Blog >> jts >> felújítás

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-11-17

Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes felújításról és a beszerelés menetéről!

Hengerfej felújítás videó

Az előző tulaj valószínűleg tartotta a hosszú olajcsere periódusokat így volt egy kis koksz a motortérben, ezt tudtam ezért mindenképpen ki akartam tisztíttatni. Nem a hidrogénes és egyéb parasztvakításos módszerrel hanem a hagyományossal. Tehát minden leszerel és eltakarít. Úgyhogy levették Bella hengerfejét Berciék és elküldték gépműhelybe ahol mondták hogy szép állapotú a hengerfej semmi baja nem volt. De azért mindenképpen teljesen felújították szépen ahogy kell. Az összes szelep koksz takarítva, szelepek becsiszolva, síkolták, szelepszár szimmeringeket cserélték, és a szelep vezetőket is. Tehát kompletten fel lett újítva a hengerfej plusz kapott két új vezérműtengelyt is.

Még jobban szól és még jobban megy Bella azóta 😍😍

Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító

A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.

A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...

A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék

Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.

A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.

Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...