Blog >> fék

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-06

Mikor cseréltettem a gumikat tavasszal, szólt a gumis srác, hogy már a végét járják az első betétek. Annyira nem volt vészes még most sem, de úgy gondoltam kicserélem. Minden flottul ment a legnagyobb nehézség a 7mm-es hatlapfejű kulcs beszerzése volt, de egy fél órás telefonos utánajárást követően találtam egyet. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-04

első, alsó-felső lengőkar csere, első stabilizátorok cseréje, fékolaj csere (07.04) by Szatyi (25.000Ft)

[165.200 km]


kerék centírozás, futóműállítás by akh.hu (10.717Ft)

[165.207 km]

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-29

Korrekt cég, előbb elküldték a megfelelő fékcsövet, mint ahogy mi visszaküldtük a rosszat. Ez most végre passzentos, fajin, fekete.
Érzésre egy hangyányit keményebb lett a pedálérzet.
Ollahnak még egy köszi.

Valahol elnéztem a kilométeróra állást, mert ma konstatáltam, hogy egy ezressel több van benne, mint ahogy emlékeztem, és mint utoljára feljegyeztem a blogba.

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-14

Délelőtt megjöttek végre a fékek Angliából.
Látva, hogy mennyit bír a gyári konfig, (fél idősen egy futam kinyírta a hungaroringen), gondoltam, most nem aprózom el. A komfort és a gazdaságosság háttérbe került, egyedüli szempont az volt, hogy hidegen is legyen fékhatása a betéteknek, tehát megfeleljenek közúti használatra is. A darálás, csikorgás nem igazán érdekel. A trackday-kánaán angol fórumokat végignyálazva döntöttem a TarOx mellett. Igazából nincs olyan betét-tárcsa páros, amiről ne találtam volna valami negatívat, ám messze a TarOxról találtam a legkevesebb negatív kritikát. Így a Sport Japan tárcsákat és Corsa 114 betéteket rendeltem meg. A betétek bírják 800 fokig, FrMax: 0,47, FrNormal: 0,43 amiből látszik, hogy nem kell neki sok idő, hogy elérje a maximális teljesítményt. A fékfolyadék is cserés, ez is TarOx gyártmány, RoadRace fluid (300°C + forráspont).
Egyedül a fékcsöveket nem sikerült kicserélni, mert rossz típushoz küldték - gyanítom a későbbi, nagy fékes változatához valót.

Jó tanács: tuning alkatrész vásárlása előtt nézzetek körül jól és ne féljetek külföldi online vásárlástól, mert itthon iszonyat felárral adják ugyanazokat a termékeket (+30-50%). Felháborító..

A több, mint egy hónapos álldogálást sajnos nem viselte jól a kocsi. Most ropog a futómű, búg a gumi - ami a pályanap hozadéka is lehet. Egy délutáni féksimítós futtatás kissé segített rajta, de ennél jobb volt azelőtt.

Olajcsere is megvolt, 6L Racing.

Képek: kinyírt féktárcsa és betétek, új szerkó

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-10

Lassan végre indulhat a fék kicserélése. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka a kiszemelt Goodridge fékcsövek voltak, amiből a gyár nem tart raktáron, minden megrendelést just-in-time gyárt le.. több hetes visszaigazolással. Úgyhogy ezt a részt lemondtuk a megrendelésből, így a fék lényegi része már úton van hazafelé, a fékcsövek pedig ma meg is érkeztek. Köszönet Ollahnak érte.

A fékcső Hel gyártmányú, 'transparent red' színű és gyönyörű. A fékcső belül fémháló, kívül műanyag borítású, így nem tud tágulni, ami pontosabb és fáradás nélküli pedálérzetet ad. Majd és elvileg.

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-06-05

"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)

A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.

2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D

3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.

Költségek:

Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.

Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-05-30

Kissé túllépve a százezret, ma meg lett ejtve a nagyszervíz. Ki lettek cserélve:

- Keresztlengőkar hátsó-hátsó 2db (az új tipushoz való)
- Keresztlengőkar hátsó-első 2db (az új tipushoz való)
- Hátsó tengelycsonk szilent ( Csonkaállvány szilent) 2 db
- szerviz szett  ( 5 l. Selenia Alfa 20K, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, pollenszűrő )
- Első féktárcsa (Steinhof fúrt) + első fékbetét + fékcső (Akron)
- Hátsó féktárcsa (Steinhof fúrt) + hátsó fékbetét + fékcső (Akron)
- NGK gyertyaszett
- Ablaktörlő spriccni
- Ablaktörlő lapát (gyári)
- Légzsáktakaró fedél patentek

...Hát ennyi. :) Egetverő változást nem érzek a szervíz után, mivel az autó előtte is szinte tökéletes volt. Az új fékekkel egyenlőre óvatos vagyok, nagyon kiváncsi leszek rájuk párezer km után.
Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-22

Komárom előtti utolsó hétvége lévén (0522), befejeztük HoZéval a féknyereg felújítását egy kis piros festékkel. Illetve röpke két óra(!) alatt felkerült a GT által gyártott matrica is.

Ezúton is köszönöm HoZénak a segítséget, a hiányzó féktisztítót és az amore-s rendszámtábla keretet. Meg még mit is? :) GT-nek pedig a kitartó munkát. :) Szerintem a pót darabokkal nagyon jó lesz a végeredmény, de már így is magáért beszél.. :)

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-16

Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-05-10

Gondoltam, ideje átvinni Lolát a szervizbe, olajcserére, illetve megvizsgálni, hogy a fékek kipurcanásán kívül történt-e más is a ringen. Az idő szép, az autó pöccre indul, ablak le...trélerre fel.

A szerviz udvarán próbálgattam, 10 km/h-ról kb 4 méter a fékút. Ezért nem bánom a fuvardíját, sokkal beljebb vagyok, mintha lökhárítót és géptetőt kellene cserélnem :)

Remélem több ilyen fotó nem készül Loláról.