Blog >> 33

>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2010-09-02

Az utóbbi időkben rakoncátlankodott egy kicsit. Kilyukadt a benzintank, és lelazult komputer csatlakozója. Ezeket elég gazdaságosan meg lehetett javítani.

Sajnos az akksi cellazárlatával már nem voltam ilyen szerencsés. Na mindegy. Úgy is régen volt már új akksim. :)))

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.

>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2010-01-03

9506 km

7,7l átlag fogyasztás

34793 ft karbantartási költség. (Vizsgadíj, zöldkártya, alkatrészek).

>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2009-09-01

Meg volt a műszaki vizsga zöldkártyával. Igazából simán átment. :)))

Amit cserélni kellett előtte az a két hátsó féktárcsa betétekkel együtt.

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-03-03

A hétvégén egy kisebb malőr kíséretében megtörtént az olajszűrő és olajcsere (168 000 km).

A malőr, ami miatt a fél órás művelet két és fél napig tartott, a következő volt:

Nyilván az olaj leeresztése nem volt nagy kaland...amíg csöpögött, leszedtem a jobb hátsó ajtó kárpitját, és megnéztem miért kattan olyan nagyokat nyitáskor. Az ajtóhatároló két csavarja ki volt teljesen lazítva, ez volt a nemkívánatos zaj forrása.
Ezek után gondoltam elég ideig csöpögött már az olaj, hát alámásztam a kocsinak, ám ekkor jött a meglepetés. Mikor csavartam volna be az olajleeresztő csavart, cask egy nagy lyuk votl ott, de semmi menet. Már kivételnél is furcsa volt, hogy a nagy lyukban csak egy sima M10es, hosszú csavar van egy nagy alátéttel és nagy tömítéssel, de akkor annyira nem gondoltam végig a dolgot. Nos, eddigre már muszáj volt végigpörgetni a lehetőségeket. Végül a fórumozók segítségével összeraktam a lehetőségeket. Valszeg az előző tulaj elcseszte a gyári menetet, és belemekkmesterkedett egy furattal ellátott vasdarabot, amihez hozzáhúzta az alátétet, ezzel tömítve el a lyukat. Ez a rendszer persze beleesett a teknőbe, így nem maradt más, mint levenni azt. Újabb érdeklődés a fórumon, majd mikor befeküdtem a felbakolt kocsi alá, szembesültem a szomorú ténnyel, hogy nem lesz egyszerű dolgom. Ugyanis az első futómű hídja meg egy összekötő is eltakarja a csavarok egy részét. De gondoltam én aztán nem fogom szétszedni a futóművet egy rohadt kartel miatt.... hát nekiláttam nyolcadfordulatonként, kicsavart kézzel és egyéb eszközökkel kiszedni azt a 7-8 szar csavart. Azonban korai volt az öröm, mikor az utolsóval is végeztem, mert kiderült, hogy a kipufogócsonkoktól nem lehet leszedni a kartelt, ugyanis az olajpumpa nem engedi le. Viszont a rozsdás kipufogócsonkok leszedése se lett volna jó ötlet, ki tudja, hány anyát nyaltam volna el, újabb sor káromkodást indíva el, így inkább egy mágnessel kiszedtem a beesett darabokat, és a kuplungcseréig ideiglenes módon hasonló módszerrel visszaraktam az olajleeresztő csavart. A kuplungcseréhez majd kivesszük a motort, a kipuffrendszert is lecseréljük, így akkor a kartelcsere is elkészül. Ejj de várom már...
Szép hétvége volt....nem pont ezzel terveztem eltölteni. Dehát mit is vártam egy újabb öreg autótól :P

