Blog >> giulietta

Mivel az autó kinti műszaki vizsgája lett honosítva forgalomba helyezéskor, hamar eljött az első itthoni műszaki ideje. Fel is hívtam a szerelőmet, hogy vinném a pirosat, műszakiztassa már le valamikor októberben. A válasz: "Te Gyuri, én nem kellek ahhoz. Az az autó bárhol átmegy, olyan mint egy új"
Jól esett ezt hallani. Azért adott egy számot, hogy hova vigyem, ő is oda hordja újabban az autókat.
Felhívtam, kaptam időpontot, mára szólt. Mit is írjak. Fél órát ücsörögtem, majd visszakaptam a papírokat, kulcsot, kész, minden rendben az autóval. Jó ez így kalandok nélkül.

Eltelt két hónap, megtettünk 2000km-t, az első iskolajárat hónapon is túl vagyunk és az érzéseim változatlanok.
Akik a motorját tervezték, pont nekem tervezték. Egy hagyományos négyhengeres benzinmotor, ami bőséggel öblögeti a benzint,szépen mossa a saját alkatrészeit, nem kokszolódik... csak fogyaszt, ahogy egy hagyományos négyhengeres :-) Nincs nagynyomású befecskendezés, és semmi különös extra. A hangja is olyan, nem egy modern motoré. És erre a talán utolsó régi-vágású benzinesre rátették azt a zseni vezérlést, amitől egy régi-vágású tuningmotor lett. A fantasztikus az benne, hogy semmi köze egy modern kis köbcentis turbómotor viselkedéséhez. Inkább hasonlít egy régi kétliteresre.. igen, fogyasztásban is. De kit érdekel :-)
Nagyon tetszik, nagyon szerethető. Az 1.8 Tbi egy igazán jó motor, és ehhez képest érthetetlen a bátorság, hogy összeraktak egy ilyet. Ami műszaki alapokat tekintve közel sem olyan modern. Kivéve a MultiAir modult. Így keletkezett valami igazán különleges, egy EU5-öt (sőt 6-ot) teljesítő kis tuning verda azoknak, akik leragadtak a 90-es években. Eszembe sem jut ezt tuningolni, végre egy autó ami úgy jó ahogy van.

És mindene működik. Az esőszenzor? Tökéletes! Auto-ra tettem két hónapja és nem nyúltam hozzá. Az automata világítás dettó. A klíma szintén. 22 fok és nem kell piszkálni. Végre végre...

Az ülései a 159 után.. nagyon másak. Az én ízlésemhez ez a kicsit gokartosabb, kevésbé "prémium" üléspozíció áll közelebb. Amaz egy fotel, ez egy gokart ülés. És ez a különbség minden rezdülésben ott van. Túra limuzin vs gokart. Értem a túraautó előnyét (és nagyon megy hozzá a 2.4), de a szívemet a gokart melengeti jobban. Élmény, élmény, nagyon jó :-))

>> SzervizSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2020-09-01

Megtörtént az idei olajcsere is.
Üzemanyag szűrő kivételével minden szűrőből új került be.
km:221113

Váltóolaj cseréje (Fuchs Sintofluid FE SAE 75W 2 liter)

190 800 km

Pár száz kilométer használat után tényleg az van, amire nem számítottam. A legalfább Alfánk eddig ez az autó, állandóan mennék vele valahova. Mindegy hova.
Csukott szemmel megmondanám róla, hogy ez egy Alfa Romeo, csak abból ahogy szól, ahogy reagál, ahogy ülök benne. Amikor keresgéltem az eladó autók közt, egy megosztó formaterv volt és egy kigrammolt műszaki döntés: Alfa Romeo legyen, de városban is kompromisszumoktól mentes, benzines, csakis szívócső befecskendezéses 1.4-es.

Aztán most itt áll, és csupa érzelem ez az autó, benne 100 év Alfa Romeo sűrítménye és minden rezdülésén érződik, hogy ezt szívvel lélekkel tervezték.
A MultiAir motor nem volt kritérium, úgy voltam vele, hogy ha olyat találok, olyat veszek, de a célnak pont megfelel a 120 lovas is. Na azt viszont nem tudtam, hogy ez a motor ennyire fantasztikus. Bár egyszer már vezettem ilyet, de az apró finomságait használva ismeri fel az ember.

A lámpánál állva lehúzott ablakkal egyszer csak azt éreztem, hogy egy 72-es Giulia 1300 Superben ülök, ez a hang nem egy modern autóé. Elölről egy régi benzines őszinte járását hallom, hátulról pedig aláfest az épp jól eltalált hangú kipufogórendszer. Pont annyira jó, hogy egy pillanatra megvolt az illúzió.
Aztán ugrottunk időben, odaléptem neki, elváltottam. Egy öreg 155 q4 szelleme szisszent minden váltásnál. Valahonnan messziről, dobozba zárva, de ott volt, miközben boldogan lódult a mutató hatezer fölé. A 100 év Alfa lemezről valamit mindig játszik. Feldolgozást, de jófélét.

