Blog >> fék

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-01-17

A tegnapi és a mai nap elérkezett a dízelek rémálma a kettős tömegű és a kuplung csere.Az előzmény,hogy pár hete fémes kattogó hang jött a váltó felől és a kuplung kinyomásakor megszűnt. Hát akkor csapágy meghalt és amúgy is már kemény volt a pedál meg fent is fogott már. Rákészültem a kettős cserére bár nem érzetem semmi rázást leállításnál kottyanást de mikor lekerült a váltó örömmel konstatáltam,hogy nem is kell.Semmi baja hibátlan állapotban volt, annyit mozdult kb.mint egy új.Így a szimering csere után ment is vissza a helyére.Kapott mellé egy új szett Valeo kuplungot,mert a csapágynak vége volt a tárcsa szintén már jól megvolt kopva és a szerkezet is látott már jobb napokat.Hamar ment az egész meg is lepődtem rajta,hogy a kolegám,hogy szórja össze. Csak a váltón lévő munkahengerrel szívtuk meg. Kicsit már folyt, akkor csere.Viszont a tartójából elég szopás volt kivarázsolni de sikerült egy Brembo került a helyére. Közben kicseréltük még a rezon csövet is.Kompletten cseréltük az első féket elég szar volt már mikor megvettem a kocsit de most,hogy szét volt szedve és a kettőst nem kellett cserélni így kapott egy Brembo Max vágott tárcsát Brembo betétekkel és Brembo fékcsővel.Így most ez első fékről is le van a gond. A kuplung meg egyszerűen vaj lett.

>> SzervizMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2016-12-18

Féktárcsák első hátsó, betétekkel együtt cserére szorultak. Úgy gondolom a Jézuska kitett magáért.

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-10-20

Olajcsere, szűrő és első betétek (nyikorogtak már) cseréje megtörtént. Valamikor nyáron a műszaki is frissítve lett. Arra nem emlékszem, de a forgalmiban benne van. :P
Pár apróság cserélve lesz még...
244.342 km

>> Szervizlasicsviktor // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-08-13

Rég nem írtam.. megpihent egy kis időre a kicsi Alfi, elment a fékem jobb hátul, szétégett a tárcsa kihullott a betét ömlött belöle a fékolaj...kicseréltük, két hátsó tárcsa+betét. Mint kiderült szorult a munkahenger, cseréltük azokat is, igaz azokat bontottra. Az még csak jó is lett volna de légtelenítéskor kiderült fémfékcső repedés van.. na akkor még egy kicsit maradt a mühelyben. Az is elkészült. Vezérlés is cserélve lett. Elérkezett a műszaki ideje, minden rendben volt ideiglenesen javítva kellett a jobb küszöböt, késöbb komplett átnézésre és lakatolásra is sor fog kerülni.. meglett a műszaki 08.10én, 11én furcsa zaj, égett gumiszag. Félreálltam bal hátulról enyhe füst jött. Beigazolódott amitől féltem, a rugóstagról letört a tányér. Akkor haza, megint mühely. Gyorsan Sosbe szereztem egy bontottat, késöbbiekben újra lesznek cserélve mind2. Na akkor tegnap 08.12. Az is cserélve, eléggé berohadtak a csavarok, szenvedés volt de megvan. Apró hiba, hogy ez meg kopog.. van még rajt mit javítani, de szép lassan meg lesz, gondos gazdája és barátja vagyok nem mint az előző tulaj..sokszor azt mondom megy a háztól, elég volt ez viszi el minden filléremet, de mikor kész, és beleülök, már nem érdekel.szeretem, felújítom és sokáig autó lesz még belőle. :) ami mostanában mèg javítva lesz az a hosszbordás szíj+feszítő mert csikorog, első felső lengőkarok. Képen az elégett jobb hátsó tàrcsa és az új. Hát igen elég durva volt..

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2016-07-15

Mióta nem használom a kocsit télen és nem cserélgetem a téli-nyári kerekeket nem is figyeltem a fékek kopását.
Az történt, hogy nyaralni mentünk a Balatonhoz és odafelé úton iszonyú fémes hangra lettem figyelmes. Elkopott az egyik hátsó fékbetét. :-(
Amint hazaértünk vásárlás, csere, boldogság.

km állás: 218.100

 
>> SzervizSanyi // Alfa 159 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-05-25

Első fékbetétek cserélve lettek, már jelezte a gép hogy végük van. :/ :D
Következő alkalommal tárcsa csere is szükséges lesz.

>> SzervizWhiteshark // Alfa 159 2.0 JTDm // 2016-05-08

Mivel az előző Brembo betétek egyre gyengültek, ideje volt újakat tenni. Ferodo került be, egyúttal a fékfolyadék is cserélve lett. Felkerült egy új hátsó ablaktörlőkar, valamint a hátsó ülőlap törött rögzítőelemei is cserélődtek. Turbó rendben, a DPF (helye) mellőli olajszivárgás megszüntetve. Km.: 178300. Hol máshol, mint Zé.-nél természetesen!

>> Tuning és extraRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2016-05-01

Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)

Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.

Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-04-14

Volt némi probléma az első fékekkel. A Brembo féknyeregkonzol távtartója nem sikerült túl jól az évekkel ezelőtti felszerelésnél. Konkrétan nem gyártva lett a távtartó pontos méretvétel után, hanem alátétekkel volt megoldva a távolság. Ez az akkori "kókány" megoldás az évek alatt megtette hatását. Fékezéskor fura volt, hogy ugyanazzal az erővel nyomott pedál esetén is szakaszos a fékezés. Szétbontás után kiderült, hogy a két felfogatás között 1mm az eltérés, tehát a fék ferde. Ez azt eredményezte, hogy a betét egyik fele jobban kopott, valamint a tárcsába beleért a nyereg. Természetesen ezt rendbe kellett rakni, rendes, méretpontos távtartó lett esztergáltatva. Bár a jelenség csak a jobb oldalon jelentkezett, a bal is ugyanígy meg lett oldva és fel kellett szabályoztatni a tárcsákat is emiatt. A korábbi nyikorgó Brembo betétek helyére csökkentett fékporos EBC-k kerültek. Picit ez is nyikorog, remélem abbahagyja majd. Na meg kíváncsi leszek, hogy tényleg nem lesznek annyira fékporosak a felnik? Majd kiderül... Az esztergályos készített nekem másik tehermentesítőket is a Toora felnikhez, mert amit korábban kaptam, az nem lett jó. És bekerültek az egyedi kupakok is a felnikbe.
Valamint kikerült az airride, aminek egy részét a szerelő átvette, csak a gátlókat nem, így ezért az egész munkáért még én kaptam pénzt. Persze kiszámoltuk, az airride kiszerelés, a korábbi gátlók visszarakása, a fékek javítása felszabályzással és esztergálással, valamint a tehermentesítők legyártása munkadíjakkal mindennel együtt levonásra került a szett árából.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.