendeltem a korábban már bevált OSRAM Night Breaker (viszont most már az) Unlimited 55W H7 izzókat, melyeket ma (0917) át is vettem az Elaforgtól házhozszállítással.

- akár 110%-kal több fényt vetítenek az útra (hagyományos halogén izzókkal összehasonlítva)
- akár 40m-rel hosszabb fénykévével rendelkeznek
- akár 20%-kal fehérebb fényt produkálnak.
- szabadalmazott kék gyűrűs bevonat a kevesebb szórt fény érdekében
- magasabb fényhasznosítás az izzóban található optimalizált gázkeveréknek köszönhetően
- stapabíróbb kialakítású izzószál

A fényezés előtt egy kisebb teendő listával felszerelkezve átgurultam a fényezőhöz (0919), hogy vele és a lakatossal leegyeztessem a tenni valókat; 4 ajtó komplett rendbetétele, 4db vízlehúzó csere, 2db hátsó elektromos ablakemelő szerkezet cseréje, 1db csomagtér ajtó teleszkóp csere, kartervédő lemez műanyag kiegészítő ”füleinek” visszaszerelése a fém kartervédő lemez alvázvédelemmel való ellátása után, új rozsdamentes csavarokkal, első lökhárító rendbetétele - a betontömbbel való találkozás nyomainak eltüntetése (fényezés), az Alfa pajzs mögötti háromszög rész feketére való fényezése, stb..
Majd hazafelé jövet a kinti 17 fok ellenére az új vízhűtővel is 90 fok fölé tudott emelkedni a vízhőfok.. Egyelőre nincs tippem mitől lehet ez. Talán a ventilátor kapcsoló..
A hétvégén (0921) jutottam oda, hogy a HELLA fényszóró izzókat kicseréljem a héten beszerzett NBR-ekre. A művelet a szokásosnál rövidebb ideig tartott és csodák csodájára a kb. egy éve a búrába ejtett helyzetjelző izzót is sikerült kibányásznom. Pont jókor! mert a múlt hónap végén kiégett helyett a tartalékizzóm nem működött, úgyhogy legalább volt mit a helyére tenni. :) Így végre eljött az a pillanat is, amikor nem jelez izzó hibát a műszerfal.. Viszont a NBR-eket még nem volt alkalmam sötétben kipróbálni.
Másnap, azaz egy hétfői nap délután (0922) leadtam az autót a korábban részletezett műveletsor elvégzésére Ignácékhoz. 4-5 napot mondtak rá. Szerintem kevés lesz.. Időközben megérkezett (0924) Helembai Zolitól a következő adag alkatrész is (kormány – erről majd később, motor billenésgátló, szívócső, egy eredeti Alfa Romeo bőr mappa, első ajtók alsó tömítései, stb.) majd megrendeltem (0924) a régóta vágyott pedálszettet is. Igaz, nem a MOMO DNA-t, amit régen annyira favorizáltam, hanem a Sparco Settanta Racing-et, ami most jobban bejött – fekete színben (eBay – Australia)
Az autó nem lett kész a remélt 4-5 napon belül, így nagy ráérésemben és türelmetlenségemben elmentem segíteni az összeszerelésben. A szombati nap (0927) rá is ment teljesen a 4 ajtó komplett összeszerelésére, meg az ’apróságokra’. Viszont legalább végeztünk és elhozhattam végre a vasat. Csabi is átjött, hogy felpróbáljuk az addigi módosításait a GTA küszöbön, majd a munka folytatódott tovább. Hazaérkeztünkkor vettem észre, hogy az ablakmodulnál valami nem lett jól bekötve, mert nem húzza fel az ablakokat a központizár bezárásakor.. :\ újabb pont a következő listára..
Másnap (0928) elvittem az autót a megszokott helyre, hogy takarítsák ki a fényezés és szerelés után összegyűlt port és koszt a belső térből illetve a csomagtartóból. Ismét meg voltam elégedve a munkájukkal. Gyorsan és szépen dolgoznak, nekem ez kb. egy fél napot felvett volna.. Viszont ha már volt egy kis időm megint az autóval foglalkozni és az idő is kedvező volt hozzá, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat, visszaraktam a csomagtartóba a mélyládát, ami augusztus elejétől a garázsban pihent.. majd felpattintottam a tetőcsomagtartót és elhoztuk Gyömrőről az új motorháztetőmet, amit okosba sikerült olcsóé’ elhozatni Ózdról UPS-sel. :) Hazafelé lepakoltuk Ignácnál, remélhetőleg sérülés nélkül vészelte át ezt a pár km-t.. mert szeretném egy az egyben cseréltetni az enyémmel, ugyanis a baleset óta fent lévőnek a színe sem egyezik meg a többi elemmel és jó pár kavicsnyom díszíti már a felületét. Ez az új pedig állítólag tipp-topp. Mivel a régi küszöb spoileremért nem jelentkezett senki, így azokat pedig a tetőcsomiról az első szelektív kuka mellé letámasztottam.. :)

[Költségeim: mosás+porszívózás 2000, vízlehúzók 5190, váltógomb 1739, ablaktörlő lapátok 1098, NBR izzók 6000/pár, csavarok 260, alkatrészek 12390, pedálszett 10161, fényező munka 120000, ajtók le-fel-szét-összeszerelése + stb 35000, takarítás 2500, motorháztető 7000, UPS 2000]