Blog >> olaj
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 17 186 km
Megejtettem a vezérlés, olaj, és szűrők cseréjét, ehhez az alkatrészeket Erhard 242 intézte tegnap.
Kicseréltem még az ablakmosó szivazóttyút is, ezt pedig barátom intézte. Szélvédő mosás már van, de sajnos a hátsó fele valami dugulás lehet. Ezt már nem volt időm feltárni.
Vezérlést valamikor cserélhettek, de a vízpumpa szerintem még a gyári volt, elég jó válla volt már a görgőnek. A váltóból is lejött majdnem a 2L olaj. Lehet, hogy ezt még nem piszkálták előttem.
A Xenon jeladója elég bután állt a lengőkarnál, ezt megigazítottam. Ezek után jól felfele világított. Nem volt már lehetőségem újra kalibrálni, ezért csak igazítottam a konzolon, hogy jó helyre világítson. A korábbi állása szerint pont fordítva is szintezhetett...
Volt a jobb oldali első sárvédőn egy nagyobb horpadás. Így vettem az autót de mindig is zavart. Nekiálltam hátha sikerül helyrehozni. Persze az olasz ürge jó vastagon spray-el lefestette a karcot úgyhogy az megmaradt, de a horpadást sikerült elviselhetően kihúzni. Először csináltam ilyet, nem mondom nem lehetne jobb de nem lett rossz.
Mivel olvastam hogy kényes ez azM32-es váltó, így gondoltam lecserélem az olajat benne biztos ami biztos. Gyári Tutela 75W-85 került bele pontosan 2,8L. Úgy olvastam, hogy kicsit túl kell tölteni hogy az 5. 6. fokozat tengely csapagyai rendes kenést kapjanak. Állítolag így tartósabb lesz. Majd megválik.
Ár: 3L Tutela 75W-85 olaj 180 ron (postával együtt)
Km: 134484
Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft
Hol is kezdjem. Kb. pár hete pont cimborámmal beszélgettünk aztán ő pont megint gondba volt a Bömösével én meg nagy büszkén kijelentettem,hogy ő én mar vagy egy éve nem volt az Alfa alatt és nem is volt semmi gond amire kellett volna költeni csakegy pár led-et és apróságokat ami miatt nem is lett itt bejegyzés. Aztán eljött az olajcsere ideje.
Szokásos MannFilter olaj és levegőszűrő
Motul 5w40 5 liter olaj
Kristal Aktívszenes pollen szűrő
Mapco olajleeresztő csavar
Árban összesen 23956ft
Km.254338
Futott km olajcsere óta. 9185km
Az olajcsere meg is történt aztán jött a feketeleves de ez már egy másik történet.
Elfogyott az utántöltésre szánt olaj, így kénytelen voltam venni még egy dobozzal.
(1L Selénia Star P.E). Illetve az ablakemelő cserénél eltört csavar takarót is pótoltam.
Vettem mindegyik ajtóhoz 1-et, hogy legyen tartalékban.
Fogy az olaj. Nem súlyosan de kb. 5000-6000km-en elment egy bő fél liter.
Vettem 1L Selénia Star P.E-t.
Ma lecsereéltem az olajat és a a szűrőt. "Bejáratás után" most már bele való van benne...
Az olajleeresztő csavart, tömítéssel együtt cseréltem, még az előző feltöltésnél. Jó látni, ha a megfelelő nyomatékkal (20Nm) van lehúzva, illetve lehet a rövid idő is hozzájárult, hogy nem deformálódott a gumi kiegészítés az alátáten. Így most az alátátet nem is cseréltem. A gyertyákat is ellenőriztem, egyformán és szépen néznek ki.
Beraktam a lámpamosó egység Y elosztóját, amit tegnap vettem kedves Enitoth márkatárstól. Innen is köszönet érte :) Szuperul működik...
Még a lámpamosó fúvókáit be kell állítanom, mert egy kicsit lefelé hordanak, de az már a legkevesebb...