Blog >> kuplung

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2009-10-19

Egy hideg reggelen indításnál beesett a kuplung pedálom. Kiderült, hogy nem csak hátsó munkahenger szakadt ki, hanem a kuplung rudazat végén levő villa kitört a helyéről, ami által kiemel a szerkezet. Pont másnap akartam debrecenbe/derecskére menni szülőkhöz. Nosza fogtam magam, reggel beraktam a kocsit 1edikbe, indítózás, és már gurultam is... sms-ben megvettem a pályamatricát is, 1es után kerestem egy 3ast... így simán legurultam a benzinkútig. Ott adtam a lovaknak inni, és már indultam is tovább... kuplung nélkül is lehet váltani, csak lassabb, és recsegősebb :) Lényeg, hogy az 1-3-5-ös egész hamar megvolt. Felkeveredtem az M0-ásra, majd az M3-ra és ki se vettem 5-ből Debrecenig. Mester barátomhoz begurultam, és nekiálltunk a kuplungnak:
Új menetet fúrattunk a váltóba, a villához egy új tartócsavart csináltattunk jó erős anyagból, és menetragasztóval rögzítettük a helyén. Villakérdés megoldva. felújítószettel megreparingoztuk a munkahengert, és szétkaptuk a kuplungot is ha már nyitva volt minden...
Tudtam, hogy a kuplungom szar... de hogy ennyire, azt nem sejtettem :)
Gyakorlatilag csoda, hogy eddig bírta. A tárcsán anyag gyakorlatilag nem volt, a szerkezet és a kinyomócsapágy szétkopva. Nosza volt ott egy jó kuplungszerkezet tárcsával, elvittük felszabályoztattuk a szerkezetet, és megszegecseltettük új anyaggal a tárcsát. Kapott új kinyomócsapágyat is. Aztán kifúrtuk a beszakadt légtelenítőcsavart, és kapott újat. Azután összepattintottuk, és légtelenítettünk. Most puha és könnyű a pedálom, és remekül harap a kuplungom. :) Remélem sokáig jó lesz még.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-09-27

Ma elhoztam a gépet Schulek Bélától, pár dolog ki lett rajta cserélve, amit a nagy futóműfelújításkor sajna pénzmag hiányában már nem tudtam megejteni! De ezek is meg vannak és végre már technikailag 100%-os a kicsike! És hogy mik lettek cserélve? Féltengelyek + féltengely szimmeringek + kuplung szerkezet + főtengelyszimmering + lendkerék szabályozás (nem könnyítés) + váltó olaj! De nem volt ilyen egyszerű! A felújított féltengelyekkel (26600,-), amiket vittem nem volt gond, de a török gyártmányú Valeo kuplungszettből csak a kinyomócsapágyat lehetett felhasználni, ami meg ráadásul francia gyártmány volt! A szerkezetet alapból nem rakta be Béla, mert járt már úgy hogy eltörtek a villák és szedhette szét mégegyszer! A tárcsával meg nem volt 2-es és rükverc! Ennyit a törökökről! Jól megszívtam! :-/ Úgyhogy Béla szerzett másik Valeo szerkezetet (45000,-), meg Schneider tárcsát (14629,-) és azzal már jó lett! Még szép, hiszen ez már mind olasz! ;-))
És most egy jó darabig KUSS!!!!! :-DD

Km óra állása: 102860 Miles
Régi óra szerinti km állás: 206667 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 55794 Km (34669 Miles)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-03-10

Folyt a fékolajam, a végén már teljesen felpuhult a pedál. Vettem egy kuplung munkahenger felújító készletet, ezzel a gond megoldva.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-09-08

Össze lett ma rakva a gép. Vártam rá kb 3 hetet. Harmadjára kaptam meg a kocsihoz való kuplung hidraulikacsövet. (11.150 Ft)
Kapott egy másik hátsó dobot. Hangos. Szerintem majd jön le róla. 3000-4000 közötti fordulaton van nagy hangja. Majd visszamegy a másik. (2.000 hegesztés).
A munkadíj meg 25.000 Ft volt.
Ja, még volt váltóolaj is. Az izé nem tudom. (7200 postával, nem emlékszem)

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-08-24

Megérkeztek az alkatrészek. Csak sajnos hiába siettem velük a hosszú hét végére való tekintettel a szerelő se dolgozott. :-)

Kuplung szerkezet, kinyomó csapágy, kuplung tárcsa, hosszbordásszíj és a két csapágya + postaköltség 78.900 pézbe került.
Kész lehetne már. Még szükség van fékcsővekre és kuplung hidraulikuscsőre. De ezt már a szerelővel intéztetem. Lehet gyorsabb. Még a kipufogót el kéne vinnem, de az még nem került le a kocsiról.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-08-14

