Blog >> üzemanyagszűrő

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-03-02

Holnap lesz két éve, hogy Veszprémben megvettem a 156-ost. Akkor 293 000-nél, most 328 000km-nél mutat kicsivel kevesebbet az órája, ami 35 000 megtett kilométert jelent. Ez kicsit kevesebb, mint amennyit átlagosan menni szoktam, de így kisgyerek mellett azért nem ülök folyton az autóban.
Ezalatt teljesen rácáfolt minden olasz autós sztereotípiára (a fenéklemez is csak leginkább a beázó tetőablak és a nem törődöm előző tulajdonos kombinációja miatt olyan amilyen), semmivel sem rosszabb egyik előző autómnál sem, pedig ő már a kilencedik a sorban. Ami eddig előfordult, az inkább csak a kopó fogyó alkatrészek cseréje, valamint apróbb, a korral járó bosszantó apróságok. Ez utóbbiak közé sorolom a pénteki esetünket is, mikor hazaérve a parkolóban egyszerűen leállt a motor. Meg is lepődtem, hogy lefulladtam volna, de indítózásra csak az önindító szorgos tekerése volt a válasz, a motor nem indult be. A harmadik kísérlet közben gázolajszag csapta meg az orromat. Motorháztető felnyit, gázolajszag még erősebb, majd ahogy közelebb hajoltam majdnem be is estem a motortérbe, mert cipőm talpa megcsúszott az akkor már elég termetes üzemanyagtócsában.
A forrását is elég hamar sikerült megtalálnom, hisz az üzemanyagszűrőtől a nagynyomású szivattyúra tartó csőnek szabadon lifegett a szivattyú felőli vége. Gyorsan visszadugtam, így már újra indítható volt az autó, odébb tudtam vele állni. Bíztam benne, hogy csak egy új bilincs kell a régi helyett, de sajnos maga cső sem volt már a helyzet magaslatán, s hirtelen nem is találtam helyette megfelelő cseredarabot. Végül egy új bilinccsel visszatettem a régit - gondolván a hiba már megvan, s majd reggel kicserélem a csövet is - de hazafelé erősebb gyorsításra egyszer megállt, többször pedig hibalámpát gyújtott, és visszavette a teljesítményt.
Ilyenkor ha leállítottam, nehezen is indult, többször rá kellett adni a gyújtást, hogy felnyomja a tankszivattyú a rendszert. Szombat reggel találtam a garázsban egy megfelelő csődarabot, melynek most mindkét végét AWAB bilinccsel rögzítettem, de az első intenzív gyorsításnál - igaz már csak 3000-es fordulat fölött (előtte bőven 2500-nál is csinálta) - újra hibalámpa volt az autó válasza. Reméltem, hogy nem komoly a baj, s csak valahova levegő került, melyben a diagnosztika is megerősített, ugyanis a P0191-es hibakód utalhat alacsony üzemanyagnyomásra (a szenzor hibáját első körben kizártam, hisz annak eddig sem volt semmi baja). Aztán ha már úgyis itt matattam, volt kollégám tanácsára kicseréltem az üzemanyagszűrőt is egy újra - ez utóbbit az összes szükséges szervizanyaggal együtt már rég megvettem a 330 000km-es szervizhez - azon a hátralevő kétezer kilométeren már nem múlik semmi. Ezt követően helyreállt a rend, hála Istennek újra minden a régi, az autó tökéletesen üzemel.
Aztán ha már volt lehetőségem, alaposabban is ránéztem az aljára, hogy így a tél végéhez közeledve mennyire viselte meg a sós latyak a fenéklemezt, de egy kisebb tenyérnyi helyet leszámítva, ahol kezd átütni a rozsda meglepően állta a sarat az Alfa.
Megkocogtattam, itt még fém van, első blikkre nem akar átszakadni sehol, így műszaki előtt kicsit megtisztítom drótkoronggal, kicsiszolom ahol kell, s kap ide egy friss réteg tömítőt és alvázvédőt. Abszolút meg vagyok elégedve vele, hogy így bírta a telet a kaszni. Ez csak megerősített abban, hogy van még közös jövőnk az Alfával...

