Blog >> kuplung

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-06-20

Heveny megrökönyödéssel nyugtáztam, midőn éjjel háromnegyed háromkor, az addig hibátlanul működő kuplung pedálja lentmaradt. Heveny matekozás..kb hat kilométer hazáig...egyesben...eltart egy darabig hazaérni, megpróbáltam cipőm talpélét beakasztva felhúzni pedált, jött is szépen, tyuhú, kettő, már hasítani lehet azzal, tuti nem alszom el míg hazaérünk.
Főútra kiérve vérszemet kaptam, három is van, mi van ezzel? Hazáig hibátlanul kuplungolt.
Rühellem az ilyent, legyen jó vagy ne, de ne szórakozzon. Átlag 10-12 km /egy hiba mérleggel.
Ma megvolt szerviz: alsó kuplung munkahenger csere. Á, lélekben számoltam mindent, kuplung kinyomócsapágy, mifene. Ennyi lett a vége.

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-06-03

úgy kezdődött a történet h lett egy kis holtjátéka a kuplungnak de több tünet nem volt,aztán pár napra rá a hátramenetet nehezen vette aztán már nem is vette de a többi fokozat megvolt aztán 1 hét leforgása alatt elfogyott a többi fokozat is... teljes kuplung csere lett a vége..
Cserélve lett:

-Kinyomócsapágy
-Tárcsa
-Szerkezet
-Hidraulikus munkahenger


Márka: Sachs mindenből

>> SzervizValerossa // Alfa 147 1.9 JTDm 16V Q2 // 2017-05-23

A tavaly kicserélt alsó munkahenger nem bírta a gyűrődést, 1 év után kuka lett. Pont a Selénia Rallyn gondolta úgy, hogy eltávozik, nehezítve ezzel a játékot. Garancia volt rá, ingyen ki lett cserélve egy drágább, olasz kategóriára. Azóta egy álom a kuplung. Olaj- és szűrőcserén is túlestünk. Tegnap egy nagyobb fékezést és ezáltal egy balesetet megúszva megjelent a motor lámpa, holnap megyünk megnézettetni. Elvileg csak a nagyon intenzív fékezés és visszaváltás miatt villant fel minden, mint a karácsonyfa, de Muci megy, mint az álom, semmilyen probléma nincs vele. Viszont felkerül holnaptól egy fedélzeti kamera is, mert kezd elegem lenni az ilyen tükör dísznek van parasztokból.

>> Eseményantonov // Alfa 147 1.6 TS // 2017-05-15

Erről az autóról nem valószínű, hogy fogok blogot írni, de ki tudja. Mindenesetre leírom mi a helyzet vele.

Az autót feleségemnek vettük, előtte egy faceliftes 1.7D Tipója volt, de mindigis 147-esre vágyott. A megvételnél jó alkualap volt, hogy feltételezetően hengerfejes. Ez később be is igazolódott, szépen csordogált a hengerfej alól a víz. Vásárlás után igen hamar beesett a kuplungja a kinyomócsapágy és egyben munkahenger hibája miatt, ezt egy gyors váltó fel-le művelettel orvosoltam. Később kicseréltem a hengerfejtömítést, azóta különösebb gond nincs vele.

Privát véleményem, hogy nem értem az 1.6 TS motor létjogosultságát, mivel sokkal többet zabál, viszont rosszabbul megy, mint a néhai 1.4-es Stilom. De szebb a motorburkolata. : )

Na szóval, az úgy volt, hogy... És itt már lehet sejteni, hogy nem véletlen volt eddig ilyen nagy a csend. :P

