Blog >> lengéscsillapító

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-10-12

Ennek is eljött az ideje, mivel a hátsó lengéscsillapítók úgy döntöttek elengedik magukból az olajat, és hát a közlekedés egy rémálom volt vele, kanyarban úthibákon olyan érzés volt, mintha kötéllel rángatnák a hátulját oldalirányban. Magnetti Marelli került bele, hát nem volt olyan egyszerű mint a 145-ön a csere, de abszolváltuk, csak ne kellene a fél belteret is kiszedni ahhoz hogy hozzáférjünk a tetejéhez. A stabilizátor rudak cseréje már hamar ment, most újra jó a hátulja, lehet tempósabban is közlekedni.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2016-09-16

Megjártuk az Adriát Velencétől Brioniig keresztbe-kasul. Hazafelé megszólalt egy kerékcsapágy. Alexék végül mind a két első kerékcsapágyat cserésnek minősítették, plusz a gumik is kezdtek kagylósodni, azaz a két első lengéscsillapító is ment a levesbe. Ez se volt olcsó mulatság, mert a kerékcsapágyak egybe vannak a kerékaggyal...
Közben a kiegyenlítőtartályon is elhalt az egyik csonk, amit először megragasztottak a fiúk, de csak kb. 1000 km-t bírt ki. Új kiegyenlítőtartály lett a vége. A TBi-é természetesen nem egyezik a többi 159-ével, azaz rendelni kellett. Most szép átlátszó, a régi nagyon meg volt sárgulva..

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-09-09

Sziasztok!

Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.

Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db

A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km

Köszönöm a figyelmet

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2016-09-02

Pontot tettem a hátsó lengéscsillapító ügyemre. A tavaly nyáron vadonatújan beszerelt Magneti Marelli-k eddig bírták. Gari az ablakban, így új után kellett néznem. Remek. Sanya (Coyote) segítségével beszereztem két új Monroe-t, melyek gázosak, míg az előzők olajosak voltak... szépen be is terítette a kaszni alját hátul. Ma vettem át őket és este be is szereltem a helyükre. Remélem ezek már tényleg sokáig bírják majd a strapát és teszik a dolgukat! Próba út meg volt, egyelőre szuper, maradjon is így! :)

223000 km

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-06-18

Bal hátsó kerékcsapágy hangoskodott, csere (Moog). Hátsó gátlók (Marelli) elfáradtak 40ezer km után, csere (Kayaba). Klímakompresszor csapágyas lett, egyelőre lekötve, mert amúgy se fúj már hideget, későbbi teendők közé felírva. Illetve kicseréltem még az ablaktörlő karokat is, mert elég gatya állapotban voltak, konkrétan az anyós oldali hol törölt, hol nem.

Km óra 265000

>> Szervizlasicsviktor // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-08-13

Rég nem írtam.. megpihent egy kis időre a kicsi Alfi, elment a fékem jobb hátul, szétégett a tárcsa kihullott a betét ömlött belöle a fékolaj...kicseréltük, két hátsó tárcsa+betét. Mint kiderült szorult a munkahenger, cseréltük azokat is, igaz azokat bontottra. Az még csak jó is lett volna de légtelenítéskor kiderült fémfékcső repedés van.. na akkor még egy kicsit maradt a mühelyben. Az is elkészült. Vezérlés is cserélve lett. Elérkezett a műszaki ideje, minden rendben volt ideiglenesen javítva kellett a jobb küszöböt, késöbb komplett átnézésre és lakatolásra is sor fog kerülni.. meglett a műszaki 08.10én, 11én furcsa zaj, égett gumiszag. Félreálltam bal hátulról enyhe füst jött. Beigazolódott amitől féltem, a rugóstagról letört a tányér. Akkor haza, megint mühely. Gyorsan Sosbe szereztem egy bontottat, késöbbiekben újra lesznek cserélve mind2. Na akkor tegnap 08.12. Az is cserélve, eléggé berohadtak a csavarok, szenvedés volt de megvan. Apró hiba, hogy ez meg kopog.. van még rajt mit javítani, de szép lassan meg lesz, gondos gazdája és barátja vagyok nem mint az előző tulaj..sokszor azt mondom megy a háztól, elég volt ez viszi el minden filléremet, de mikor kész, és beleülök, már nem érdekel.szeretem, felújítom és sokáig autó lesz még belőle. :) ami mostanában mèg javítva lesz az a hosszbordás szíj+feszítő mert csikorog, első felső lengőkarok. Képen az elégett jobb hátsó tàrcsa és az új. Hát igen elég durva volt..

