Blog >> szilent

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-04-17

Minden tiszteletem Ferkéé és szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)

A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.

Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-11-18

November 22-én járt volna le az autó műszaki vizsgája, így be kellett jelentkezni erre a kényszerű feladatra. Azért hogy minden tökéletes legyen a vizsga előtt még kicseréltettem a hátsó kereszt kitámasztó szilentjét. Vizsga előtt még pont kiégett a jobb első helyzetjelző így azt is cserélte a szerelőm. A vizsga 25.000 Ft volt a szervizelés 12.000

>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-09-28

Nyikorgott kicsit a hátsó futómű--> Lenkey és Társa újraszilentezték a szükséges anyagot a farban, 1 nap alatt, korrekt áron, remélem tartós eredménnyel.
A kuplungpedál nehézkesen mozgott, nyikorgott benyomásra- orvosolva lett.
Kértem, hogy állítsanak utána a kéziféknek, kiderült, hogy nem igen akad hátsó fékbetétem, szóval kapott egy új garnitúrát.
Zöldkártyán is volt, meg apróságokat csináltak még rajta a szervízben.

Kicseréltem a gyári indexbúrákat, fehérre, nagyon jó, kellett már rá. Kicsit állítgattam a sárvédőkön is, ha már arra jártam.

Kitisztítottam a bőrt, meg le is ápoltam, hát nagyon koszos volt, szerintem a m3ss-nél töltött 2 év alatt ez elfelejtődött:)) A gyári padlókárpitok nagyon szépek melleleg. Belső tisztítás, ápolás mindenre kiterjedt, na jó, az ablakok közül csak a szélvédőre:P
Azt a fabetétet is kiszedem vmikor, csak jussak oda.

Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-31

Remélem ezzel megszűnik az idegesítő kopogás hátulról, holnap kiderül! Km óra állás: 105000.

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-04-21

Elkezdett nyöszörögni a belső silent. Vagy is nem tudtam hogy az, azt hittem lengőkar szilent (bár ez vancsi új, komplett lengőkar, gömbfejjel), vagy legéscsillapító. Elvittem, megnézték, és akkor derült ki hogy szilent. Beszereztem a külső (kutyacsont) és belső szilenteket, ma pedig végre a helyükre is kerültek. Biztos ami biztos kicseréltettem jobb és baloldalt is... Végre csönd van :)

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-11-16

Ma végre elhoztam az általam favorizált szerelőtől a gépsárkányt. Lejárt a műszakija holnap :P
40 ropesz lett a vége nem is sok végül is volt benne termosztát csere, jobb első szilent csere fagyálló csere, diagnosztika, fékpad... Szal fájin lett most már 2009 mittoménmeddig jó :)

Sajnos le kellett szednem a b oszlop előtt fóliákat, így most ragacsos az ablak, de mind1 fityfene, mert kaptam remek ajánlatot a visszafóliázásra és egy szép műbizonylatra.. mert az nem volt.

Japropó: Köszönönet Ferkének az ő tudja miért!

1 lépéssel közelebb ismét a tökéletességhez :)

>> SzervizMaxwell // Alfa 145 1.9 JTD // 2007-09-06

Hát igen. Engem is utolért. Vásárlás óta számítva 7000 kilóméter. Olajcsere és egyebek. ezeket nem is számolom. Amit lehet én csinálok rajta. eljött az alkalom, hogy dokibácsihoz menjek. Egy hideg esős szeptemberi napon történt. Egy ideje már hallottam, hogy valami nincs rendben az autó futóművével. Beálltam vele a műhelybe és 5 percnyi vallatás után meg is volt a diagnózis. Gyanúm beigazolódott. Mindkét oldalon cserére szorult a kormányösszekötő gömbfej. Ezeken kívül a jobb oldali első lengőkar első szilentje is betegeskedett. Egy lendülettel megrendeltem hozzá az alkatrészeket, és egy szorgos úriember profi módon ki is cserélt mindent amit kellett. Ezekután megvolt a futómű állítás is és ezzel egyelőre be is fejeződött a gyógyítás. A szervíz gyors és prcíz volt, azt hiszem legközelebb is ezt a helyet választom.

Gömbfejek darabja:.......4400
szilent:......................... 2900
munkadíj:.......................4000
Futómű mérés/állítás:....5000
(6000km garancia)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2006-10-05

Már amikor megvettem hallatszott nyekegő hang a bal első futóműtől. Az eladó esküdözött, hogy csak apró probléma. Én azért szerettem volna tudni mi az pontosan. A lengőkarok újnak látszottak. Elvittem Csöri mesterhez Várpalotára egy kis átnézésre. Úgy látszott hogy a bal első felső lengőkar a ludas. Ezenkívül az első féktárcsák cserések. Megnézte az üzemanyagtankot is de nem látszott semmi. (előtte mikor fullra tankoltam szivárgott, később kiderült, hogy valszeg sikerült túltölteni). Megegyeztünk abban hogy berendeli az alkatrészeket, és ha megvan elmegyek hozzá. kb. 1 hét múlva mentem ismét. Kapott a gép Zimmermann tárcsákat ATE betétekkel. Mikor szétszedte kiderült, hogy a lengőkarok szinte újak, nem az a probléma. Mentünk vele próbakört, olajozta a szilenteket, semmi eredmény, aztán beugrott neki, hogy az Ő előző 147-esének is volt ilyen problémája és csak a stabrúd szilentet kellett zsírozni. Na 5-kor nekiállt leszerelni a futóművet. Tényleg csak annyi volt a baja. 7 körül kész is lett. Nagyon örültem, hogy megspórolt egy felső elngőkart :)
Azóta is tökéletes a futómű.
Aki még nem ismeri Csöri mestert, annak nagyon ajánlom hogy látogassa meg. Szép tiszta és tökéletesen felszerelt műhely, hozzáértő, profi szerelők. Szóval 10-ből 10-es. Ja és még egy fontos dolog: Nagyon korrekt árak!
(A költségben benne van a 2 utiktg. is)

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Stabilizátor rúd szilenteket cseréltem rajta.