>> Tuning és extraMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-02

Kiiktattuk. Rendesen le lett falazva, természetesen tűzforró motor mellett, hisz úgy jobb a fogása. :) Manky belerakta az átírt EGR táblát az ECU szoftverébe és Shadin mester feltöltötte. Közben sör volt a védőital. Levezetésképpen üzemanyagszűrő és pollenszűrő cserélve lett ... (130.000 km)
Az autó jól húz - bár ez eddig is rendben volt - és nem dob hibakódot. Kis NOx szag sajnos a velejárója, de majd nem járatom egy helyben.


(itt megjegyzem, egy csepp gázolaj nem folyt ki, tehát vagy Shadin ennyire profi, vagy a tankszivattyú nem tartja meg a gázolaj nyomást a szűrőig futó csőben és visszafolyik)


UPDATE: a P0237 hibakód mégse múlt el, 4. fokozat, 3500Giri körül, padlózva túlnyomást ír és letilt ... nyomozás folytatódik ..

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-12

És nem a szó "fizikai munkát" jelentő értelmében. Számomra is hatalmas meglepetés, de így az első közös 10 000km-en túl azt a konklúziót kell levonjam az Alfáról, hogy nagyságrendekkel kevesebb munkát ad, mint eddig bármelyik BMW-m. Az persze árnyalja a képet, hogy míg a bajorok amolyan hobbyjármű státuszban voltak nálam, addig a 156-os abszolút használati eszközként kezdte pályafutását. S ez pont amiatt, hogy mindezt a lehető legkevesebb törődést kérve tette ezidáig, megváltozni látszik. Kezdettől fogva szerettem, de ennyire "hálás" tényleg csak egy ilyen "menhelyi kutya" tud lenni, így előbb utóbb nekem is foglalkoznom kell vele a kötelező menetbiztonságon felüli dolgokon kívül is, mert egyszerűen megérdemli. Májusban sikeres műszaki vizsgát tett, minden probléma nélkül ment a dolog, de ez nem is volt kérdés. Ekkor került rá egy utángyártott motorburkolat a szanaszét törött gyári helyett, mely sokszor már menet közben is leért az aszfaltra. Ellentétben az E39-hez vásárolt darabbal, ez meglepően jól passzol, minden csavar helye meg, és hellyel közzel ott is van rajta, ahol lennie kell. A legidegesítőbb jelenség a tetőablak beázása volt, melynek a vége az lett, hogy amolyan igazi falusi mód "körbeszilóztuk" az üveget, és kivettem a biztosítékát, hogy még véletlen se nyomkodhassa senki a jövőben. Aki ismer tudja, hogy távol áll tőlem az effajta igénytelenség, s erre már csak amiatt kellett ráfanyalodjak, mert figyelembe véve az autó vételárát, egyáltalán nem volt gazdaságosan javítható a hiba. Mentségemre legyen mondva amit tudtam, azért megtettem, hogy maradhasson a tetőablak, mint működő extra - első körben a tetőkárpitot folyton átázó részen lebontva lokalizáltam (legalábbis ekkor még úgy gondoltam) a víz forrását. Úgy tűnt, hogy a bal "A-oszlopban" lefutó vízelvezető cső tetőablakhoz csatlakozó részénél szivárog a víz, melyre egy awab bilincset téve sikerült egy pofont adnom a szarnak - mondanom sem kell, ugyanúgy beázott. Ekkor felmerült, hogy mi van, ha a túloldalon a szélvédő alatti esővályúban nem tud elfolyni a víz, melytől megtelik a cső, s emiatt csepeg felül a tetőkárpit mögé. Mint az alábbi képeken jól látszik, az elmélet megállta