Blog >> olaj

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-08-06

Itt volt az ideje...
Új olajat, olajszűrőt és légszűrőt is.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-16

Olaj + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő cserélve! És kapott egy szép bontott légszűrőházat Erdről, mert a régi kérte az újat... ;)

251.160 km

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-16

Úgy döntött a TD2503V gyári turbó, hogy távozik az örök vadászmezőkre. Persze hogy itthonról 50 km-re adja fel.... Zalaegerszegig minden szép és jó, körforgalomnál megállok, és ahogy elindulok ikarust megszégyenítő kék füst tör elő a kipufogóból, félre álltam, gyors csekkolás, egyértelmű a diagnózis... pörögtek a lelki szemeim előtt a tízezresek szép sorban. Bátyám hazavontatott, majd szétszedés után egyértelművé vált a helyzet, szerencsére a kipufogó oldalra ment az olaj. Öcsémnek hála, lett rá hamar másik, igaz egy 2,4 jtd lancia lybráról egy IHI RHF5 leömlővel együtt, mert persze az is meg volt repedve, de hát családban marad. Mindez vasárnap reggel történt, este már újra ketyegett a gép. Most tesztidőszak következik, eddigi 100 km alapján jónak tűnik, bízzunk benne, hogy így is marad.

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-12

Eljött újra a pillanat, kicseréltem hát az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt, valamint mivel az előző csere óta letelt a 20.000 km, így kapott a drága új gázolajszűrőt is, csakmert megérdemli. Tanulva az előző esetből, nem másnaposan álltam neki, így flottul meglett minden 2 óra alatt egyedul, akna nélkül.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-03-17

Majdnem meg volt a 10ekm az előző olajcsere óta, itt volt az ideje a cserének. Új olaj, olajszűrő, légszűrő került bele. A légszűrőház csavarjai a javítás óta jól szuperálnak, könnyen ki lehetett csavarni mindhármat. A légszűrőházban csak két kisebb levél volt, alégbeömlő nem szed össze sokkal több piszkot mint a gyári megoldás. Az aktív szenes pollenszűrő is megvan, de azt még nem cseréltem ki...
A téli gumik is elvonultak nyári pihenőre, A 16-os telefontárcsásak a jó állapotú nyáriakkal kerültek fel. Jöhet a jó idő...

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-03-15

Tegnap este leengedtem a régi szervóolajat, nem volt túl szép színe. Ezután átmostam friss Tutela GI/R olajjal, majd mikor már zöld olaj jött a visszafolyó ágon összeraktam a csövet és feltöltöttem a rendszert. (Azért itt el kell mondanom, hogy nagyobb meló volt visszarakni az alsó motorburkolatot, mint kicserélni az olajat.) Első nekifutásra nagyon bíztatónak tűnt az eredmény, de ma már nem voltam tőle elájulva. Mindenképp javult a helyzet, de a Stilo szervója után nehéz megítélni mi a normális. : ) Szóval ma még megfejeltem az említett Xado adalékkal, talán ez is hozott némi javulást, bár túl sokat nem piszkáltam. Idővel elválik.

Update: jobb lett, talán normális is.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-03-13

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő csere az újabb felfalt tíze ezer km-re emlékezve... :)
Kapott egy új szelepfedél tömítést is, mert az is szivárgott. EZt korábban megvettem már, de most vált igazán esedékessé.

230.000km

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-02-25

Amikor beültem az autóba és ráadtam a gyújtást, a szokásos 2/6 körüli olajszintet jelezte a digitális kijelző. 1 km mentem vele, aztán leállítottam, majd újra indításnál már 0/6-on volt a szint és szólt, hogy ellenőrizzem az olajszintet. A kocsi alatt nem láttam olajat és a nívó szerint még kb. középen volt. Előttem állt aznap kb. 400 km így nem akartam kockáztatni és beugrottam a Bárdiba egy 1 literes Selenia 5W30-ért. Pure Energy a DPF miatt. Azóta hol 5/6-ot, hol 6/6-ot jelez az olajszint mérő. Eddig nem tűnt fel, hogy enné az olajat. Ezután majd jobban figyelek. Másnak is volt már érdekes olaj eltűnése. Lehet, hogy ez is csak ilyen huncutság.