Blog >> gumi
A gumistól sikerült megint okos áron abroncsot venni, a tavaly előtti Bridgestone -ok mellé vettem még kettőt, így búcsút is inthettem a lekopott és száraz Pirelli PZero -knak (6 évesek voltak).
Bridgestone S001 Potenza 19" -es abroncsok, DOT 0918 gyártással, állapotra Demo abroncsnak felelnek meg, tehát oldalt "szőrös", futófelületen még szintén van sütési szőr és színes hosszanti csík is, bár azok már haloványak. Szerelés az árban, szelepek cserélve lettek illetve centrírozás.
Mértem a mintázatot az újakon és a régieken is: új 7.0~7.5 mm, a két évesek kb. 6.0~6.5 mm
154.000 km
Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg
Ma megjöttek az új nyári gumik. Barum Bravuris 5HM-re esett a választás 225/40 R18 méretben.
156-on is Barum van már 2013 óta, nagyon szeretem. Remélem a Juliskán is ilyen jók leszenk a tapasztalatok vele.
Holnap fel is rakatom a felnikre.
Ha jó idők lesznek a következő hónap elején megy is fel a kocsira.
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.
Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.
253.266 km
Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 = 30.906 km :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg) most folytatja.
Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.
Megúntam már a szétszakadozott hátsó csomagtér kédergumi jelenségét (folyamatos beázás, bukkanókon ajtó kattogás). Rendeltem a zsombishop-ból méterre univerzális csomagtér szigetelő gumit, amit Ladához ajánlanak.
Összesen 4 méterre volt szükség és kb 5 cm felesleg maradt csak. Nem egy eredeti minőség, de a funkcióját teljesen el fogja látni. Az eredeti profilnak az egyik oldala a műanyag burkolatok széleit takarta el, na az itt nincs, de ez legyen a legkisebb baj. Az ajtó szépen záródik vele, nem kell durván lecsapni és nem is lötyög.