Blog >> kuplung

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-01-17

A tegnapi és a mai nap elérkezett a dízelek rémálma a kettős tömegű és a kuplung csere.Az előzmény,hogy pár hete fémes kattogó hang jött a váltó felől és a kuplung kinyomásakor megszűnt. Hát akkor csapágy meghalt és amúgy is már kemény volt a pedál meg fent is fogott már. Rákészültem a kettős cserére bár nem érzetem semmi rázást leállításnál kottyanást de mikor lekerült a váltó örömmel konstatáltam,hogy nem is kell.Semmi baja hibátlan állapotban volt, annyit mozdult kb.mint egy új.Így a szimering csere után ment is vissza a helyére.Kapott mellé egy új szett Valeo kuplungot,mert a csapágynak vége volt a tárcsa szintén már jól megvolt kopva és a szerkezet is látott már jobb napokat.Hamar ment az egész meg is lepődtem rajta,hogy a kolegám,hogy szórja össze. Csak a váltón lévő munkahengerrel szívtuk meg. Kicsit már folyt, akkor csere.Viszont a tartójából elég szopás volt kivarázsolni de sikerült egy Brembo került a helyére. Közben kicseréltük még a rezon csövet is.Kompletten cseréltük az első féket elég szar volt már mikor megvettem a kocsit de most,hogy szét volt szedve és a kettőst nem kellett cserélni így kapott egy Brembo Max vágott tárcsát Brembo betétekkel és Brembo fékcsővel.Így most ez első fékről is le van a gond. A kuplung meg egyszerűen vaj lett.

>> SzervizAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2016-10-16

2 eve amikor megvettuk az autot, mondta a szerelo, hogy elegge fent van a kuplungom. Mar akkor kezdtem szoktatni magam a gondolathoz, hogy ez bizony cseres lesz es az nem lesz kellemes. Ocsem mondta, hogy o ugy dobna ki belole a kettostomegut, hogy soha nem erne foldet. De ugye ez nem olyan egyszeru. Teltek a honapok mig a vegen minden mas hamarabb lett kicserelve mint a kuplung :D A legutolso olajcsere alkalmaval Burt baratom megijesztett, hogy hangja van a kuplungnak. En felelos szulo reven be eis jelentkeztem egy jo kuplung cserere hozza....Mar ha az lehet jo :D Szeencsere o mar megcsinalta az ovet ezzel az egytomegusitett technikaval, igy batran mertem belevagni En is. Eljott a KUL talalkozo napja, ami nagyon szuper volt, foleg amikor hazaertunk, es meglattam a kocsi helyen levi hatalmas foltot aminek uzemanyag szaga volt. Ennek az lett az eredmenye, hogy par nap elteltevel meg sem alltam Burt garazsaig ahol azt a jo hirt kaptam, hogy ereszt a nagynyomasu. Hurraaa. Ha mar ugy is vittem kuplungozni akkor nem vartam tovabb,legyen megcsinalva az is. Masfel het alatt meg is lett minden. Az uj kuplung vajpuha a hangja kicsit hangosabb lett de nem zavaro. A nagynyomasu felujitas is kimondottan jot tett neki, furgebb is lett.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-13

Szerviz utáni észrevételek:

- Hátramenet kapcsoló nem lett visszatéve, nem volt tolatólámpa és radar.
Bejelentettem, azonnal megcsinálták
- Hátsó kutyacsontok nem oldalhelyesen lettek beszerelve
Megcserélték. Egy későbbi időpontra bejelenteve
- Bal első ABS jeladó patent letörve
- Haspáncél rögzítő csavarokból 3db hiányzott
- Pozitív akkusaru nem volt meghúzva, tálca rögzítő eltörve
- Haspáncél csavarok bikára meghúzva, bölcső anyák elforgatva
Másfél óra szenvedés után kiszedtem az elforgó csavarokat is. Lehegeszttettem velük.
- Kormány ferde
Javították, de nem vették észre, hogy lötyög a kormánymű :-(
- Kormánymű rögzítés elégtelen, lötyög a két rögzítő csavar ...
Meghúztam a csavarokat, kormány ferdébb mint valaha
- Motort megemelve a bal felső motorbak rögzítő csavarok lazák voltak

A második szerviz idő 40.000Ft-ba került, ahol féltengely zsírozás és termosztát csere is volt. Ez utóbbinál valami ótvar kukából szedett bilincset tettek a vízcsőre...

