Blog >> mechanika

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2017-12-04

Egy ideje az ablaktörlő folyamatosan elhagyta a szélvédőt középen. Elfáradt a mechanika műanyag része, csere.

>> SzervizFerke // Alfa 145 1,9 JTD // 2014-10-28

Miután tegnap az oldalsó ablakok villanyos emelésének mechanikus parajelensége a végletekig szétbrácsázta az idegrendszerem finom húrjait, gondoltam relax jelleggel belekezdek egy másik szokásos betegség gyógyításába...így kerültem kontaktusba a hátsó ablaktörlő motor és annak mechanikájával, melyet cca 2,5 óra alatt sikerült megoldani a teljes felújítási folyamat véghezvitelével.
Itt legyen megemlítve, melyet ezidáig nem is sejtettem: a 145 és a 146 hátsó ablaktörlő mechanika nem ugyanaz...pontosabban a szabadba (é: ablakon túlra) menő tengely rövidebb és vastagabb a 146-oson...
A beavatkozást tehát siker koronázta, ami igen megnyugtató...:)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-01-06

Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.

Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.

A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.

Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.

A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.

Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)