Blog >> twinspark

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.

>> SzervizDubsolutely // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2016-12-07

Ma úgy döntöttem, hogy végre dokumentálom az összes javítást illetve upgrade-t amit az autó kapott mióta én lettem az "új" szerető gazdija. Ez az első post természetesen már Márciusban, mikor hozzám került, aktuális lett volna de szar kifogással élve nem volt időm rá. Jó ez tényleg szar kifogás inkább csak lusta voltam.

Na, viszont most azon kaptam magam, hogy lassan eret vágok melóba az unalomtól és ha már a múltkor úgyis összeszedtem minden költséget és egyebet (papíron) ami Alfit érint, gondoltam most pótolom a hiányosságokat. Azt azért hozzátenném, hogy ez a bejegyzés nem azoknak íródik akik krónikusan rettegnek az olvasástól. Hosszú lesz. Már csak azért is mert akármennyire nincs írói vénám azért most egy kicsit mégis úgy érzem, hogy van. Nem beszélve a rengeteg élményhez és apró történethez ami a vásárlás óta a vashoz fűződik. Természetesen a fontosabbakat, a vicceseket és a legkellemetlenebbeket is szeretném itt leírni. Nem kell félni én sem vagyok pszihopata, ezért fejezetekre bontom a gyönyört. Kezdjünk bele.

Hogy is történt a vétel? Semmi érdekesség nincs ezzel kapcsolatban. (Szerintem) tipikus alfás autóvásárlás történt. Kinéztem, elmentem, beleszerettem, elhoztam. Már az odaúton be voltam zsongva, az ominózus Budapest - Debrecen másfél órás joyride alatt még haverom Ford Focusa is hirtelen különleges autós élményt nyújtott. Mikor megérkeztünk és megláttam, először csak az orrát, már tudtam, hogy a hazaúton a TwinSpark duruzsoló hangját fogom hallgatni a kormány mögött. Sajnos mikor odaértünk Debrecenbe esett az eső és elég nagy latyak volt így nem tudtam minden porcikáját szemügyre venni alulról de őszintén megmondom annyira fel voltam spanolva, hogy szinte minden óvintézkedésről megfeledkeztem amit egy használt autó vásárlása igényel. Még jó, hogy velem volt egy cimborám aki azért helyettem is kérdezgetett de kb magasról tettem rá, csak csodáltam a gépet és azon járt az agyam, hogy csak "kérlek legyen olyan a próbakör mint ahogy azt megálmodtam..". Hát hazudnék ha azt mondanám, hogy olyan volt. :DD Mindegy ettől függetlenül elárasztotta a lila köd az agyam és már számoltam a pénzt a zsebemben. Haverom is elvitte egy körre és mikor visszaértek mondta, hogy Ő mondjuk nem érzi azt a 120 lovat ami elvileg húzza a szekeret... Mondtam, hogy hát én se. De leszarom, visszük!
Mint utána elég hamar kiderült vérzett egy pár sebből a kisszivem. Nem húzott rendesen, erőtlen volt, a motor sem járt szépen. Néha megindult néha nem. Akkor még zöldfülű autós palánta voltam aki nem tudta megmondani hallásra, se érzésre, hogy mi lehet a probléma. Nos ezzel viszont elérkeztünk az első kis listácskához ami az autó akkori állapotára, tulajdonságaira vonatkozik.

-Külső: Néhány apróbb fényezési hibát leszámítva szinte hibátlan volt. VOLT! :@ (erről majd később) Az alvázat nem láttuk be teljesen, de a kipufogóvég belülről teljesen szét volt rohadva. Ezt már akkor is mondta a korábbi tulaj, hogy cserés lesz.

-Beltér: A váltógomb már könyörgött, és szinte a végtagokat növesztett, hogy leimádkozza magát a rúdról olyan fos állapotban volt. Ettől a kis apróságtól eltekintve minden patika volt és a mai napig hasonlóan jó állapotú. Az ülések kényelmesek, szakadás-mentesek, bár az a vezetőoldalira ráfér egy újratömetés. Ez majd talán jövőre.

