Blog >> gyertya

Ma gondoltam elviszem kipucoltatni a gyertyáimat...ürge neki is kezd, mindent flottul kipucol, összerak, majd indítás után sziszegő hangon valahol kifujt a motor. Kinyomoztuk, hogy az egyik trafótol jön a hang. Na mindent vissza lebontani...kiakarta csavarni a gyertyát, amikoris az beletört a blokkba. No nemhogy a fos kúszott fel az agyamig! Szerencsére 15percnyi munka árán kicsavarta a menetes szárat és belekerült egy másik, vékony szárú gyertya.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-07-11

Majd elfelejtetem bejegyezni, még a múlt héten cseréltem gyertyákat, nem vettem észre változást. Mondjuk még csak 10e Km volt az előzőekben. Tegnap pedig raktam bilincseket a vákum csövekre, először csak arra amelyik az üzemanyag nyomás szabályzójára megy majd az összesre ami a torokra csatlakozik, na itt azért már lehetett tapasztalni némi változást...

>> SzervizLali75 // Alfa 75 2.0TS // 2010-06-21

Kikerültek a Championok,és Bosch-okat kapott helyette,mivel Lodge-hoz már nem tudok hozzájutni.Megértek a cserére,mert a gyári 0.7mm helyett 1.5mm volt már a hézag.:-(
Beszereztem még a hátsó futóműbe való szilenteket is, mert a lengéscsillapító csere után vettem észre,hogy nagyon durván ki vannak verődve.Ezek cseréje később...
Köszi Gábor(figi75) a gátlókért!
Észrevettem egy nemtetsző jelenséget.A kiegyenlítőben habos trutyi volt,és kellett is utánaöntenem. Ezzel még lesz kis munkám...

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2009-06-21

Nincs születésnap, sem karácsony, viszont 110.000 km az van, gyári gyertyával, mint kiderült, bár az inkább szénrúd volt. Cserélve lettek.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-01-06

Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.

Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.

Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-03-26

99.140 km-nél 2008. 03. 21-én megejtettük Csörinél a 100.000-es szervizt.

Olajcsere (Selénia Racing olaj) és gyári olajszűrő
Váltóolaj csere (Tutela)
Gyertya csere (gyári gyertyák)
Első felső lengőkarok cseréje (gyári)

Most még egy akkumulátort kell vennem meg a kipuffogó felxibilis csövét kell cserélnem, mert nagyon csörög-zörög.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-02-18

Ha már egyszer hozzá lehetett jutni :)

Külön köszönet érte 127_sud kartársunknak...

csere megtörtént 168670Km-nél
és az újak mellett a régi gyertyáim...

>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2008-02-06

167700km-nél olaj(selenia 20K) + olajszűrő csere, valamint a teljes gyertya szett cseréje(NGK Platinum). És a műszakira való felkészítés izzók, kézifék és minden egyéb apróság átnézése.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> Szerviztipoatti // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2007-10-01

Ma Ferke barátunk jóvoltából bevásárlásra került a 8 db. gyertya, meg egy BEHR termosztát, már cserére ítéltettek. A héten be is szereltetem ezeket.