Ugye novemberben elköszönt a turbó, meg amúgy is tervbe volt véve a vízfogyasztás kiderítése, a csúszós kuplung rendbetétele és a fáradt gátlók cseréje.
Néhány vargabetű után április elejére (nem, nem elírás, de nem akarok a gép előtt sírni, úgyhogy nem fejtem ki) kész lett a hengerfej - csak 3 helyen volt elrepedve - és a turbó - csak egy centit járt benne a tengely - cseréje és felújítása. A hengerfejben minden mozgó alkatrészt kicseréltek, a turbó sem gyári állapotában került az autóra, hanem a "hibrid turbó készül" nevezetű eljárás alá lett vetve, azaz a turbinaoldalt felmarják és nagyobb turbinakerék kerül be a gyárinál. Ez azért jó, mert több levegőt tud szállítani = több póver = nagyobb mosoly.
Örültem, mint majom a farkának, hogy végre otthon van az autó és önerejéből járóképes, mindeközben ráadásul semmi oda nem illő hangot nem hallat. Ez az öröm tartott egészen vasárnap délutánig (hétfő estétől), amikor az olajhűtő úgy gondolta, hogy akkor ő most elfáradt és elkezd ereszteni. Mit ne mondjak, nem volt felhőtlen az örömöm, úgyhogy lázas szervezkedésbe kezdtem, hogy egy fáintos univerzális olajhűtőt fel tudjunk hebrákolni a géperejű járóműre. Ennek a projektnek végül az időszűke, valamint az a tény vetett véget, hogy sikerült bontottan, csövekkel együtt 10ezer birodalmi pengőért venni egy használtat, amiért nagyon hálás vagyok az Alfadeponak.
A 4db Koni STR.T gátlót már novemberben megvettem - most már csak röhögök az optimizmusomon :)
Közben intéztem a kevlárkuplungot, ami szédítő gyorsasággal már aznap délutánra kész is lett - tényleg szinte beleszédültem ebbe a tempóba négy hónap tetszhalál után.
Közben az autó némi inkontinenciától sújtva megjelent a Kén utcában a kuplung-futómű-olajhűtő tematikájú szerelésen péntek reggel. Itt minden rendben és gyorsan ment, szerda délután el is tudtam hozni az autót, ami csodálatosabb, mint valaha.
Remélem ezt az állapotát még sokáig meg is őrzi :)
Esztétikai vonalon egy mosás+waxolás+beltéri takarítás fért bele tehetségembe és lehetőségeimbe.
A műsorszám költségei így alakultak:
Hengerfej+turbó+munkadíj = 460ezer Ft
Koni gátlók: 110ezer Ft
Kettőstömegű: 110ezer Ft
Kevlárkuplung erősítve: 30ezer Ft
Olajhűtő: 10ezer Ft
Új olaj (Motul X-Clean 5W40 5l): 15ezer Ft
Futóműbiszbaszok, kuplunghoz szükséges alkatrészek és munkadíj: 245ezer Ft

És még nincs vége, idén még "megkészül" rá a chip, valamint új féktárcsák és betétek is kelleni fognak, úgyhogy idénre meglesz a havi átlag 100ezer Ft-os ráköltés :O

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-03-05

Fűtés terelő lapát állító motor cserélve. 2K
Szelepfedél tömítés cserélve.
Kuplung pedál feszítő rugó cserélve. 1K

Support+szelepfedél tömítés: 16K

Km: 177326

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-01-17

A tegnapi és a mai nap elérkezett a dízelek rémálma a kettős tömegű és a kuplung csere.Az előzmény,hogy pár hete fémes kattogó hang jött a váltó felől és a kuplung kinyomásakor megszűnt. Hát akkor csapágy meghalt és amúgy is már kemény volt a pedál meg fent is fogott már. Rákészültem a kettős cserére bár nem érzetem semmi rázást leállításnál kottyanást de mikor lekerült a váltó örömmel konstatáltam,hogy nem is kell.Semmi baja hibátlan állapotban volt, annyit mozdult kb.mint egy új.Így a szimering csere után ment is vissza a helyére.Kapott mellé egy új szett Valeo kuplungot,mert a csapágynak vége volt a tárcsa szintén már jól megvolt kopva és a szerkezet is látott már jobb napokat.Hamar ment az egész meg is lepődtem rajta,hogy a kolegám,hogy szórja össze. Csak a váltón lévő munkahengerrel szívtuk meg. Kicsit már folyt, akkor csere.Viszont a tartójából elég szopás volt kivarázsolni de sikerült egy Brembo került a helyére. Közben kicseréltük még a rezon csövet is.Kompletten cseréltük az első féket elég szar volt már mikor megvettem a kocsit de most,hogy szét volt szedve és a kettőst nem kellett cserélni így kapott egy Brembo Max vágott tárcsát Brembo betétekkel és Brembo fékcsővel.Így most ez első fékről is le van a gond. A kuplung meg egyszerűen vaj lett.

>> SzervizAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2016-10-16

2 eve amikor megvettuk az autot, mondta a szerelo, hogy elegge fent van a kuplungom. Mar akkor kezdtem szoktatni magam a gondolathoz, hogy ez bizony cseres lesz es az nem lesz kellemes. Ocsem mondta, hogy o ugy dobna ki belole a kettostomegut, hogy soha nem erne foldet. De ugye ez nem olyan egyszeru. Teltek a honapok mig a vegen minden mas hamarabb lett kicserelve mint a kuplung :D A legutolso olajcsere alkalmaval Burt baratom megijesztett, hogy hangja van a kuplungnak. En felelos szulo reven be eis jelentkeztem egy jo kuplung cserere hozza....Mar ha az lehet jo :D Szeencsere o mar megcsinalta az ovet ezzel az egytomegusitett technikaval, igy batran mertem belevagni En is. Eljott a KUL talalkozo napja, ami nagyon szuper volt, foleg amikor hazaertunk, es meglattam a kocsi helyen levi hatalmas foltot aminek uzemanyag szaga volt. Ennek az lett az eredmenye, hogy par nap elteltevel meg sem alltam Burt garazsaig ahol azt a jo hirt kaptam, hogy ereszt a nagynyomasu. Hurraaa. Ha mar ugy is vittem kuplungozni akkor nem vartam tovabb,legyen megcsinalva az is. Masfel het alatt meg is lett minden. Az uj kuplung vajpuha a hangja kicsit hangosabb lett de nem zavaro. A nagynyomasu felujitas is kimondottan jot tett neki, furgebb is lett.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-13

Szerviz utáni észrevételek:

- Hátramenet kapcsoló nem lett visszatéve, nem volt tolatólámpa és radar.
Bejelentettem, azonnal megcsinálták
- Hátsó kutyacsontok nem oldalhelyesen lettek beszerelve
Megcserélték. Egy későbbi időpontra bejelenteve
- Bal első ABS jeladó patent letörve
- Haspáncél rögzítő csavarokból 3db hiányzott
- Pozitív akkusaru nem volt meghúzva, tálca rögzítő eltörve
- Haspáncél csavarok bikára meghúzva, bölcső anyák elforgatva
Másfél óra szenvedés után kiszedtem az elforgó csavarokat is. Lehegeszttettem velük.
- Kormány ferde
Javították, de nem vették észre, hogy lötyög a kormánymű :-(
- Kormánymű rögzítés elégtelen, lötyög a két rögzítő csavar ...
Meghúztam a csavarokat, kormány ferdébb mint valaha
- Motort megemelve a bal felső motorbak rögzítő csavarok lazák voltak

A második szerviz idő 40.000Ft-ba került, ahol féltengely zsírozás és termosztát csere is volt. Ez utóbbinál valami ótvar kukából szedett bilincset tettek a vízcsőre...

Hát ennyi :-(

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-07-09

Mivel egy több ezer km-es nyaralás előtt álltunk, féltem. Féltem, hogy nem fogja bírni a kuplung a hosszú utat, a sok hegyi szakaszt, szerpentint.
Mehettünk volna egy offos autóval, és akkor lehetett volna még húzni-halasztani a kuplung-kettőstömegű cserét, de megérte volna? Nem hiszem. :)


312000