-Motor: 228.000 Km-en állt a mutató. Az autó szervízkönyve csak egy darabig volt vezetve de addig rendszeresen. Én a 3. tulaja vagyok jelenleg és az előző szépen gondját viselte az autó többi részét tekintve. Természetesen az ember nem hagyatkozhat egy vadidegen ember szavaira, de jó érzéseim voltak az illetővel kapcsolatban. Említettem fentebb, hogy gyengélkedett a motor néha-néha. Hát igen ennek a problémának hamar pontot tettünk a végére, erről is lentebb lesz majd infó.

-Futómű: Feszes, sportos de foglalkozást igényelt. Főleg hátul. Alapvetően nem volt vele különösebb gond.

-Végül maga a vezetési élmény: 10/10 minden kellemetlensége ellenére szerelem.

Na folytatom akkor a sztorit. Ott tartottam, hogy erőtlennek éreztük a motort. Megérkeztünk Pestre, bementünk a belvárosba haveromért (ekkor már 4-en ültünk az autóba). Itt kezdődtek a komolyabb gondok. A Váci úti felüljárón kettesbe alig akarta felszenvedni magát a kicsike, de végül nagy nehezen sikerült. A következő kis cukiság a meki parkolájába ért minket mikor behúztam a kéziféket majd szépen elkezdett hátrafele gurulni az autó. Úgy voltam vele, hogy mára elég lesz ennyi meglepetés úgyhogy az otthon fele vettük az irányt de azzal a lendülettel le is lettem villogva az első utamon hazafele mert vagiztam kicsit a Thököly úton. Hálistennek' a kopszok is alfabuzik voltak a szívük mélyén és még az Amorés matricát is kiszúrták az oldalindex felett. Így hát megúsztam egy "kösse meg a biztosítást minél hamarabb, jó utat, gratulálok a géphez"-el. Mekkora formák. :D Ja és a hab a tortán, hogy még haza is kísértek (ezt már lehet csak én képzelem be) vagy csak arra volt dolguk. Szóval hazaértünk, én be az ágyba és csak vártam a másnap reggel 7 órát, hogy felkeljek és beleüljek megint. Nehezen kelő típus vagyok de elhihetitek, hogy az első pár héten/hónapban ilyen gondom nem volt.

Szóval másnap: Reggel le, kocsiba be, kulcs be, motor beindít. Minden jó. Királyság, nem világít semmi hibajelző genyó, szépen jár, nincs baja. Elindultam de az első másfél kilóméter után egy pirosnál állva arra lettem figyelmes, hogy mögöttem iszonyat brutál kék füst árasztja el az utcát. Persze, hogy belőlem jött, illetve az autóból. Bal hátulról. Félreálltam, megvártam amíg kicsit kihűl a cuccos majd úgy döntöttem leparkolok a közelbe és ma még inkább a "kék Volvommal" megyek be melóba.

Mikor végeztem visszamentem a kocsihoz és odahívtam az egyik jóbarátomat akinek már 3 is volt ebből a típusból, bár a 2 literes verzió. Átnézte amennyire tudta, persze elmondtam neki mindent ami történt és azt javasolta, hogy még aznap vigyük be Zé-hez a szervízbe ő majd helyrerakja. Így is történt, bevittük, kicsit trécseltünk kértem egy kötelező olaj illetve szűrőcserét is a motorprobléma és a kézifékbowdencsere mellé. Mint kiderült mikor a szervízbe értünk az autó 3 hengerezett. Ekkor még nem tudtam mekkora a gond de újjak keresztbe és reméltem a legjobbakat. Másnap jön a telefon Zolitól, hogy mehetek a kocsiért és az egész szervíz 30 ropiból megvan, végül a trafót kellett kitisztítani csak, ez megoldotta a problémát.

Költségek:

-2db kézifékbowden: 9000 Ft
Olajszűrő, légszűrő stb + munkadíj: 20.000 Ft

Tehát ez volt az autó első szervizelése ami már az én pénztárcámat terhelte. Innentől kezdve nagyon szépen viselkedett, hangra, teljesítményre is. Szuper volt vezetni. Szemfüleseknek biztos feltűnt elsőre is, hogy a vezérlést nem cseréltettem le vétel után. Így van. Sajnos a keret erre már nem futotta (tudom, tudom minek veszel autót ha a kötelezőket nem tudod rajta elvégezni.). Lényeg a lényeg, ezt egy kicsit a szőnyeg alá söpörtem és elkezdtem a verda más részein a munkálatokat.