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-01-27

Nos, a november végi vásárlás után az autó mintegy két hét után meg is adta magát, bár természetesen az előző tulajt sosem hagyta ott. :) Néhány napi diagnosztika és utánaolvasás után végülis úgy nézett ki, hogy a gyújtáselosztó a ludas. A hiba a következő volt: reggel vizsgázni mentünk be az egyetemre, mikoris félúton párszor berángatott a motor, majd le is állt kanyarban, egy emelkedő közepén. Szerencsére kicsi volt a forgalom, így volt idő y-ozni kézi erővel és legurulni. Ekkor még be-be röffent a motor, de a lejtőről legurulva már nem tudtam mozdulni. Szerencsére nem csak egyik férfi nemű csoporttársam volt velem, hanem az autó társ-tulajdonosa, nővérem is. Hogy miért is volt ez szerencse? Mert senkit nem tudtunk elérni, aki haza tudott volna gyorsan vontatni minket. Így a jól bevált, filmekből ismert módszerrel kiállítottuk őt stoppolni, mire az első autó meg is állt. ez volt az alkalmas pillanat, hogy mi is előbújjunk a bokrok mögűl, és megkérjük, hogy vigyen minket vissza a srác kocsijáért. A sztori happy enddel végződött, mert elmentünk a másik kocsiért, hazahúztuk az alfát és még vizsgára is beértünk éppenhogy. Na jó, azért annyira nem volt rózsás a helyzet, mert a vizsga egyikünknek sem siekrült :) De sebaj, később meglett az is.
Na de hogy a témánál maradjak: a hibajelenség, mely a leállás előtt jelentkezett, egy morgó hang volt a motortérből az elosztó felől, illetve maga az elosztó elég erősen rázkódott, rezgett.
Gondoltam nem lesz nagy kunszt kivenni, leszámítva, hogy nagyon nehezen hozzáférhetőek a csavarok. Dehát mit nekem a szűk tér a kispolák után :) Csakhogy minden próbálkozásom ellenére sem tudtam megmozdítani az elosztót. Olyannyira nem, hogy végül kalapácscal és vésővel kellett ütni, hogy egyáltalán megmozduljon. A sűrű program, és a zord időjárás miatt lassan haladt a javítgatás, végül a régi elosztót teljesen elbontottuk (magyarul a sok ütögetéstől az alu öntvény darabokra törött). Maga a kihúzás végül egy nagy, skf csapágylehúzó, egy, a tengely végére hegesztett nagy anya, némi lánc, és egy másfél méteres 20-as betonacél, mint erőkar segítségével történt. annyira össze volt rohadva a blokk anyaga és az elosztó aluja, hogy teljes testsúllyal kellett rángatom a vasat, ám egyszer csak vééégre siker koronázta a szenvedéseinket. ezek után a közben szerzett elosztó berakása már gyerekjáték volt, akksi berakása után pöccre indult egy hónap szünet közbeiktatásával is a motor. El lehet képzelni a vigyort az arcomon :)
És bár brutálisnak tűnhet a fent leírt módszer, ám azután a sok óra szívás után, illetve rengeteg internetes olvasgatás, és szerelőkkel folytatott telefonos konferencia után már semmi sem számított :)

Az autóra egyébiránt a kisebb javítgatásokon kívül, amiket a tulaj elhanyagolt (ilyen volt pl, hogy 8 izzót kellet kicserélnem a műszerfalban, lógott a középkonzol, no ködlámpa stb stb) néhány nagyobb karbantartásra is szükség lesz, így komplett kuplungcsere, ill. szíjak cseréje. No meg a motorolajat nem sikerült még lecserélnem, mert nincs otthon megfelelő szerszám az olajszűrő meglazításához, de a héten remélhetőleg erre is sor kerül.

165500 km cserék:
hűtőfolyadék
légszűrő
gyertyák

>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2009-01-17

És megérkezett a 3. Alfánk is. :))

Alfa Romeo 33 1,4i

1992-es évjárat fehér színben és 73076 km-rel.

Km óra állás: 143579

Általában akkor fogok blog-írásba, ha egy jól körülhatárolható problémakör végre megnyugtatóan megoldódik. Nahát ma tipikusan ez történt, de olyan meseszerűen, hogy ezt muszáj mindjárt ország-világ elé tárnom! :-)

Ahogy a cím is mutatja, a szálak az indexrelés esetig nyúlnak vissza, amely sztoriból kimaradt egy mozzanat, mivel:
1. akkor nem vettem észre a megtörténtét
2. az index szempontjából nem is volt jelentőssége

Maga a probléma a következő volt: az első tavaszi esők alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az első ablaktörlők csak folyamatos üzemmódokban működnek, szakaszosan nem. Röpke 2-3 hónap után, mintegy 2 hete el is jutottam oda, hogy ellenőrzöm az időzítő relét - mely egyébként az indexrelé közvetlen szomszédja a biztosítéktáblán.
Mivel 90%-ig biztosra vettem, hogy a relé a ludas, gyakorlatilag a sikert előre lekönyvelve kezdtem hozzá a munkának. Annál nagyobb volt a felsülés, amikor egy számomra ismeretlen relé nézett vissza a tábláról.
Alaposan megnézve kiderült: egy bonthatatlan relé élősködött legott, ami ráadásul OFF VW / audi gyártmányú volt :-<
Rövid agyalás után már kristálytisztán emlékeztem arra, hogy ott egy olyan relé volt, mint az indexé, csak fekete....
Ezután jött a bénító felismerés: ti. minden bizonnyal sikerült az egyébként vitán felül hibátlan ablaktörlő-relét az indexrelé-próbálgatáskor rosszra kicserélni egy hülye mozdulattal , majd pedig a jót leadni a bontóba,a többi közé :-(
Első körben megnyugtattam magam, hogy szakaszos törlés nélkül is van élet, de rögtön valami
azt súgta: térjek vissza mielőbb a bontóba!
Ma éppen arra jártam és sikerült - csodával határos módon - lezárni a sztorit: egy relékkel színültig telt tejesláda legalján megtaláltam a "tékozló alkatrészt"! :-)
(valamiért biztos vagyok benne, hogy ez ugyanaz a relé és az is csak utólag esett le, hogy
már 3 hónapja várt ott rám! ;-)

Na erre mondják, hogy minden jó, ha a vége jó, még pénzbe sem került, mivel egyrészt előadtam e kis történetet a bontósnak, másrészt pedig leadtam a "vendégrelét" :-)