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2016-06-13

Még májusban, mikor beálltam a garázsba a turbócserére és a többi javításra, szerelés közben vettem észre ahogy hátrafelé esett a szerelőlámpa fénye (mert rövid az aknám, nem ér végig az autó alatt), hogy a tavaly nyáron cserélt Magneti Marelli (7000Ft/db) hátsó lengéscsillapítóim közül a balos folyik... Bírt 3/4 évet és kb. 9000 km-t... Remek! Garancia?! Minek az...! Én szereltem be azt a 4 db csavart ami rögzíti...

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-05-15

Lógott egy kicsit az eleje, így cserélve lettek az alsó lengőkarok, illetve a lengéscsillapítók elöl. Mint kiderült, a két első rugó is el volt törve, így azok helyébe használt rugók kerültek.

281700

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-11-08

Jönnek a hidegek, meg mivel a csomagtartóban várta a 4 lengéscsillapító hogy bekerüljenek a helyükre ezért szerelőnapot tartottunk. Lengéscsillapítók kicserélve (még a gyáriakat leltük meg), téli kerekek feltéve, és elég volt a fél nap rá. Jah meg bekerült a régóta kerülgetett mélyláda is erősítővel együtt. Már csak a kötelező dolgok cseréje várat magára, mert még nem érkezett meg a csomag . Hamar elment a 10000 km.
Km állás: 216.000 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-10-06

Ma kicseréltem.
Nem volt egyszerű, de csak mert a múlt héten már nekiálltam, és félbe kellet hagynom. Először a jobb oldalinak álltam neki, mivel a balost már régebben cseréltem, így tudtam, hogy a balosnál könnyebben megfognak indulni a csavarok, (így is lett).
Szépen haladtam a bontással, viszont a gátló alját rögzítő csavar nem volt hajlandó kijönni. Használtam drótkefét is a menetnél, és be volt fújva csavarlazítóval is, egy kicsit megmozdult, de nagyon nagy erőkarral, és attól féltem, nehogy eltépjem. Így inkább összepakoltam, hagytam egy hetet pihenni. Meg is lett az eredménye, most nagyon könnyen ki tudtam hajtani a csavart. Kiszerelésnél megállapításra került, hogy semmi baja nem volt a gátlónak, sem a toronyszilentnek, de érezhetően más a karekterisztikája a két gátlónak, persze az egyik gyári, a másik Lip márkájú.Tulajdonképpen pont azért cseréltem ki, hogy egyformák legyenek bent.
Ha már így megbontottam, úgy is készültem, hogy újra zsírzom a felső lengőkarok szilentjeit, a jobb oldali lengőkarban, a gyári Boog szilentek vannak a tartóssága miatt, ennek volt némi nyüszögése, de a zsírzással ez meg is szűnt, nem lóg. A bal oldali Starline lengőkarban a saját szilentjei vannak, ezek nem nyüszköltek, viszont sajna már van némi lógásuk, hiába voltak már új korukban zsírozva, úgy látszik a persej így is megrágta a gumiszilentet.
Vagy megpróbálok gyári szilenteket beszerezni, vagy majd poliuretán fog bekerülni...
Kép csak azért ennyi, mert melóból hazaérve délután ugrottam neki, és iparkodnom kellett, hogy ne nagyon csússzak bele az éjszakába.