A következő javítás Áprilisban a korábbi tulaj által is már említett kipufogó rendberakása volt. A középdob és a katalizátor után is már lukas volt a cucc, nem beszélve a sportdob belsejének szétrohadásáról. Nem volt szép hangja - amolyan repedtfazék. Így hát kicsit keresgéltem a neten, megkérdeztem pár embert és sokan a Dinamitos srácokat javasolták. El is mentem hozzájuk egy pár nap múlva és még aznapra kaptam időpontot! Azt mondták 4-5 óra múlva jöjjek vissza az autóért addigra kész lesz. Az volt a mázlim, hogy volt nekik raktáron eldugva egy pont 145-öshöz illő teljes katalizátor utáni rendszer. Cherry on top, hogy az egész cuccli szinte újszerű állapotban volt. Fel is pattintották a kocsira és mondták, hogy válasszak hozzá egy véget. Az előzőhöz hasonlót választottam, hogy idomuljon a hátsó lökös kivágásának formájához is.

Költségek:

Katalizátor utáni rendszer + végdob + munkadíj: 40.000 Ft

Baráti nem? Mindenkinek csak ajánlani tudom őket, nagyon szép munkát végeztek. Az autónak azóta nagyon szép karakteres, sportos hangja van. Ezen kívül még 18 hónap garanciát is vállalnak a beépítést követően.

Időközben lecseréltem a szakadt váltógombot is, ezt netről rendeltem, semmi extra. Később majd szeretném ezt is lecserélni valami autentikusabb, alfásabb egyedre.

Költség:

Váltógomb: 5000 Ft

Apró lépések a cél felé de én úgy éreztem máris sok szeretetet és törődést kapott tőlem az autó.
Mivel áprilisban már bőven jó idő volt és még a téli bakancs volt a kocsin ezért elkezdtem a felnivásárláson is gondolkozni. Sajnos csak nyári gumiszettet kaptam az előző tulajtól, felnit hozzá nem. Eredetileg a gyári ötlukasokkal volt hirdetve az autó de mint érkezésnél megtudtam, ezek már korábban el lettek passzolva. Nekem nagyon tetszett a gyári alufelni szettje így ugyanerre a típusra vadásztam én is. Mielőtt a felni vásárlás megtörténhetett volna egy újabb kis apróság jött elő.

Elkezdett ingadozni az alapjáratom egyik napról a másikra. Más gond nem volt ezen kívül de ez kezdett egyre jobban irritálni. Később olyan Május környékén már hallottam pár apró puffogást is, a gyújtásra gyanakodtunk.
A probléma maga annyira elenyésző volt, hogy nem akartam szerelőhöz vinni az autót, inkább bújtam a fórumokat és próbáltam magam orvosolni a problémát. Sokan javasolták a gyertyacserét így hát vettem egy szettet és egy 2-3 óra merő szopás után sikerült is kicserélni őket. Még a gyári NGK-k voltak benne 230.000 km-el.. Szétvoltak égve a diódák és bele is voltak szorulva a lukakba rendesen. Denso került bele.

Költségek:

Denso Platinum 4 - 4 dupladiódás gyertya: 38.000 Ft.

A gyertyacserét az első indításnál még bizonytalanul fogadta motor, pár puffogás után azonban hirtelen szépen beállt az alapjárat és valami elképesztően kisimult a motor járása. Hangra is teljesen más volt, sokkal egészségesebben járt. Mintha pár lóerő is visszakúszott volna bele.

A következő update-ig várnom kellett egészen júnusig mert kicsit seggére vertem a pénznek a vétel óta. Szerencsére sikerült találnom jó áron, itt az amorén, egy szett gyári 145/146 ötlukas felnigarnitúrát méghozzá kifogástalan állapotban. Le is csaptam rá és hirdetés olvasása utáni nap már mentem is Hatvanba átvenni a szettest.

