Blog >> sprint

Sikerült Tominak hála (Tom555) beszereznem a 16v-sítéshez elengedhetetlen első kereszttartót + hab a tortán: egy szervó kormányművet is sikerült beszereznem Tomitól, így mégiscsak szervós lesz!!:)))
További szerzemények szintén Tomtól: kerékagyak, lengőkarok, hossztartók, komplett rugóstagok.

Sikerült mindent korrekt áron beszerezni, de rá kellett jönnöm arra, ami eddig fel sem tűnt: a 16v boxi egy hülye sznob VIP cucc, mert minden 2-3x annyiba kerül, mint a sima boxiba. És ugye szinte minden alkatrész dupla. Szóval ez most kicsit fááájt:)

A festés is megvolt, a matt fekete elvetve, marad a 3 réteg cink bevonat. Jobb ez így.:)
Kicsit aggódtam, hogy +2 fokban vajon megfelelő lesz-e a száradás, de nem volt gond. A sima festékkel valószínűleg lett volna gond...
Csak érdekességképp: az utolsó kép a kiindulási állapot...

Elérkezett az ideje a blokk teljes szétszedésének, felújításának. Szimmeringek, tömítések cseréje, teljes felületkezelés, alapozás, festés. Ez utóbbi kettő még hátra van, túl hideg volt a műhely a festéshez flakonból.... (merthogy a kompresszorom letérdelt.:( )

Hallgatok az okosokra: Mindkét hengerfej szétszed, szelepvezetők gépműhelyben kiprésel, új szelepvezetők beprésel, új szelepek betesz, becsiszol, új szelepszár szimmeringek, új veztengely szimmeringek mindez = új hengerfejek.
Két ünnep közé jó volna belőni (bárcsak Zé olvasná) a motorcserét. Dejóvolna cca 130le-vel kezdeni az új évet!:))))
Ma este felgyorsulnak az események.:)

Abszolút minden a tervek szerint alakul. Leugrott a két hengerfej. Eredmény: 2-4 oldalon van pötimálőr: 2-es henger két kipufogószelepe, 4-es henger két szívószelepe fáradt el a vezérlés szakadástól.
Nem vészes, ez szinte semmi, így megnyugodtam, főleg, hogy a hengerfal álomszép. Semmi váll, sehol ovál kopásra utaló jel, tiszta hónolás mindenhol.
Hétvégén level3: szelepek ki, átvizsgálás, majd mehet össze.
(Erhard nevét előre imába foglalom, ha tényleg tud hozni nekem 16v-s szelepvezetőket, mert azok bizony fehér holló jellegűek...bár még meg sem rendeltem, előbb látnom kell a szelepeket...:) )
Szelepvezetőkön kívül cserélve lesznek a szelepek (mily meglepő?!), a szelepszár szimmeringek, esetleg 1-2 tőke, és a hfej tömítések (ez is meglepő...miért is írtam le ezeket?!....mindeggggy:) )

Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:)
Az összegről már nem is beszélve.:)
Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amiért akár sok száz km-t is utaznánk...:))

Ezeknek beépítése nincs tervben, de egy tisztogatás rájuk fért. Egyébként meg bármi lehetséges, még az is, hogy egyszer üzembe állnak....:)

Elérkezett végre az idő, ez már az élvezetesebb része a melónak.:)

Megvan az új szív, hála Mulder cartársunknak és az Ő 145-ös donor Alfájának!
Gyári 1.7 16v, 129Le + a hozzá tartozó legutolsó szériás boxer váltó.

A kasznival is lesz meló bőven:
- nyúlványok megerősítése,
- teljesen más/új futómű és fék
- leömlő....és még ki tudja mi, majd alakul....