Blog >> valami

>> Tuning és extraRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2016-05-01

Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)

Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.

Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.

>> SzervizRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2015-12-04

Amikor hozzám került a tél következett. Így kapott gyorsan új 16" speedline felniket, melyek matt feketére fújtam. A görgőkre 215/45/16 Michelin téli gumikat, melyek ugyan picit nagyobbak a gyári méretnél de még így is kb 4kmh val többet mutat a km óra mint a valós. A cserére szoruló lengőkarokat jobb és bal oldalon is kicseréltük.

Az autóban egy viseltes Sony rádió volt CD tárral, mely már túl volt a élete javán, így az egy Pioneer fejegységre cseréltem, mely bluetoothon komonikál a telefon minden funkciójával, így kihangosító is egyben (fő a biztonságos közlekedés) és még pendrive is csatlakoztatható hozzá, így teljes a média ellátotság.

A kipufogórendszernek igen izgalmas hangja volt, de ezt sajnos a flexibilis rész szakadása és a rendszer további hibája okozta. Se baj, a Jano kipufogóval régebbről is jó tapasztalataim voltak, kértem készítsenek nekem egy 60 rendszert a leömlőtől kezdve, úgy, hogy minnél kevesebb dob kerüljön bele, de a katalizátor (aminek szerencsére nem volt baja) mindenképpen maradjon. Így a környezetvédelem és a legalitás sem szenved csorbát. A dobból két (szintén matt fekete) sima cső kandikál ki, nem kell a csilivili króm vég.

>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2009-11-20

A törlőlapát bevállt. A nyiszegés továbbra is fennáll.
Hogy miért írom most meg nem tudom. Tanuljatok, segítsetek.
Télen hidegen fulákolt a motor. Kezelhető, használható volt, de éreztem, hogy vmi nincs rendben. Nyáron vittem szeretlőhöz.
1ötlet: Gyertyát kell cserélni. Új gyertyaszett Erhardtól. Az autó továbbra is hibát jelez.
2 ötlet: Fázisállító vezérlést kell cserélni. Új alkatrész Erhardtól (ő mondta, hogy ez ritkán szokott meghibásodni, ezért inkább bontottatt javasol). Az autó továbbra is hibát jelez.
3 ötlet: légtömegmérő csere. Utángyártott beszerzése Bajáról. Nem ez volt a hiba oka mégsem, így visszatettük a gyárit.
4 ötlet: levegőszűrőcső repedt. Kicseréltük.

Eredmény: mindezek összesen kb 170.000,-Ft-ot tettek ki és kb 1,5 hónap szervízt. Az autó megy és nem ad hibajelet, viszont gyenge és a maximális sebessége 180km/h.
Lehet hogy valami még mindíg nem jó benne? A szerelő állítása szerint ennek ilyennek kell lennie. Én tudom, hogy nem. Nagyon nem!
A hiba kiderítésére felkerestem Csörit. a végeredményt még nem tudom, mert december közepén vihetem hozzá szeretett Ezüstöm gyógyítás céljából.
Lehet hogy rossz szerelőt választottam ezért került ennyibe?

Megszületett a megoldás. :)
Szombaton kitakarítotam a kocsi légszűrőjét. Miután visszatettem sokkal csendesebb lett és az ereje valamint a sebessége is visszatért.
Az autó olyan mint régen!

>> SzervizBálesz // Alfa 146 1.6 16V TwinSpark // 2008-01-21

2008. január 21. Ma délelőtt Várpalotán hagytam a vasat Csöriéknél. Minden ami nem fasza kiméletlen javításra lesz fogva!

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2007-06-24

Egyszerűen az van, nem értem amit a csajok beszélnek.. állok előttük, teljesen tisztában avval a kérdéssel ami pár másodperce hangzott el az én számból, csak mondják; pedig minden szót hallottam milliárdszor, minden betűt ismerek, mégsem áll össze egésszé.. valahol elvesztem a fonalat, vagy pedig tényleg az van, nem igazán vagyok képes érdemben kommunikálni csajokkal.
Azt gondolom jóval egyszerűbb eset a mondandó fonalának elvesztése... tényleg megvan a indulás, elkezd fűződni a mondat, és lélekben már hátra is dől az ember, ez megvan..Valahol e pillanat környékén, tűnik el a szál, felnézek, és szemembe röhög a nyers felismerés, nem értem mit mond a csaj. Pedig magyarul beszél és a zsivaj sem túl nagy körülöttünk. Talán azért ez a menthetőbb verzió, itt még vissza lehet kérdezni a mondat elejére, ahol még minden rendben volt, és ahol még úgy tűnt, mégiscsak jó emberismerő vagyok, ami sem mint szó, sem mint fogalom nem létezik. Talán azt bizonyítva, figyelek a másikra, mert ez természetes dolog, hisz érdekel a másik ember, legyen akárki az aki előttem áll.
Amikor kérdezek valamit, és sejtelmem sincs mennyire nem az a válasz jön, amiből legalább millió be van tárazva, hanem valami egészen bődületes, egészen szokatlan. MÁS.. óriási érzés az amikor egy elhangzott mondat után nem tudok megszólalni!
Soha nem azt érzem most felülmúltak, lealáztak vagy valami, hanem a bámulatot és vele azt a tizedmásodpercnyi időt amíg leáll az agyam, és semmi nincs ami helyette megmozdítaná a számat.

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2007-06-12

Azt hiszem ma reggel kicsit összeszakadt a világ. Összetört egy álom. Bár nem tudom milyen álom az, ami úgy törik, mintha egy megunt és feleslegessé vált porcelánbábu zúzódna szét a betonon. Nyár van. Az iszonyú hosszú és megalázó tavasz múlik el pillanatról pillanatra, és hagyja itt a nyarat cserébe. Csak tudjam túlélni ezt a látszólag értelmes de mindenképp szükségszerű cserét. Már nem is az a kérdés mennyire mélyen tud égetni a fájdalom, mennyi apró véres szilánkká tört szét az érzés nekicsapódva a durva és öreg téglafalnak, hanem az, lesz e az életben valaki aki összerakja, vagy ezt is nekem kell orvosolni.
Mesélnem kell. A kedves olvasó majd biztosan elcsodálkozik mennyire egyszerű elgondolás különböző elvek és meggyőződések szerint élni ebben a színes, de mégis haldokló világban. De csak elgondolni egyszerű. Amikor már minden az ellen szól amit szentül hiszel, akkor kell még egyszer az elvek mellé állni, hogy végleg pokollá tedd a saját életed. Mesélnem kell, mert az ember tud annyira messze kerülni magától, hogy talán már el sem hiszi, hogy amit gondol az a valóságban is létezik.
Tényleg, a háborítatlan életet élők örökre boldogok maradnak??…