Költség:

4 db gyári Alfa felni (minden kupakja megvolt, fullos állapotban): 24000 Ft

Leértünk bepakoltuk a kocsiba és már jöttünk is vissza Pestre. Ez egy vasárnapi akció volt és természetesen oda meg vissza voltam az új felnik láttán. Nem beszélve arról, hogy a nyárigumi szettem egy Toyo Proxes T1R típusú 2013 évi, össz-vissz 2 nyarat futott, szinte friss-új-ropogós garnitúra volt. A kocsin meg még mindig a ballonos téligumi, 14" lemezfelnire szerelve ocsmány dísztárcsával. Lényeg a lényeg, hogy még aznap fel akartam rakni az új szerzeményeket szóval elvittük a Szentmihályira a gumishoz. Fel az emelőre, kerekek le, újak centír alá, már hozza is ki őket a csávó erre kérdezi, hogy hol vannak a kerékcsavarok?? Mondom az nincs hozzá de próbálja meg a lemezfelni csavarjaival. Persze, hogy rövidek voltak a picsába. Teljes pánik, hívtunk mindenkit de nem tudtok megoldani a gebaszt.

Költségek:

4 Centír + 1 gumi javítása + kerekek fel/le 2x: 12000 Ft

Várnom kellett másnapig amikor a legnagyobb mizéria ért. "Hála istennek beteg lettem" úgyhogy tudtam alfázni egész nap. A dokitól hazafele jövet beugrottam egy hozzánk közeli gumishoz aki azt mondta van hozzá megfelelő csavarja és hogy felpattintja nekem. Mondom faszaság, de persze miért menne ilyen könnyen minden. Az okos hozzáértő asszisztense (még mai napig se értem mit keres autók közelébe az ilyen) mondta, hogy nem lehet felrakni a kerekeket mert nem jók erre a típusra a kis fogak miatt amik amúgy a lemezfelni 2 lukába belefekszenek. Mondom neki ez gyári bazdmeg, hogyne lenne jó?!... Értetlenkedett, majd rávágta, hogy replikát vettél tesó. Azzal a lendülettel ott hagytam őket, de a csavarokat elhoztam.

Költség:

16db (használt) kerékcsavar: 6000 Ft

Továbbmentem, majd megláttam még egy Gumis feliratot, úgyhogy arra kanyarodtam és megálltam előtte. Bevittem a szettet, ők is felemelték (a srácok itt már kicsit hozzáértőbbek voltak), gyorsan szétkapták majd próbálják rá a felniket. Érdekes módon a felnivel semmi baj nem volt most, simán felment mind a 4 de, hogy itt ne érjen véget a szenvedésem közölték velem, hogy még ezek (az előző gumistól hozott csavarok) is rövidek és nem tudják felrakni. Hát mondom ez fantasztikus. Vissza a lemez, én vissza a gumishoz akitől hoztam a csavarokat. Bezártak. Itt már végképp sík ideg voltam, úgyhogy visszagurultam a hozzáértőkhöz, most már nevezzük így őket, és mondtam mi a helyzet. Az eddigi balfaszkodásom után végre egy kis szerencse is rám mosolygott. Mint akkor kiderült a balfasz gumis és a hozzáértő gumis jó barátságba voltak és a balfasz gumis pont beugrott a hozzáértő gumishoz amikor én már harakirihez készülődtem a kocsibejárójukon. Mondta, hogy sorry persze visszaadja a pénzt, így visszacseréltük a csavarokat a 6000 arany piculámra. Zsebembe a lovetta majd kaptam egy tippet, hogy hol tudok a közelbe megfelelő csavarokhoz hozzájutni jutányos áron. Menjek az Örsre és ott a nagykerbe kérjem ezt a bizonyos méretű, típusú kerékcsavart és mondjam, hogy a Németpróna utcából jövök a gumistól, akkor majd adnak kedvezményt. Így is lett elmentem, felmarkoltam a csavarokat - bár a faszi a nagykerben kérdezte mi a cégnév én meg csak hüppögtem, hogy né-né-német-pró-pró-na gu-gumis, de végül látta, hogy szegény gyerek már megkapta a magáét az élettől ma, úgyhogy elengedett a kedvezményes áron vett csavarokkal.

