Blog >> fék >> olaj

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-08-19

2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.

- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok

A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-04-18

Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.

A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt

Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.

Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)

Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.

Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-10-20

Olajcsere, szűrő és első betétek (nyikorogtak már) cseréje megtörtént. Valamikor nyáron a műszaki is frissítve lett. Arra nem emlékszem, de a forgalmiban benne van. :P
Pár apróság cserélve lesz még...
244.342 km

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-05

Sziasztok!

Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.

Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.

Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)

Folyt. köv. nemsokára.

Bence

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-23

Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.

Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.

Köszönjük Neked XADO!

Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-14

Mivel hogy mazochista vagyok lecseréltem a fékfolyadékot a rendszerben. A fék nem gond ugyan úgy működik mint korábban.

A kuplung már kevésbé :-( Az 1.9-ben a kuplungharangnál egy konkrét légtelenítő csavar volt a toldó elemben. A 2.0-ban az csak egy légtelenítő szem, nem csavar, Mintha zsírzó tüske lenne.

Az olajcsere menete ebben az esetben:
- a kis szelepről le kell szedni a gumi kupakot
- majd a cső csatlakozás zéger gyűrűjét oldjuk
- a kuplung pedálhoz nem nyúlunk, kinti helyzetben hagyjuk!
- csövet ki kell húzni és a végét betenni egy gyűjtő edénybe
- hagyni kifolyni az olajat, gravitációs úton, majd utántölteni a tartályt
- feltöltés után tartály kupakot be kell zárni
- csövet visszatoljuk a helyére, de nem rögzítjük még
- kell plusz egy ember a következő művelethez,
- kézzel lassan lekezdi betolni a kuplung pedált, de óvatosan!
- eközben elöl hagyjuk a nyomástól kinyomni a csövet, tartva azt rendesen, hogy teljesen ne csússzon ki.
- ha jól csináljuk, akkor a kis "zsírzógombán" távozik a levegő
- addig csináljuk míg van benne levegő
- utána a csövet vissza toljuk és rögzítjük a zégerrel
- visszatesszük a gumi védőt.

Kb. ennyi. Egyszerűbb mint leírva.

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-06-20

Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell

Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.

Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év