13 éve Alfázok, és nem értem, hogy ez az autó, pláne ezzel a motorral hogy tudott észrevétlen maradni számomra. A többség a 159-cel van elfoglalva, ami rengeteget adott nekem is a lassan négy év alatt, hozzám nőtt a hangja, kényelme, formaterve, a fantasztikus nyugalom amit áraszt.
Ez a kis piros autó viszont ezerszer inkább Alfa Romeo. Nincsenek kérdések. Beülsz, megérzed, vezeted, mosolyogsz. Nincs hiányérzet.

Pótféklámpa (51925086) cseréje

189 930 km

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2020-07-21

Csak ideiglenesen, de igényesen felragasztottam kétoldalas kültéri ragasztószalaggal a rendszámot. Mindenhogy rémesen áll rajta, megpróbáljuk a kpm-nél a matricát bejegyeztetni.A széleken szivacsozást is kapott, hogy a menetszél ne tudja a fényezésnek nyomni a fémet. Egyelőre így lesz.

SET-458, a piros 458 Italia XD

Egy nagy doboz alkatrésszel a csomagtartójában elvittem ma reggel. Remélem holnap útra készen találkozunk.
Mindent sikerült gyári eredetiben beszereznem:

Olaj+gyertya szett: FPT gyári gyertyák, Selénia K PE olaj
MultiAir mikrofilter
Szűrők (olaj, levegő, pollen)
Vezérlés szett vízpumpával

2020.07.21. Haza is jött, fékek, futómű is leellenőrizve, minden tökéletes. A Multiair szűrő csere nem ártott, a többi minden újszerű volt benne. Most meg új.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2020-07-12

A rendszáma még az ablakban, de már itthon. Volt ám öröm és lelkesedés. :-) Én pedig nekiláttam az ismerkedésnek. Megtankoltam.. benzinnel. Furcsa volt az illatosabb pisztolyból tankolni. Aztán mosás, és irány haza. A fényezést üvegtisztítós kendővel áttöröltem, a belsejét kitakarítottam, fertőtlenítettem és bőrápolóztam ahol kell. És közben csodálkoztam és sorra értek a kellemes meglepetések.
Tükörfényesre mosva, törölve sem látok semmit a fényezésén. Gyönyörű, egységes, tükrösen ragyog az egész. Pár pici apró pötty, karc amit találtam. Használt autó vagy mi...
Belül ugyanígy igényes, és ahányszor beülök én bizony új autó illatot érzek. Volt pár folt, morzsa, ez-az, de ez egy alig használt beltér, karcmentesek a fényes fekete műanyagok, a fém betét, és nincs kopás a kormányon.
És az egyik meglepetés: Ezt a Giuliettáknak mindig felróttam, hogy az a műanyag ajtópanel az rettenetes, az engem zavart. Takarítás közben jöttem rá, hogy ebben műbőr betét van. Lelkem mélyén ó de örültem, hogy nem jött össze az alapfelszereltségű fehér. Ez hasonlóan Zen-hez egy nagyon felszerelt autó, és egész más benne ülni, mint egy alapmodellben.
Felnyíló képernyő nincs benne, amit nem is bánok, így ez egy rendes autóbelső elavuló, idővel viccessé váló kütyü nélkül.
És végül a motortér. Egy szóval: makulátlan. Ilyenre tisztítani nem lehet egy motort. Ez még nem koszos. Pici zsírpapír darabok a géptető ütközők alatt. Minden fényes és újszerű.
Két éve merült fel először az autó csere. Akkor egy fehér Giuliettától indulva volt szó új Vitaráról, jártunk Kia szalonban, néztünk Fiat Tipot, próbáltunk Giuliát, sőt közel jártam hozzá hogy elcsábuljak, közben felújítottuk a zöld 146-ot, és végül eljutottunk ide. És most így jó.

Miután lett egy autónk, ki is fizettem, majd vártam. Illetve kb másnap felfogtam, hogy vettem egy autót, hülye e vagyok? A mai napig tartott, kb. egy hónap izgalom. Vajon tényleg szép? Jó? Hazaér? Nincs valami trükk?
De eddig nincs. Az autóban 66e km van most, és úgy is néz ki, olyannak is érződik. Ennyire újszerű Alfám még nem volt soha. És igazat írt a volt tulajdonosa a hirdetésben, ezért is vettem meg: ez az autó télen még egy métert sem ment. Ez látszik mindenhol, mintha új lenne a fék, féknyergek, kipufogó dobok, semmin nem látszik a 9 év nyoma. A beltéren sem. Hol van a világon még egy piros, közel full extrás, EU5-ös Giulietta, ami kis futású, nem napi járós és nem használták télen? Minden kívánság teljesült.
Az autó egy Linus nevű olasz-jármű bolondé volt. Harmadik autóként használta és még pár Ducati is állt a garázsában. Hát... köszönjük Linus :-)

Az autó rendszámmal, névre írva, elöl két új gumival annyi amennyi.. drágának sem gondolom a hazai kínálathoz képest.