Blog >> első

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2016-09-01

Első-felső lengőkarok
Szűrők cseréje
Olajcsere
Részecskeszűrő tisztító adalék

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-06-21

Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.

>> AutóápolásBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-05-31

Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.

>> SzervizRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2015-11-16

Nos miután sikerült megismerkedni a járművel mélyebben, kiderült egy két orvosolandó probléma.
Sötétben viszonylag kevéssé látok! Nem a szememmel van gond csupán a világítás gyatra, pedig emlékeim szerint annó igen jó volt a 155 világítása (mondjuk akkor még nem igen volt a xenon elterjedt). Gyors izzó csere (night braker on), a helyzet javult, de nem sokat. Irány Érd ahol minden kezdődik és némely gépeknek végződik. Két jó állapotú lámpatest beszerzése és rendberakása valamint az izzók installálása után ismét világos gyúlt az éjszakában! Köszönet az alkatrészekért. Ha már ott jártam, rendbe raktam a rakoncátlan első utastérvilágításom és a kesztyűtartó fényt is (igaz az továbbra is küzd némi kontakt problémával). Biztos ami biztos kicsréltem a z összes izzót a világítás rendszerben. Már csak a klima panel burkolózik sötétségbe (nem az izzók vannak kiégve benne).
Pótolva lett az ablakmosó tartályának kupakja is.
Kaptam ajándékba egy hátsó felújítandó emblémát is, mivel az enyémről teljesen hiányzik.

Továbbiakban az ablaktörlőkapcsoló kar cseréje lévén meggyógyult a hátsó ablakfütésem is, ami nem hátrány a tél közeledtével.

Közben megrendeltem az Alfák védelmezőjét is, egy vaskos kazánlemezből készült kartervédő formájában.

Az autó jön megy, fűt, világít, kanyarodik, fékez.

ui: a fényszorómagasság állító ledlámpája sem ég valami miatt. Szétszedtem, de nem jutottam a végére a miértnek.

>> Szerviztuckle // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-12-06

- Az autót Kecskeméten vettem egy kereskedésben. Szerelem volt első látásra. Vétel ár: 760000 Ft.
- Meg volt az első 500 Km (óra szerint 179487 Km-el vettem az autót). Itt az ideje az első szervíznek. Egy ismerősöm által sikerült elég jó áron beszerezni a szükséges alkatrészeket. Ismerős által sikerült szintén eljutnom egy szerelőhöz akit nagyon profinak mondtak. Utólag kiderült hogy egy szakbarbár, na de hát mindegy meg volt a tanuló pénz....
Lista a cserélt alkatrészekről:
- Selénia 5W-40 WR Diesel
- összes szűrő
- vezérlés+vízpumpa,
- vezérmű kerék, vezérlés jeladó (mint utólag kiderült hogy egy hozzánemértőkontár balek szerelő gányolása miatt kellett ezeket cserélni. Persze szép summát kértek érte!
- bal első alsó lengőkar,
- hátsó stabilizátor rúd silentek
- Bal oldali féltengely gumi harang

Imádom már most a kis Dögöt, az Asszony meg a Kislányom után a 3. Szerelem :)

Km óra: 180000

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-11-08

Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-01

Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.

És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-07-10

Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.

km óra: 244942