Hát ennyi :-(

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-07-09

Mivel egy több ezer km-es nyaralás előtt álltunk, féltem. Féltem, hogy nem fogja bírni a kuplung a hosszú utat, a sok hegyi szakaszt, szerpentint.
Mehettünk volna egy offos autóval, és akkor lehetett volna még húzni-halasztani a kuplung-kettőstömegű cserét, de megérte volna? Nem hiszem. :)


312000

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-09-30

Kis update!

Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(

Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...

Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...



Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km

Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!

Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)

Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...

Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...

Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2016-09-23

Valami igencsak felpiszkálta a kuplung munkahengeremet, merthogy folyása vagyon... :( Beszerzés folyamatban!
2016.09.26.-án Sanci cimborám meg is szerválta nekem a vadonatúj munkahengert. 10-kor kaptam meg, délre kész is volt, jövés-menéssel együtt. :)
Kellett még fél lityi DOT4 és kész! Remek! :)

224.000 km

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 LE) // 2016-09-19

Augusztusban a kuplung nagyon fent kezdett fogni, így szerelőhöz ment a kocsi. Ott megállapították, hogy a hidraulikus rendszerben van a probléma és cserélni kell a fő fékhengert. A csere megvolt, de csak egy rövidebb ideig tartott az öröm, mert a probléma újból előjött. Jelenleg a kocsit Kulcson van az Auto veloce szervizben, mivel itt Pakson nem találok olyan szerelőt, aki valóban érti és kezelni is tudja az alfák nyűgjeit.

A kocsit elhoztuk,de kis idő múlva mégis kuplungcsere lett az ügy vége, mivel az alsó munkahenger szétesett, némi fémforgács is van, valamint olajban ázott a kuplungtárcsa. A szerelést Székesfehérváron oldottuk meg a FER-carnál. A kuplung csere mellé még a váltóban is olajcsere történt. Most olyan az egész váltási élmény, mint egy álom :)

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2016-07-28

180k km után le kellet húzni a váltót. Egy időben furcsán pattogó hangot adott a kuplung és a pedálon is lehetett érezni, hogy akad belül valami. Ez aztán spontán megszűnt.. Mindenesetre az Alfariumban nekiálltak a fiúk. Az eredmény nem volt túl szívderítő. Kinyomócsapágy elfáradt, főtengelyszimering szintúgy. Kuplungszerkezet önbeállója a végállásban, rugók elkopva; a tárcsa még egész jó volt. És a sokk: kuka a kettőstömegű, ami ritka verzió lévén csak gyáriban van, rendelésre, egy egész Fekete seregnyi Mátyás király felmutatása ellenében. Mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom...
Alexék megrendelték, összerakták, csodás lett. Jövő héten az Adrián tartósteszt indul. :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-07-07

Az autó idén 12 éves lesz. Kilométert tekintve gyerek még, most lesz benne 176000. De eljött az idő a kettőstömegű lendkerék cserére. A kuplungtárcsa kevlározva lett, valamint a kinyomócsapágy is cserélve lett. Illetve a fékolajat és a váltóolajat is lecserélték. Valamint bekerültek a led égők a xenon szettek helyére a reflektorba és a ködlámpába. Egy két apróság is meg lett csinálva. Az ablakmodul a riasztó bekapcsolásakor nem húzta fel az ablakokat, ez most már oké. A hátsó ablakemelők szarakodtak, főleg a jobb hátsó, nem mindig ment fel teljesen az ablak. Az ablakemelő motorok ki lettek takarítva, úgyhogy most megint rendben vannak ezek is. Valamint a bal oldali tükör mögötti tömítés ki lett cserélve, mert ott többször is előfordult, hogy nagyobb esőben, vagy autómosáskor befolyt a víz. Ez még nincs tesztelve, de remélhetőleg ez is rendben lesz. A művelet ismét műhelyében lett végrehajtva.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.