Blog >> fék

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-07

HoZé közreműködésével elkészült (0507) a két első féknyereg upgrade. Bár a kerekek levételével kicsit megszenvedtünk - egy kerékkulcsot eltörtem :) - de a végeredmény szerintem egész jó lett. A két hátsó nyeregre nem volt idő, de legközelebb azt is kezelésbe veszem. Köszönet GT-nek is az Alfa Romeo feliratért.

[Költségeim: féknyereg festék 1890 matricák(sok:) 800]

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-04-14

Ránézésre elég csúnyák és kopottaknak tűntek a hátsó fékek, ráadásul elég hangos is volt. Leszerelés után bár kopott nem volt se a tárcsa, se a betét, mégis csúnyán árkos és csíkosak voltak, így nem bánom, hogy tárcsa betét cserélve lett. Nem extráztam, tárcsa sima Brembo, betét pedig a gyári.

Olmantól nem lehet úgy eljönni, hogy ne néznék lelkiismeretesen körbe a kocsit, így egy kis olajrátöltés és ablakmosó töltést is kapott.

>> Szervizbope // Alfa 147 1.6 TS Progression // 2011-04-03

elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-02-23

Na eljutottunk végre a Bélához, kész is van a gép - majdnem. Kerített olcsóér' két hátsó nyerget, így nem szorul semmi, és mostmár mindkét oldalon egyforma féknyereg van. Ugyanis a jobb oldalon a 147-esé volt... ABS hiba még van, majd egyszer visszaviszem nyomozásra. A lényeg, hogy fékileg minden OK. A kézi is.

 
>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-01-24

Meg sem lepődtem, belefutottam egy újabb kretén szerelőbe. Nem volt kedve megcsinálni a kéziféket, ezért elvittem a gépet egy másikhoz. 3 variáció volt: felújítás, bontott munkahenger, új munkahenger. Némi tépelődés után a harmadik lehetőséget választottam. Most csinálják éppen, én meg addig elsétáltam az ocsmányirodába, ugyanis szintén elfelejtette mondani, hogy betelt a forgalmi, ezért se pecsét, se matrica. Illetve a zk matrica fent volt, de nem szúrta ki a szemem, hogy a másik nincs. Még jó, hogy elvittem szervízbe, és így kiderült, mert 15 nap után újra kellett volna csinálni a műszakit. Mostmár rendben van, ráadásul az új műszakiban már 6 rubrika van...yeah...
Most feszült várakozás folyik.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-01-17

A Csörgő Autószerviz jóvoltából ma végre Rómeó átesett a fékcserén, ami már régóta érett neki. Berohadt betétek, elkopott tárcsák helyett most szép új alkatrészeket tett fel Attila és apukája, még egy hálás köszönet nekik!

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-12-06

A lassan 19 éves, 225 ezer km-t futott autó "meglepően jó" formában van. Az idei műszaki vizsga gyakorlatilag gond nélkül lezajlott.
Persze a sötétített ablakok miatt most is picit rá kellett segíteni...
A fékektől tartottam, hogy megint valami nagyobb baja van, mert általában elég erősen kell rálépni, hogy fogjon. De fog rendesen, ez a lényeg. A kéziféken picit igazítottak.
Zöldkártya is meglett, ami most már csak piros plecsni.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2010-08-31

Na, az előrejelzett klímakompresszor beszarás megtörtént. Elég kalandosan sikerült kicserélni, a nyaralni indulás napján délre lett kész. Emellett még az első féktárcsák és betétek is kicserélődtek.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-28

A csömöri norautoban kerültek beszerelésre (0828) a nemrégiben beszerzett alkatrészek.

[Költségeim: első lengéscsillapítók 15000Ft és fékbetétek cseréje 6000Ft, jobb oldali féltengely gumiharang cseréje 12500Ft, fényszóró állítás 1990Ft]