Blog >> gyertya

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2017-04-23

Úgy gondoltam itt az ideje, hogy megírjam az első néhány blogomat. Másfél éve van nálam a kocsi, de eddig nem igazán történt vele semmi (a kötelező szervizeken kívül), amit nagyon dokumentálni kellett volna...
Néhány napja hidegindításkor kiírja, hogy nincs izzítás (pre-heating glow plugs not available), ezért vettem 5 darab Beru gyertyát.

Sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru márkájú gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.

A képen a régi gyertyák láthatóak, amik közül valószínűleg csak az egyik rossz (gondolom a legalsó). Tudom, illet volna az új gyertyákat is lefotóznom, de akkor még nem gondoltam a blogírásra.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-03-08

Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30

Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.

Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500

Km 99000

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-03-04

Sajnos úgy néz ki, hogy a feltevésem beigazolódott.
A szelepfedéltömítésnél szivárog az olaj a gyertyaüregbe.
Ez azért szar ügy, mert ragasztott :-(

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, Döme // 2017-02-12

Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.

02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.

Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-12-03

Jött egy üzenet a műszerfalon, miszerint valamelyik izzító gyertya megadta magát. Kimérés után az egynek volt megemelkedve az ellenállása 15Ohm-ra, ezt kivéve látom, hogy Beru, az-az ott még nem cseréltem mióta meg van az autó. Kapott a helyére NGK-t.
Most már minden rendben :)

>> SzervizFürkész // Alfa 145 500 Limited // 2016-06-14

Esedékessé vált a gyertyák cseréje, szóval, ha már levettük a burkolatot, benéztünk mi a helyzet a műanyag alatt. Ha már így alakult, akkor a szelepfedél tömítést is cseréljük, mert miért ne. Sokan említették, hogy érdemes, pláne egy ilyen korosabb szekérnél, mert nem biztos, hogy megfelelően látja el a tömítési funkcióját.
Illetve az olaj és a szűrők cseréje is be lett iktatva. (olaj-, levegő-, pollenszűrő)
Számomra az olajcsere kőbevésett 8000 km. Most azonban egy picit túlszaladtam ezen az intervallumon, de talán kiheverem.

Viszont pár nap múlva legalább megnyugodhatok majd egy darabig, és be tudom fejezni a külső felújítást (sérült ajtó, küszöbök stb...)

A km óra állása: 178700
Selenia 20K (10W-40) olaj
Mann-Filter szűrők
Bosch gyertya szett
Victor Reinz szelepfedél tömítés

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-15

Volt egy kis időm végre hétvégén így folytattam a diagnosztikát az alapjárati rángatással kapcsolatban.
Tehát röviden : hibakód nincs ,most már gyári célműszerrel is ellenőrizve (Autófórum Riegler) , kompresszió mérést javasoltak...ám legyen legalább megtudom milyen állapotban van a motor.
Gyertyákat még tavaly nyáron cseréltem, akkor átnéztem a trafókat is de most gondoltam ha már szét kell szedni újra megnézem változott-e vmi. A képen láthatóan a gyertyák nem kormosak sőt szinte olyanok mint az újak :) Bár itt elgondolkoztam ,hogy talán túl szegény a keverék attól néz ki így? Fehér a szigetelő... (a gyertyákban kb. 12 ezer km van)
Trafókat bemértem mind a hat db-nál 0,6 ohm ellenállást mértem tehát azok is jók, repedés,sérülés, áthúzás nyoma sem látszik.
Következő lépés tehát a javasolt kompresszió mérés, kíváncsian várva az eredményt:)
Nem tudom az óra mennyire pontos de az megnyugtató hogy mindegyik hengerben ugyanaz az érték , 15 bart mértem egyedül a 2. hengernél kb 14 bar. Kevés olajat töltve ebbe a hengerbe, majd újramérve itt is 15 bar, tehát a szelepek rendben vannak, minimális gyűrűkopás okozhatja az 1 bar eltérést. Úgy gondolom ez is teljesen megfelelő több mint 200 ezer km után, ez nem okozhat alapjárati problémát...rendben van a motor, megkönnyebbülés :)
Mértem még benzinnyomást is (kicsit trükkösen , ezt inkább nem írom le:) , kerek 3 bar tehát ez is ok.
Ha már ennyire szétszereltem a dolgokat így befejeztem a motor csinosítást is, a szívósor- levegőházat is felcsiszoltam és újra írtam a V6 24V feliratot, eredmény a képeken, nekem nagyon tetszik gyönyörű ez az Alfa V6 motor!:) legtöbb új konstrukció megirigyelhetné, sok mai autón max. csak egy olcsó műanyag, szívósort jelképező burkolat van.
A végeredmény tehát gyertyák,trafó, benzinnyomás,kompresszió rendben. Még egyedül az injektorok tisztítása, beméretése van hátra és talán bezárul a kör...addig is élvezzük továbbra is a 2.5 V6 hangját és erejét :)

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-04-04

Ma megkapta a NGK bp6es gyertyákat, a Kugler Károly által készített gyújtáskábel szettet ami nem csak fantasztikus még esztétikus is, szép meggy piros.
A levegőszűrőházból kimenő gumicsővégeket kiiktattam, így "direktszűrő" szerű lett a dolog. Hangja is lett egy pici és talán levegőből sincs most már hiány. Kapott bele egy PIPERCROSS sportlégszűrőt.
2 hete bekábeleztük Flórával az erősítőt. Nem kókányoltunk, minden szépen a helyén megy hátra, közvetlen az aksitól az áram, külön oldalon az RCA és a 12V. 500 Watt RMS ládát kapott, amit a hölgy édesapja készített, PVC csőből ami szépen kiszámolva, kibélelve. Fantasztikusan szól.
Marklartól kapott jobb első ablakemelő motort is kicseréltem, kitakarítottam újrazsíroztam, igaz kis hanga van de jobb mint újkorában, fel, le.
Csomgatér világítás egy ideje vagy volt vagy nem, egy vastag WD-40 a zárba, a kapcsolóra megtette hatását, azóta perfekt.
Végül pedig egykis szakmai segítség kérés után bekötöttem a csomagtartó nyitó funkcióját a riasztónak. Relézni kellet, dióda hogy gombról is működjön, nem utolsó sorban a kábelezés ami fontos. Miután láttam hogy még az előző tulaj vagy az általa megkért "mesterek" akkora kokány munkát hagytak maguk után a riasztóval, hogy újra kábeleztem az egész riasztót, és minden hozzá kapcsolódó kábelt a műszerfal alatt. Minden szépen elvezetve, felkötve.
A héten pedig karosszériás. :)