Blog >> akkumulátor

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-12-07

Egy hónapja nem volt hosszabb útja az autónak, úgyogy a csomagtérben levettem a kárpit borítást és ránéztem a C-Tek töltővel az akksira. Nincsenek csodák, már bizony a piros LED égett. Értem, hogy új autó, lehet úgy is kezelni. Beleülök, használom, nem érdekel. Pár évet kibír az akksi úgy is. Engem viszont érdekel.

A bonyodalom itt jött. Mert az akksi hátul, gondoltam ráteszem direktben. No igen... csakhogy a csomagtérfedél rugós, nem tudom csak úgy ráhajtani és otthagyni mint a gázteleszkópost, felnyílik. A Wartburgon volt utoljára ilyen rugós izé :-)
Na jó, nézzük akkor elöl. Van kivezetés direkt ilyen célra. Fedél leszed,felnyit és szembesül a ténnyel, hogy sem a C-Tek csipesze nem fér oda, és még át sem éri a vezeték a + és a test között.
Akkor vissza hátra. Rátettem, úgy hagytam nyitott fedéllel. Ahhoz hogy le tudjam zárni az autót , a zárat átbillentettem. Valóban rácsukni nem akartam a gumikábelre. Mivel estig nem végzett a töltés, úgyhagyni nem akartam, mégiscsak megoldottam a lehajtást, de erről inkább egy szót sem, le sem fotóztam. Elég volt a térköves fotó XD

UPDATE!!! gyml cartárs rám írt, hogy a mai autók IBS szenzorral vannak ellátva, ne töltsem direktben az akksit. És igaza van, a manual is írja, hogy hova kell csatlakoztatni, lásd 4. kép.

>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-10-29

Ha téli álmot nem is fog aludni, de nem igazán lesz sokat használva a télen az autó. Ha száraz idő lesz, kiviszem megjáratni, de egyelőre téli kerekeket sem kap.
Emiatt tudtam már az elején, hogy szükség lesz egy csepptöltőre, hogy az esetleges több hetes állás ne viselje meg az akkumulátort. Az egyik legjobb választás ehhez a C-TEK, így nem is volt kérdés, hogy mit rendeljek be. A fórumtársak körében az MXS 5.0 típus jól bevált, így én is azt vettem meg. Rendeltem hozzá még egy gumiköpenyt is, mechanikai behatásoktól védendő az eszközt. Már le is lett tesztelve, tökéletes.

Első körben közvetlenül az akksira csatlakoztattam a töltőt, a csomagtérbe bevezetve a csiptetőket, az akksi takarót lebontva. Aztán WarbiRunner Gyuri felhomályosított, hogy a motortérben van akksi pólus kivezetés és oda is tehetem. Ez kézenfekvőbbnek mutatkozott, szóval egyelőre inkább ezt a végét választottam az autónak :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-09-23

Ami 3,5 év volt az előzőnek, az 3 és 1 hónap ennek, így újabbat kért Bözske... ugyanolyat kapott, mint az előző volt... 77 Ah (730A), Electric Power Gold.


288.503 km

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-09-09

A felpuklisodott AZ aksit sikerült garanciálisan kicserélni. Nagyobbat kapot, start-stoppos, just in case. Kis ráfizetéssel.
AZ Meisterteile Power SS4 84Ah
azmt-49-080-1028

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2021-08-16

Akkumulátor csere: Autopart Galaxy Silver 12 V 75 Ah 750 A GALAXY PW+

Kilóméteróra állás: 150850

>> Egyébleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-02-19

Bella soha nem látott telet köszönhetően annak, hogy olasz autó volt. Rozsda nincs rajta sehol és nem is akarom, hogy legyen így ezt tartom én is. Hóban, esőben fagyban nem is megyek vele olyankor pihen a garázsban. Csak ha jó idő van akkor van mozgatva.
Teljesen hobby autó Bella ezért hogy az új akkumulátor a sok állásban ne merüljön le beszereztem egy akkumulátor töltőt neki.
Többiekre hallgatva a fórumon a Lidlben kaphatót vettem meg. Elég ritkán van nekik így figyelni kellett az újságot mikor kapható.
Teljesen jól teszi a dolgát.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-03-02

A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.

Tegnap megérkezett az új akksi, még feldobtam töltőre, kíméletesen legyen teljesen feltöltve (Kb. félig volt töltve). Reggel ki is cseréltem, indult is könnyedén, de hirtelen úgy televágta magát mindenféle hibával, és törölni sem engedte, hogy inkább nem indultam el vele. Később ránéztem még mindíg ugyan úgy tele volt hibakóddal, kicsit megmozgattam előre hátra, és már elkezdtek fogyni a figyelmeztetések. Ezek után megint pihentettem egy fél órácskát, utána indításnál már semilyen hibalámpa nem maradt égve. Dátumot órát mindent szépen beállított, egyedül az anyósoldali lágzsákot kellett visszakapcsolni, ja meg persze a napiszámláló nullázódott...
Töltő feszültségnek csak 13.3V mértem, ezt egy kicsit keveslem, de nem tudom, hogy nincs-e köze hozzá a minusz nyolc foknak...(ennek még később utána járok.)
A hibák még be voltak tárolódva, de már engedte az összeset törölni...

Reggel érdekesen dobta el magát az akku. Ugyan is könnyedén beindult az autó, kis melegítés után Drágám indult volna vele, de nem volt hajlandó hátramenetbe kapcsolni, mikor ránéztem a start/stop-ra, illetve az autómata váltó hibájára panaszkodott.
Kulcsal leállítottam az autót, de a gyújtás ráadása után már nem volt hajlandó indítani. Mérésnél nem érte el a 12V az akku feszültsége. Hibákat kiolvastam az ECU-ból, és a váltóból, mind a kettő az akku gyengeségére utalt. Felraktam tölteni, szépen vette is fel a töltést az akku, öt óra töltés után már feltöltöttnek mutatta a töltő és 14,78V mértem.. Próbaképpen megnéztem indítható-e. A töltő levétele után 12,5V-ra esett a feszültség, mire az autóba ültem már csak 12V, gyújtás ráadás 11,8V, indítózásnál leesett 8V-ra, ahhoz képest könyedén indult, hogy így leesett a feszültség, és szépen elkezdte felvenni a töltést.
Közben mgrendeltem az akku utódját: Exide AGM 12V 70Ah jobb+ EK700 760A.

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-03-12

2015-ös akkumulátor volt a kocsiban, így hát gondoltam kicserélem.
Bemérettem az előző aksit, azt mondtak, hogy az indítóképessége 67%-os. Emiatt döntöttem a csere mellett.

Olaszból volt a korábbi aksi "ELIOS", mely 70Ah és 620A-os volt. (2.kép)
Most egy Banner: 72Ah, 680A-es aksi került bele. (3.kép)