Blog >> tengely

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-11

Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.

Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:

"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"

Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.

A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.

Folyt. köv. ...

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-12

2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.

7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.

A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...

Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!

A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...

2007.05. - Középső tengely csere (thx for SD & Bandi) Nemtom ki rakta bele, ami benne volt, de, hogy nem az olaszok az biztos! (a képen jobb oldalon).

U.I.: azóta kiderült, hogy bizony gyárilag tettek be ilyen tengelyt.