volna a helyét, mert egy zsák virágföldet sikerült eltávolítanom innen, de azon felül, hogy végre tiszta lett a csatorna, s le tudott folyni az esővíz, mindösszesen annyi haszna volt a dolognak, hogy megtudtam, az átmeneti szérián már a kesztyűtartó mögött van a pollenszűrő, és nem itt. Ha már megvolt a helye cseréltem pollenszűrőt, és kifertőtlenítettem a klímát, de a beázás maradt. Elkezdtünk állítgatni a mechanikán, hogy jobban álljon az üveg, melynek annyi gyakorlati haszna lett, hogy sikerült szintbe hozni a tetőlemezzel, s ezzel minimalizáltuk az addig elég jól észrevehető szélzajt, de az első eső alkalmával jobban beázott, mint eddig bármikor. Ekkor vált világossá, hogy új gumitömítés nélkül a régi napszítta kemény vacakkal sosem lesz ez jó, de annak az autó vételárának 15-20%-át is meghaladó értéke miatt egyszerűen nem éri meg tovább küzdeni, s meg kellett lépjük a fentiekben már említett legköltséghatékonyabb megoldást. Üvegtető természetesen maradt, napsütéses téli napokon jól fog jönni, de a nyithatóságot feláldoztuk az inkontinencia megszüntetésének oltárán... Apránként a nagyszerviz is megtörtént az autón, kapott új levegő és üzemanyagszűrőt, s egy új levegőcsövet a régi toldozott-foldozott szar helyett az intercooler és a szívósor közé. Evvel megszűnt a hosszabb menet után álló helyzetben érezhető égett olajszag az utastérben, ugyanakkor sikerült előidéznünk egy eddig meg nem levő - s talán az első valódi hibát a 10 000km alatt - az autón. Történt ugyanis, hogy egyszer csak hibalámpát gyújtott az autó, s teljesen elerőtlenedett. Másnap kiolvasva a turbónyomás (MAP - szívócsőnyomás) érzékelő szakadásával összefüggő hibakód volt a befecskendező számítógép hibamemóriájában. Ezt egy utángyártott ERA gyártmányúra cserélve (tudom nem a legjobb, de szombat délelőtt csak az volt helyben polcon) meg is oldódott a probléma. Végül megtörtént a vásárlás óta halogatott olajcsere is (Mobil 5W-40 Super 3000), melynek keretében kicseréltük a turbó és az intercooler közti gumicsövet is - legyen már új az is címszóval. Ugyanekkor megejtettük a már szintén kezdetek óta esedékes kárpittisztítást is - ég és föld a különbség, szinte másik autó lett belülről. Jelenlegi élethelyzetemből fakadóan szerintem maradni fog egy darabig az Alfa, s emiatt ha továbbra is ilyen hűséges társam lesz, megérdemel egy kis kényeztetést is. Az első futómű még mindig kopog egy kicsit, melyhez megvan minden alkatrész a csomagtartóban, de a bölcső leszereléséhez még hiányzik a kellő elszántság, de előbb utóbb meg kell ejtsük. Tél előtt kapni fog egy alvázvédelmet, s ha esetleg van valami probléma az alján, az javítva lesz. Jövőre mindenképp vezérlést kell rajta cserélni, valamint szeretném a lehetőségekhez képest vállalhatóvá tenni a külsejét is - tetőt, motorháztetőt, s a két lökhárítót ha meg tudom oldani jó áron, akkor újrafényztetem - s akkor kéne rá négy alufelni. Aztán ha tart a lendület ki kéne javíttatni a vezetőülés oldaltámaszának megrogyott töméseit is, hogy ismét úgy tartson, mint újkorában. Na majd meglátjuk...

