Blog >> szűrők

Elérkezett az olaj és szűrők cseréjének ideje, valamint már nagyon idegesített a futóműből jövő hang és ennek is utána jártunk. Kapott az autó 2 Meyle HD felső lengőkart és síri csend uralkodik újra az autóban.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Meyle HD lengőkarok

Km: 185000

Kapott az autó friss olajat, új szűrőket, mentek a kukába a nemrég cserélt hátsó fékbetétek, mert csikorogtak, valamint cserélve lett a turbó olajzócsöve is, amit a fiatalkatreszek.hu-n szereztem be.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő
Turbó olajzócső - Cikkszám: 55258147
Ferodo fékbetétek

Km: 175000

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-06-08

Az autó eddigi legkomolyabbnak tűnő problémáját végre lezártuk, nevezetesen hogy a motorolajat kiokádta magából az olajbetöltő nyílás sapkáján keresztül:
A szerelőm lehetséges motorhibával ijesztgetett. Nem akartam elhinni, mert egyrészt a motor erős volt, nem tapasztaltam gyengülést, abszolút nem füstölt, jók voltak a korábban mért kompressziós értékei + nem akartam elfogadni hogy nagy anyagi buktának nézek elébe. :)

Egy Alfás kartárs javalatára megnéztem a kartergáz házban lévő gumimembránt (utólagos köszönet érte!). Elég szar állapotúnak tűnt, gondoltam majd veszek újat, de addig is megyek egy kört úgy, hogy nem teszem vissza. Nem akartam elhinni: a kocsi úgy ment mint egy még soha, eszméletlen jót csapattam vele, és egy csepp olajat sem nyomott ki magából! Így, nyitott karterszellőztető rendszerrel használtam amíg meg nem vettem a gumimembránt, és a kartergáz-ház fedelet. Amikor ezeket beszereltem, jött a csalódás: a motor újra nyomta ki felül az olajat!

Annyira viszont jó volt, hogy úgy éreztem jó nyomon vagyunk: valami a kartergáz szellőztetéssel lesz. Az is fura volt, hogy nyitott karterszellőztetéssel sem szívott a motor fals levegőt, szépen egyenletesen járt. A szerelőmmel abban maradtunk, hogy leveszi a szívótorkot, és átnézi a kartergáz csöveket. Kiderült, hogy nemcsak a szívótorok alatti kartercső volt szakadt, hanem a szívótorok 4 gumicsöve is! A jelenség megmagyarázhatatlannak tűnt, de egy biztos: ezek cseréje teljesen megoldotta a problémát, már zárt karterszellőztetés mellett sincs olajvesztés!

Sor került előtte egy újabb kompressziómérésre, az eredmények a 2 hónappal ezelőttihez képest alig mutattak eltérést: 11 - 11,8 - 11,5 - 11
- Kartergáz ház fedél és szelep (Era 00076669ER)
- Kartergáz cső
- Szívótorok gumicső (4 db)

A tervszerű karvbantartásra fentiekkel együtt, most nagyon időben sort kerítettünk: 10 hónap és kevesebb mint 9e km telt el az előző óta
- Motorolaj (Xado Atomic SM/CF 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)

A váltót kicsit darabosnak éreztem, kapott egy váltóolaj cserét és egy kis "extrát":
- Váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid SAE 75W-80) - 3 L
- Revitalizáló váltóhoz (Xado EX 120)

A klíma feltöltésre került, mert mostanában gyengélkedett, ráadásul hörgésszerű hangot adott ki elinduláskor.

Az egyik tolatóradar szenzort cserélni kellett:
- Tolatóradar szenzor (AL47008)

Az első lengéscsillapító porvédők szakadozottak voltak, cserére kerültek.

Most került cserélésre a még 2014-ben beszerzett bal első biztonsági öv is, mert már feslett az alsó széle.

Kilóméteróra állás: 159 550

Covid miatt kicsit el lett tolva az éves szerviz, mert elég kevés kilométer került az autóba, így most került sor az olaj és szűrők cseréjére.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő

Km: 165080

- Olajcsere (Selenia 5W30),
- Légszűrő cseréje,
- Pollenszűrő cseréje

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-09-03

Olaj, olaj szűrő, levegő-, üzemanyag- és pollenszűrő is cserélve lett.
Mire lehámoztam a "haspáncélt" kipukkadt a fejem...úgy felverte a vérnyomásom...mondjuk a levegőszűrő is ötletes helyen van, hogy bass.....
284869 km
Minden MANN-FILTER lett
Olajszűrő 5023 Ft
Levegőszűrő 6459 Ft
Pollenszűrő 7000 Ft
Üzemanyagszűrő 21206 Ft
Olaj Magnatec Castrol 5504 Ft (csak két litert kellett vennem, mert volt a polcon 4L)

36os dugesz kulcsot be kell szerezni, mert azt kölcsön kellett kérni, hogy az olajszűrőt ki lehessen halászni.

Következő kör. Szabadonfutó, klímahűtő, fékek

>> SzervizGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2020-03-04

Letelt az egy év, így frissítettem az olajon!
Az eddigi Selénia WR helyett most a Liqui Moly márkájú olaj került a gépezetbe.
Levegő, pollen, gázolaj szűrők cserélve lettek

Ismét eltelt egy év, így megint elvittem az autót a CZ műhelyébe. Kapott friss olajat, szűrőket és Bosch kézifék bowdeneket, "jópofa", hogy még a szőnyeget is fel kell hozzá hajtani, hogy ki lehessen cserélni.

Olajból most Motul X-clean 8100 5w40 került bele.

Km: 157300

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-15

A jövő hónapban már esedékessé válik a vezérlés csere, egyuttal akor már az olajat és a szűrőket is lecserélem... Az alaktrészek az Albaautó-tól érkeztek.
Gyári vezérlés szett vízpumpával. cikk szám:71771582
Olajcsere szett. cikk szám: 71765312

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900