A nagyobb tárcsák berakása után 2x öntöttem folyadékot a helyére, mert valaki megitta. Idegesített, de mindegy is, emrt menni kellett a kuplung miatt. Rükiből már nem jött ki a váltó. Nem is nagyon akart úgy se, amikor leállítottam. A lábán ment le a szerelőhöz.
A hidraulikos folyadék az eldurrant jobb első fékcsőnél és a kuplungnál is menekült. Kinyomó csapágy eltört. Arról el ne felejtsek képet lőni. Kuplung szerkezet meghalt. Csoda, hogy ment. ???
Eddigi dolgok:
Kuplung szett, hosszbordásszíj készlet, fékcsövek, apróságok meg ami kell még.
A srác nagyon ügyesen dolgozik és kurv@ gyors. Ilyen még nem b........

Átvizsgálva, hogy a motorolajat hol engedi. Olajteknőnél (okosabb lettem ide paszta kell nem tömítés :-))) ) és a szelepfedélnél volt megint. ez orvosolva lesz. Remélem, mert már ezt nagyon untam. Szép tiszta blokkot akarok! :-)

>> SzervizBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-08-02

Ma lejött a váltó, igaz kicsit nehéz volt akna nélkül . . .:D Hétfőn v. Kedden jön a cucc hozzá és akkor mehet vissza. Remélem minden rendben lesz!

>> SzervizBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-07-31

Elpukkant a szervom egyik gumicsöve . . . Szerencse közel az otthonomhoz :) így olaj rá és suhanás haza.
De ha már ott vagyunk akkor kuplungozunk is, így most itt tartunk....

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-20

Már egy ideje zavart, hogy egyre keményebb a kuplungom de a cserére ösztönző kegyelemdöfést a tuning-box beszerelése adta! Már nem volt képes a teljesítmény és nyomatéktöbblet átvitelére és szépen elkezdett megcsusszanni főleg 4-5-6. -ban!
Gyors utánajárás alkatrész ügyben megint Erhardnál kötöttem ki de most jobbnak láttam személyesen elhozni a cumót ( Valeo kuplung szett + kettőstömegű) mivel a postaköltség egy horror lett volna!
Ha már úgy is szétkaptuk a fél autót megejtettük a belső stabszilentek cseréjét is mivel melegben elviselhetetenül nyekeregtek!
Eredetileg hátsó főtengely-szimeringet is cseréltünk volna de mivel teljesen száraz, szivárgásmentes volt illetve a kartert is bontani kellett volna a cseréhez ezt jobbnak láttam nem bolygatni!
Az érdemi munkát kollégámmal (köszi Leó) ketten végeztük munkaidő után éjszakába nyúlóan!
Ég és föld a különbség az új szettel élvezet a kuplungolás olyan könnyen működik végre nem zsibbad a talpam meg nem lesz izomlázam egy félórás dugóban araszolás után! Km óra állás 117000.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-06-11

Nemrégiben ecsetelt molyolás folyománya volt, hogy az egyébként is élete derekán túllévő kuplung már nem bírt elbánni a plusz 25%nyi nyomatékkal, ezért szépen meg-megcsúszkált ötödikben és hatodikban. Fura, automata váltós érzés volt, fordulatszám emelkedik, autó nem nagyon gyorsul, fordulatszám megáll, autó gyorsul, és végül együtt megy a két mutató. Szóval nem maradhatott ez így, ezért kicseréltettem. Sajnos gariba már nem ment el.
Ez önmagában nem hordoz túl nagy jelentőséget. Mégis szeretem az ilyen eseményeket, mert ilyenkor beleülhetek egy tök más autóba, jelen esetben egy Lineába. Kellenek ezek, mert ilyenkor tudja értékelni az ember hogy miben ül. Félreértések elkerülése végett, maxi reszpekt a Lineának, kategóriája egyik legjobb autója, kívül belül szép, még igényesnek is mondható. Teljesen meg tudom érteni azt az embert akinek ilyenre van szüksége. Bár az egynégyes szívóval kisteherautókat sem tudtam meglepni, városban szaladgálni tökéletes. Két nap alatt megszokható. És aztán visszaülök Piribe. Fog, tart, szűk, nem látni semmit hátra, kemény, ráz, kormány nehéz, csajok benéznek, ötösben előzök. Még sose írtam le, úgyhogy itt az ideje, hogy a szemébe mondjam, kurvára szeretem ezt az autót :)

Ja, és kivetettem a boxot is, mert győzött a józan ész. De ez a történet még nincs befejezve. Az elveszett pacikat pótolni kell :)

De most vettem észre, hogy a parkoló kártyámat a csereautóban hagytam, így holnap kelhetek korán, h ne büntessenek halomra..