Blog >> féktárcsa

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-19

Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2017-05-21

194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-04-29

110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.

km óra állás 102.000

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-07

119430 km
Első féktárcsák és fékbetétek cseréje. Nem tudom mennyibe került, és milyen gyártó, még az eladó intézte. Sajnálatos módon nem lakkozott tárcsák (pedig direkt azt kértem, az legyen), így a szép felni mögött egy remek rozsdakupac lesz látható. Majd ha jobb idő lesz, kap egy hőálló festést. Kár, hogy ez megelőzhető lett volna egy rendes tárcsával.

>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2017-01-17

Amivel vettem lökös már gyorskötözővel volt hozzáfogva, és rendkívül ocsmány volt. Sikerült egy orros beállásnál leszakítanom sajna. (hülye is voltam meg nem is, bőven elfért volna, csak az a tákolt lökösnek lógott az alja és beleakadt a padkába) Volt lökhárítósnál aki visszarakta, de megint balek voltam. Ezúttal már beszereztem egy tökéletes állapotú faceliftes lököst, ami színre volt fújva. Felraktuk, most fasza, és már odafigyelek, hogy csak fenékkel állok be mindenhova. :) Pofásabb is így az autó, majd hátulra is be fogok szerezni egyet.

Az első féktárcsákat lefestettem pirosra, ez is sokat dob rajta. :)

>> SzervizMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2016-12-18

Féktárcsák első hátsó, betétekkel együtt cserére szorultak. Úgy gondolom a Jézuska kitett magáért.

>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

Egy álom teljesült azzal, hogy megvettem ezt az autót, tudtam, hogy kell is majd rá költeni...de a fene sem gondolta, hogy így bekezdek....

Akkor nézzük:

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Féktácsa: Textar 18.000 Ft
Betét: Zimmermann 12.000 Ft

Km állás: 149.500 km

Nem volt végszükség a cseréje még,de mivel már nagyon idegesített a néha-néha fellépő csikorgás ki lett cserélve.

Ami kell: menetszár+fémlap+2anyacsavar=munkahenger visszanyomó szerkezet, torx készlet, 13-as kulcs, szabadidő, fogók(leginkább a munkahenger visszanyomásához)

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2016-03-01

Kicseréltem a hátsó fékbetétet és a hátsó tárcsát is.

Textar:betét
Textar:tárcsa


km:194500

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2016-02-15

Eléggé viseltesek volt a az első fékek (a hátsók is cserések majd jövőhéten lesz cserélve) ezért kicseréltem a tárcsát és a betétet is illetve a rögzítő pöcköt Rottinger+Textar kombóra szavaztam eddig úgy néz ki jól megférnek egymás mellett...Mivel a Rottinger tárcsák "agy" része nem volt kezelve ezért lefestettem őket fekete hőálló festékkel plusz állagmegóvás illetve az esztétika oltárán lefestettem a nyergeket pirosra.

Csere nem volt nehéz így jártam el :AR 147/GT/156 első féktárcsa csere

Költségeim:

Tárcsa: 29000 Huf
Betét: 10518 Huf

Munkadíj: Magamnak nem számoltam :)