Költség:

16 db (zsír új és mérethelyes) kerékcsavar: 8000 Ft

Ezután vissza a hozzáértő gumishoz és 5 perc múlva már csodálhattam az egész (najó, csak fél) napi szopásom eredményét, a 4 gyönyörű, horzsolás és padkamentes, Alfa felnit, mind a 4 kupakkal és a fasza nyárigumikkal szerelve.

Költség:

4 kerék felrakása és egy vállveregetés, hogy ügyes vagyok: 0 Ft :)))))

Mivel kezd lejárni a munkaidőm és lassan szeretnék hazamenni ezért ezt a fejezetet most itt lezárom. Hamarosan újat nyitok ahol a többi élményt, kalandot, szívást és szerelést részletezem majd.

Ha végigolvastad akkor respekt. Arrivederci Amore!

>> Szervizgagaracer // Alfa 145 1.4 Twinspark // 2014-02-27

Akkor kezdjünk bele..2014 Februárjában megvettem éltem első Alfa Romeo-ját egy 145 1.4 TS személyében..Áron alul,de melegen néha leálló motorral.
Első Teendőim:Főtengely jeladó csere (10000Ft)
Lambda Szonda +Diagnosztika (20000Ft)
Olaj csere:Castrol Edge FST 10W-60 (12000Ft)+szűrők
A kocsi üzembiztos,de sajna erőteljesen megszólalt a vezérlésmódosító..
Km állás:193000

>> SzervizVitaprix // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-10

221.703 km-nél. Túlszaladtam :(

AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.

L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)


Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!

>> Tuning és extraVitaprix // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-03

Mielőtt elhatároztam a kárpitcserét, megrendeltem a patentdepo.hu-ról 20 darab új patentot, amik az összes ajtókárpitot fogják, most egy darabig remélem, hogy mindig lesz, ha kell. (Marklartól is van egy pár darab)

És ha már ez megjött ma, akkor úgy döntöttem, hogy kitisztítom a hátsó ajtókárpitokat is, csak szebb az úgy. Napokon belül úgyis megcsinálom azt a felét is.

Ja, a bolhák jelzése 10-322, és a vicc az, hogy alapból is "drága" (58 ft/darab), de az utánvét költsége 910 forint? Hát azért az szép... :D


Hmm, egyébként be is kerültek a hátsó kárpitok is, csak azóta nem tudtam lefotózni. De majd....

Illetve leszereltem az első ülésekről is a kárpitot, várja a csodatévő kezeket! :)

>> Tuning és extraVitaprix // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-03

Összeszedtem magam, és a fényezés - lakatolással (másik bejegyzés lesz) együtt lefújattam az Afritól kapott vadcsiúj, alumínium balos kilincset is.

Ha már lefújták, betettem.

Ebből jött az az apropó, hogy betegyem a Q4 (első) ajtókárpitokat is.
A bal első ajtónál csak a szövet részt cseréltem le, visszaragasztottam jó erőssel, a műanyag nem volt az igazi a Marklartól származón.

Kisikáltam szappannal, körömkefével mindkét elsőt.
Kicseréltem "rácsosra" a Q4 kárpiton az ajtózsebet, az jobb mint a "tele", mert lehet benne látni, hogy mi hol van.

Na mindkét oldal kész, mire visszatettem a jobbos kárpitot is, addigra visszazárt a központi... De úgy, hogy előtte nem csinálta, mikor csak a balos volt fenn. Leszedtem nem vicc, ötször a komplett balos kárpitot, mire rájöttem, hogy elég lesz a zárnak egy kis tisztogatás...

Aztán mire visszatettem a jobbost is, az elektronyos ablak verte ki a biztosítékot (kicsit túlhúztam a felső két csavart szerintem, megindult, aztán megállt, visszalazítottam, azóta jó.).

De hát nem a többi biztinél van ám annak a biztosítéka, hanem a kiegészítő táblán, fölötte a műanyag alatt, amin a magasságállító van... De hogy miért?! Jó, hogy kinyomtattam az egész manuált...

Váá... :/ Elfogyott a végére a türelmem... :D De a szépsége az, hogy legalább már tudom, hogy hogy kell az ajtókárpitot leszedni meg visszarakni... :)
Majd valamikor a hátsókat is kicserélem.