Blog >> sprint >> restaurálás

Elfogyott a türelmem, elpakoltam mindent haza. Nem értem a szerelőt, hónapokig hozzá sem nyúlt. Mi a francért nem lehetett azt mondani az elején, hogy nem tudja vagy nem akarja megcsinálni. Neki sem kellett volna kerülgetnie az alkatrészeket, meg én is kereshettem volna valakit aki megcsinálja. Évekig hozzá hordtam a két járós autónkat, soha egy fillért nem alkudoztam. Most akkor megérte neki, hogy egy plusz autó szervizelése helyett még elveszített másik kettőt?
A múlt hét végén megnézte egy másik szerelő, szerdáig ad választ, hogy elvállalja-e. Hát nagyon kíváncsi leszek...
Majd beszámolok róla.

Kicsit le vagyok maradva, belehúzok. Szóval alig aludtam, reggel elindultunk. Felértünk kis késéssel, az eladó addigra kitolta a garázsból az autót, szebb volt mint a képeken :) Nagyjábból átfutottuk az alkatrészhalmot, összenéztem a hirdetésből kinyomtatott képekkel, minden megvolt, plusz még ezernyi apró csetresz, elég jól szétszedve dobozokba. Felpakoltuk az autót a trélerre, irány az eredetvizsga. Az autó 2 éve garázsban volt tartva, persze, hogy leszakadt az ég. Állt a tócsa a belsejében, egy rongy kellett, hogy kimerjük. Itt minden stimmelt, indultunk tovább az okmányirodába. Egy körforgalom előtt nagyobbat kellett lassítanunk és beütött a krach! Elszakadt a spanifer, az autó átugrott a tréler korlátján és a vontató fenekében landolt. Azt hittem tökönszúrom magam. Az eleje horpadt, ez még nem lett volna vészes, mert a műanyagok eltakarják, de sajnos a gépháztető is karcolódott, repedt a gitt. Emiatt az eredeti színével kell fújni (a műanyag alá ugye jó lett volna bármilyen fekete metálszín), de az a festék csak kilós kiszerelésben kapható egy kisebb vagyonért...
Félreálltunk, az eladó elment emelőért, kb. 2 óra alatt visszarángattuk a helyére. Közben megtaláltak páran segítő szándékkal ("Jáj főnök, segítünk mink visszatenni áz áutót"), az ajtók tárva nyitva, pénz és papírok benne... Megúsztuk szerencsére és gyorsan bezárkóztunk.
Ezt tanulópénznek betudtam. Feltúrtuk a várost spaniferekért, szereztünk néhány éket a kerekek alá és elindultunk haza. A hazaút eseménytelen volt eltekintve néhány újabb záportól. Otthon betoltuk a garázsba, köréraktuk az alkatrészeket és pár hétre becsuktam az ajtót, rá se néztem mérgemben.

3,5 éve áll szegény. Mondjuk a veteránkorhoz így rohamosan közelítünk. Ez az egy pozitívum+az is, hogy meleg, páramentes garázsban áll:)
Valaki elvihetné a tizenhatszelepest, és akkor feléledhet ez a projekt is végre:)

Kisebb fennakadás van megint a folyamatban, mivel kb. 40 km-re költöztem a járgánytól. Itt viszont már megvan a helye, ahol elkezdődhet az összeépítés. Homokfújás után tehát már rögtön ide jön az autó, és végleg vége annak, hogy az alkatrészek össze-vissza vannak szétszórva pest megyében (ahol épp volt helye a cuccoknak).
A projekt tehát hamarosan folytatódik, de csak 1-2 hónap múlva, mert addig vannak fontosabb dolgok...

Az még hagyján, hogy Nelly kisegített a műanyaglökhárítós cuccaival, ami már önmagában eszement, de kaptam egy rakás kincset érő krómos cuccot!
- Ajtómerevítő
- króm lécek kívül
- króm lécek belül
- krómos kilincsek kívül
- krómos kilincsek belül
- ezernyi kis műanyag-fém-króm kincs!

Nemsokára le is fényképezem őket!!

Ezer hála Nelly-nek itt is!!!:)

Szegényt majdnem megsirattam, végül is egy sprint kaszni...de annyira menthetetlen volt már, hogy csak 1-2 dolgot volt érdemes megtartani a kaszniból...:(
Csak ez a két kép készült róla, nem volt szívem a munka végét megörökíteni....

Motor-és utastér belső tovább bontása.
Legfőbb értékek: műszerfal+műszerek + az elektromos bekötések feljegyzése
Talált kincsek: egy bal oldali lámpasor burkolat 1. szériához + egy króm ablaktekerő az ülés alatt, belerohadva a kárpitba (aki tudja miről van szó, az érzi igazán, mekkora értékekről van szó!:)) ), és egy hűtőaszk vízszintes díszléc, kettétörve! Már azt hittem, hogy megvan a hiányzó léc, igaz sérülten, de ez is valami...aztán kiderült, hogy ez egy újabb bal oldali darab, amiből eleve megvan a sérülésmentes. :((

Időszerű volt egy kis rendrakás a műhelyben, mert kezdett eluralkodni a káosz. Így szépen összegyűlt 1 kupacba az összes krómos verzió kiegészítője...

+ egy érdekesség az aranykorból: szétszedhető első lengőscsillapító, melyet nem kell soktízezerért felújítani, elég csak patront cserélni...ebből kell még egyet szereznem, így elkerülhető az "Alkatrészen keressük meg a kocsi árának másik felét" politika csapdája, mely legnagyobb sajnálatunkra a Fiat-házasság óta Alfáéknál is nagyon-nagyon népszerű..:(

A régebbi atrocitást és sikertelen bizniszt követően ma megint felajánlotta a tulaj, hogy vegyem meg a vasat. Ugyanannyiért, mint anno (50k)
Arról az apróságról megfeledkezett, hogy azóta megvettem róla CSAK a lényeget. 30k-ért...
Tehát most megint megvehetném az egészet 50-ért...persze már a lényeg nélkül...megköszöntem a felajánlást, de nem éltem vele...:(

Ez a szegény autó csak a krómos kiegészítőket adta, minden már része sajnos a hosszú évek során a szabadban parkolás miatt tönkrement...
olt egy kis nézeteltérésünk a gazdival, így az egész autót végül el sem hoztam, csak jó drágán a következőket:
- első lökhárító
- hátsó lökhárító
- pajzs + 1db króm léc
- 4db fényszóró