>> SzervizMarseus // Alfa 159 sedan // 2017-07-10

Kb. 10 hónapja vette a 2.4-est azóta vagyok tag és azóta készülök irkálni...
Első szervizem a vásárlást követően 2 hétre volt,az apropója egy surlodó fémes hang kuplungolás közben. Irány szerviz! Alfa szerelőhöz vittem,de mint kiderült a lelkesedése volt a legnagyobb. A hangra azt mondta,h talán a kettőstömegűm van fellazulva de ezzel még sokáig elmegy,gyűjtsem a pénzt mert kemény lesz és ha már ott voltam egy kis rutint megejtettünk: pollenszűrő,olaj,üzemagyag és légszűrő,váltóban olajcsere ( átmosatás nélkül mert akkor még nem tudtam,h azt sem ártana), motorban is olajcsere ( Selénia WR 5W 40 részecskesz. off EGR kiírva de már úgy vettem) és nyekergett a generátorszij körül is valami. 2 hétig volt a szerelőnél mert rendelt rá hoszbordásszijat meg az elasztikust (a rövid szíjat)amit nem tudott feltenni és ezért volt sokáig nála de végülis sikerült,igaz a nyekergés maradt tovább a szerelő széttárta a kezét.. meg sikerült az üzemanyagszűrő fűtőbetétjét (ha van ilyen) letörni de végülis visszakaptam a kocsit 2 hét múlva. Oda többet nem vittem. Használtam még tovább 2 hónapig a hang kuplungolásnál erősödött ugyhogy úgy döntötem nem várok vele tovább. Másik szerelő (vágja a pitét) Ő is kettőstömegűt mondott de végstádiumot sőt még azon is túl volt már hangról ítélve. LUK lendkerék és LUK kuplungszett ment bele + alsó hátsó lengőkar szilent mindkét oldalon + főtengely szimering lendkerék felől.A doktor jelezte,h a nyisszegés a generátortól az a generátor szabadonfutó és nem szíj (de legalább az is új) és a jobb féltengely lassan cserés lesz ill. felújítós. Lendkerék csere utén a hang megszünt,kuplunk tökéletes bár annak előtte sem volt gondja.Következik a pénzgyüjtés a folytatáshoz. Tettem ide képeket a váltószoknya előtte-utána meg a főtengely szimering csere előtte-utána képeket a többi a drágaságok.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-09

Ismét eltelt egy év, így hát itt az idő az újabb kötelező szerviznek.
olaj 5L: 13705Ft
olajszűrő: 515Ft
levegőszűrő: 1870Ft
üzemanyagszűrő: 5200Ft
és még vettem egy CRC gumiápoló szprayt: 1230Ft ez tényleg annyira jó mint írták a fórumban :)
Az üzemanyag szűrőről nem találtam adatot milyen időközönként kell cserélni, csak ismerős mondta, hogy 30e km az intervallum, hát most 32600km van benne, hát itt az ideje. Annyiból nem bántam meg, hogy előzőleg nem én cseréltem a szűrőt, és a gyári vízérzékelőt sikeresen szét csavarták, és ami a helyére került úgy tűnik mintha csak egy vak eszköz lenne. Az új szűrőben lévő érzékelő másképp is nézett ki, és a csere óta a műszerfalon is felvillan gyújtásra a visszajelző lámpa, gondolom csak diagnosztikailag.
A pollenszűrőt majd holnap cserélem, feltéve, hogy jó idő lesz..

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2011-08-16

Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-03-24

Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-11

2009.12.10-én műszaki vizsgán esett át az autó. Kapott 2 év műszakit plusz 2 év zöldkártyát is.
Cseréltettem egyúttal:

olajat,
üzemenyagszűrőt,
olajszűrőt,
levegőszűrőt,
egy izzító gyertyát, mert megadta magát,
két első fényszóró izzót - az egyik kiment és állítani is kelett mindkettőn.

Km: 91873

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-07-02

Dugulásra gyanakodtunk, és bár nem volt dugulás, azért a szűrőt kicseréltem. Az álmoskönyv szerint minden gyertyacsere alkalmával az üzemanyagszűrőt is cserélni kellene...http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1214988943-219-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1214988943-219-blog.jpg

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2007-12-24

Továbbra is tartom, hogy nem 20, hanem 10 ezrenként viszem az autót olajcserére. Ismét Szamosinál jártam. Most volt egy üzemanyagszűrő csere is.