Blog >> fék >> hátsó

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-16

Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-19

Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.

Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.

Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)

Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)

Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-10-02

A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.

Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere

>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2020-02-26

A napokban sorkerült egy nagy szervízre, ami magába foglalta:
- vezérlés csere vízpumpával
- hosszbordás szíj+görgők cseréjére
- hátsó féktárcsa csere
- hátsó fékbetét csere
- jobb hátsó külső parkszenzor csere

A vezérmű szettet vízpumpával és görgőkkel együtt az audocról rendeltem így jelentős összeget sikerült megspórolni.

Vezérlésszett: Continetnal CT1105WP2 - 38000 FT
Hosszbordás szíj és görgők: Ezt a szerelő intézte

Továbbá ki lettek cserélve a hátsó féktárcsák és betétek

Hátsó féktárcsa: Brembo 08.9364.21 - 14000Ft/db
Hátsó fékbetét: Brembo P23109- 11100Ft/ szett

A parkszenzort az e-bayről rendeltem már jó régen, mert 20°C alatti hőmérsékletben egyszerűen csak síppon nem érzékel. Rendeltem 4 db-ot így most van tartalék is.

Parkszenzor - OEM: 735393479 - 2050 Ft/ db + fényezés

Km: 217611

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-03-24

Megesett a hátsó fékek cseréje is.Már éppen ideje volt. Lásd a képekenKristyon cartársnak innen is köszönöm a rengeteg segítségét! Brembo tárcsát kapott Galfer betétekkel.A balos kézifék kulcsával adódtak gondok alig akart valamit mozdulni,de a sok járatás tisztítás, zsírzás után teljesen helyre jött,most tökéletesen fog.Így megúsztam a féknyereg cseréjét.A fékvédő lemezeket is le kezeltük,így talán a következő cseréig ki bírják.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

folyt.
Érdekes volt a leeresztett fékfolyadék színe... : /

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

Komplett hátsófék felújítás. Teljesen berohadt az egész, nehezen nyíló csavarok, elporladt gumialkatrészek, sőt az egyik dugattyút is szét kellett vágni, mert a benne lévő alkatrészt át kellett szerelni az új dugattyúba... miért nem adják a szetthez azt is?!

Egy teljes napi munkával kész lett , szuper! :)

250.700 km

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-07-10

Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.

km óra: 244942