Blog >> hűtő

>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-03-22

Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-10-31

Igazából eddig is működött, de csak a gyors fokozat. Hogy a lassú fokozata nem jó, azt sokáig észre sem vettem, hiszen így sem forralja fel a vizet, de én ebbe nem törődtem bele: némi halogatás és lustaság után megoldottam kis segítséggel a problémát.

Az egész úgy kezdődött, hogy Liquid közreműködésével sikerült végre nekem is kiépíteni a házi diagnosztikát, amit remek dolognak tartok és amennyiért manapság be lehet szerezni, én azt mondom, minden műszakilag érzékeny Alfa-tulajnak ajánlott. Kezdetben szinte kiismerhetetlennek tűnt, annyi minden funkciót tartalmaz, de szép lassan a nagyját át tudtam látni, és megértettem. Fantasztikus. Próbáltam beindítani a hűtőventilátort a programból, de csak a kettes fokozatot sikerült, az egyesnél viszont bíztató jel volt hogy a reléje kattanását hallottam.

Már ekkor sejtettem, hogy a huzalellenállást kell kicserélni. Szerencsére a gyors fokozathoz ilyen nem tartozik, így kicsi az esély hogy teljesen hűtés nélkül maradjon az autó. Elterveztem, hogy kicserélem az ellenállást, nem veszem meg gyáriban, mert az többszörösébe kerülne. Kiszereléskor vettem észre, hogy az ellenállás egyik lába elengedte a ponthegesztést és nem érintkezik, de műszerrel mérve nincs benne szakadás. Hurrá, akkor mehet vissza a gyári alkatrész! Viszont hiába kerestem, nem találtam sehol olyat, aki két kis 2-3 mm-es ponthegesztést elvállalt volna. A legkisebb amit tudtak volna, az 1 centis. Úgyhogy végül 2mm-es műszercsavarral és egy hozzá tartozó anyával oldottam meg az érintkezést.

Beszereltem, kipróbáltam, örültem:).

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2010-03-20

Új valeo hűtő, fűtéscsap csere, hűtőrendszer mosása.

Mint kiderült a bentlevő hűtő kisebb volt, mint a belevaló....
Érdemes megsasolni a hűtő és klímahűtő közt kialakult bundát is :)

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-11-15

Ma nekiálltam kitakarítani a hűtőrendszert. A kiegyenlítő tartályt sóderral és tiszta vízzel takarítottam, nagyon jól lehozta a lerakódást a faláról, a termosztátban is volt némi lerakódás, ez okozhatta, hogy nem tudott rendesen bezárni, mivel elég jól átengedett ezt raktam vissza az átöblítéshez. Miután megvolt az öblítés a három termosztátból azt raktam be amin a legkevésbé tudtam átfújni, és feltöltöttem a rendszert, de csak az előre bekevert -35 fokos fagyálló fért bele (5 liter), így vizet már nem töltöttem mellé. Egyenlőre úgy néz ki ennyi is elég volt a boldogsághoz. Öröm volt nézni hazafele jövet, hogy szemmel láthatóan emelkedett a hőfok mutató a 80-as jelig :)

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-12-31

Sajnos a hűtőm odavan...lukas...
És mindezt szilveszter napján....Köszi Erhard a gyors beszerzést!

>> Szervizraga // Alfa 164 2.0 TS // 2008-05-24

A neten vettem hozzá egy használt, de jó állapotban lévő hűtőt, (mert már nagyon rozsdásodott), és az első két féktárcsát is lecseréltettem (DCS) mert nagyon csikorgott melegen, így az első pár km.-en alig volt fékem, de túléltük.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-03-19

Nos, az elmúlt pár hónapban a hűtő-fűtő rendszer fő elemeire mind sor került. KEdődött a fűtéscsappal, azzal két kör is volt sajnos, aztán vízpumpa, most pedig kicseréltettem a hűtőt is. Nagyjából a termosztát van hátra meg a csövek. de ne fessük az ördögöt a falra! Mondjuk a termosztátot meg lehetne nézetni, mer tmintha nem zárna teljesen, de most úgyis jön a nyár, nem érdekel. Majd ősszel, ha úgy alakul...

>> SzervizNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2008-01-22

Hát a múltkori kaland azzal végződött, hogy egy hét alatt lett olaj cső, ami a blokktól megy az oljhűtőhöz... ja és adtak egy s60-ast, amiben volt 100k és nem volt rajta fék.
Ehhez képest ma beleültem délben és arra kért, hogy "have engine checked" és 10 mp alatt 90 fokos lett a vize, aztan melegedett volna tovább, de nem hagytam. Aztan amikor ki kellett jönni a garazsból, hogy a tréler elvigye, akkor már frankón lefulladt...
A szervízben azt mondták, nincs benne hűtővíz, ami azért érdekes, mert nem volt tócsa alatta és reggel még nem volt baja semmi...
Szóval: 2 nap híján 3 hónap, 14500km és másodszor tréler.... :(

Kimértük a hűtő venti minden körét, reléjét, minden működik rendesen. :) Viszont fűtésem nuku, úgyhogy fűtőradiátor csere lesz, mivel a termosztát jó (szinte új).

A radiátor mégsem volt annyira jó... Tele volt vízkővel. Ki lett tisztítva. Először otthon probálkoztunk vízkőoldóval (jó pár littyó) + keringetés a radiátorban vízkeringetővel, de nem lett eredményes, mert túl sok volt benne a vízkő lerakódás, így elvittem egy szakihoz, aki teljesen kipucolta.
Határozottan jobb a hűtés, a ventillátor óraműpontosággal kapcsolgat álló helyzetű autónál, és fixen tartja a vízhőmérsékletet, de ez a fix érték az óra szerint 100C körül van, szal a köv. gyanús elem az óra hőmérséklet érzékelője + csati + kábel.