Blog >> plastidip

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-07-30

Eljött az ideje a pajzs rendberakásának, ahonnan a nagynyomású mosó leszedte a festéket. Ezúttal Plastidip festéket használtunk, remélhetőleg ez tartósabb lesz.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-01-17

Az első hidegek beálltával decemberben a fogantyúk plastidip bevonata megadta magát. Persze az is lehet, hogy nem a hideg miatti összehúzódás miatt, hanem simán a használat miatt van, de úgy tűnik ennyit bírt (5 hónap kb.)

>> Autóápolásvologya[kendács mester] // Alfa 166 3.0 V6 (AR36101) // 2014-12-10

5 hónapja arra vetemedtem, hogy a tönkrement lakkot(főleg a tetőn) ideiglenesen elfedjem. Gondolkodtam fóliázáson, de nagy felületen elég babrásnak tűnt, mivel szinte mindent egyedül csinálok. Régebben keresgélés közben találtam a PlastiDIP re, de akkoriban nem voltak olyan színek, melyeket használhattam volna. Végül mégis csak felkerült a kocsira.

Persze még soha nem próbáltam, ignoráltam minden ajánlott és előírt lépést és elnyertem minden nagyvad tulaj megvetését. De nekem tetszett.

A szakszerűtlen alkalmazás eredménye lett az, hogy pár hónap alatt eléggé elhasználódott a felület. Gondolkodtam az eltávolításon. A végső lökést az adta, hogy a festő műhelyben csak akkor állnak hozzá a kocsihoz, ha eltávolítom (vagy kifizetem az eltávolítást).

Ha az előírt számú réteget vittem volna fel, akkor SEMMI gondom nem lett volna, de mivel én kb. 3-4 réteget vittem fel ( azokat is rendszertelenül ) így megszívtam.
Semmilyen segédeszköz nem használ! Semmilyen kaparó (fa, műanyag) nem volt képes belekapni a rétegbe. Csak is kézzel, az új-begyek segítségével volt hajlandó levállani milliméterről - milliméterre. Egy örökkévalóságnak tűnt.

De végül eszembe jutott, hogy van ami minden hasonló problémát megoldott eddig és megér egy próbát. Szóval fogtam és az egész felületet befújtam WD-40 -el. Két cigiszünet után teljesen feloldotta a műanyagot. Kicsit undorító, ragadós massza keletkezett, de amint kicsit kiszáradt, könnyen lefejthető lett az egész.

Utána 3-4x autósamponos meleg vízzel átmostam. Most ugyan olyan szarul néz ki mint azelőtt, de legalább így nem dobnak ki a festő műhelyből.

>> Tuning és extraJordy // Alfa GT 1.9 jtd distinctive // 2014-08-05

Új az autó, szinte gyári állapotú :O

NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...

A FESTÉS:

Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D

Vélemények? :D