Blog >> nyári

>> EgyébCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-10

Idén szép új nyári gumikat kapott Gyulus. 195/65 R15

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-04-12

Visszakerültek a nyári kerekek.
Km.: 171.712
Idei szezon futottak a téliek: 5.052 km
Összesen: 7.745 km

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-03

Felkerült A kerék. Komoly lett, nagyon​ komoly. Képet csak ilyet tudtam készíteni. Még a mozgásom korlátozott. :-)

Hétfőn autó letesz és a lökőben a lyuk be lesz tömködve + küszöb eleje lejavítva, ha már a feketéből barna lett.
Kösz Vittorio a munkákat. Fasza lett!

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-03-29

Közeledik...utána lökös, küszöb javítás...

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-03-25

Eljött a várva várt nap! Több hónapos munkám eredménye végre beérett. Egy Apollónál dolgozó mérnök barátomon keresztül beszerzési áron sikerült 4 db Vredestein Ultrac Vorti 235/45R18-as gumit venni (egyéb indexek még: XL 98Y), ami felkerülhetett, mint korona a másfél hónapja érkezett NIU Y felnikre. A gumisnál stílusos fekete centrír súlyokat kapott, hogy ne virítson a fényes fémszínű súly a fekete felnin.
A gyári 17-eshez képest a kerék külső síkja 1,5 cm-el került kintebb, de még épp a sarvédőívek alatt van, viszont baromi jól néz ki, hogy szélesebb. A kisebb ET miatti egyéb hátrányokból semmit nem érzek. A kormány ugyanúgy reagál, mint eddig. És sem teljesítményben, sem kényelemben nem érzek változást. Semmi olyasmit nem tapasztaltam, ami valami problémára utalna.
A gumis felhívta a figyelmem, hogy amíg frissen van felhelyezve a gumi, előfordulhat, hogy ha kövér gázt adok, akkor elfordulhat a felni a betapadó gumiban és megeshet, hogy emiatt nagyobb sebességnél rázni fog. Ha ilyesmit tapasztalok, vigyem vissza és ingyen újracentrírozzák.
Gumik: 149752 Ft
Felni felgumizása, centrír és téli kerekek betárolása: 12450 Ft

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-03-17

Mai napon a nyári kerekek felkerültek.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-14

Az autón téli gumik voltak, mikor megvettem, nyári szett nem volt hozzá. Így egy felső közép kategóriás szettet akartam nézni hozzá. Mivel a gyári mérete a 17-es felnihez 225/50 R17, ezért szívtam kicsit a fogam, mert 17 colos 225-ös gumi standard oldalmagassága a 45, az 50-esnek így majd egy 10-essel többe kerül darabja.
Kicsit vacilláltam, hogy az a kis csalás, amit a 45-ös gumi okozna, még nem vészes, és azt kéne venni, de aztán megembereltem magam és berendeltem 4-et a Hankook Ventus V12 evo2 50-es méretéből, összesen 139963 HUF-ért. Friss 0116 DOT-os gumikat kaptam.
Amikor elvittem a gumishoz, ő egyből azt mondta, hogy nem ezt a mintát kellett volna vennem, mert ez sportkocsikra való gumi, 10%-al kevesebbet fog bírni. Igazából Hankookból ez volt a méretben a legolcsóbb az Automaxnál, ezért vettem. 10% meg olyan 4000 km, ha 40ezret tud majd futni. Üsse kavics.
A felnire áthúzás, centrír és felszerelés a téli gumik betárolásával együtt 12ezer volt, így jött ki a végösszeg.

Update: A Michelin gumi összehasonlítója alapján egyébként a kategóriáján belül kimondottan jónak mondható a gumi kopás szempontjából (3. kép)

>> EgyébAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2016-04-09

A gyári 225/50 R17 méretről 235/45 R17-ra váltottam 2-2 db használt Continental Sportcontact 3 illetve 5 gumipárral.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-04-08

Idén már használhatatlan állapotúnak nyilvánítottam a JTD-ről örökölt nyári gumikat. Egyrészt közel 10 évesek, ezen túl kezd láthatóan öregedni, repedezni, a belső éle pedig nullára kopott. A téli kerekek se frissek, 8 év körül járnak, minta még ugyan van rajta.

Végiggondoltam mit is szeretnénk. Két garnitúra új gumit egy évi 6e-res városi futásra tökéletesen felesleges venni. 10 év alatt kopna el talán. 20 éves autóra nem biztos hogy jó döntés.
A használt gumi... lehet bejön, lehet nem. A JTD-ről örökölt gumikkal nem lehetett melléfogni, azokat ismertem, de minkét garnitúra a végét járja. Akkor meg már ne legyen használt gumi.
Pár ellenvélemény és a családon belüli pozitív tapasztalat után úgy döntöttem, hogy a TD-t négyévszakos gumival szereltetem fel.

Tudom, többen győzködtek, hogy se nem nyári, se nem téli, nem lesz jó. Biztos életveszélyes döntés azzal egyetemben, hogy magam cserélem a kerekeket és nem nyomatékkulccsal húzom le véglegesre a kerékcsavarokat... :-)

Szóval Vredestein Quatrac 5 lett. Egyrészt mostmár minden gumim Vredestein, a JTD téli és nyári garnitúrájával is tökéletesen elégedett vagyok, nagyon jó gumik.
Másrészt ha már négyévszakos, akkor azon viszont nem spórolok, legyen az élmezőnyből.

Pár 10km tapasztalata 20 fokban. Köze nincs egy téli gumi viselkedéséhez. Nem nyúlik, nem visít. Minden eddigi használt nyárinál lényegesen(!) jobb. Eddig nem bántam meg. Kíváncsi leszek vízen és majd télen mit tud.

Ja és a TD visszakapta a gyári felniket, mégis ez tetszik jobban. Kingának is.

Ugyan az autót kb 5mmes Dunlopokkal vettem, de nem voltam velük maradéktalanul elégedett. A tapadással nem volt különösebb probléma, de volt egy zavaró dübögés 40-es tempó körül jobb hátulról. Így elkezdtem gumit nézegetni és végül a korábbi jó tapasztalatok miatt Hankook lett, abból a még nagyjából teszteletlen Ventus Prime 3 modell, de úgy voltam vele, hogy VP2 volt és jó volt, csak nem csinálnak helyette rosszabbat :)
Eddigi tapasztalatok alapján nem volt rossz választás, de azért a Vredestein Sportrac 5-öt kipróbálnám még, hogy megnyugodjon a lelkem :P
A nagy átlaghoz képest kicsit puhább a oldalfala, ezért érdemes lehet 1-2 tizeddel túlfújni, én 2,4-en használom most, ha melegebb lesz, lehet felviszem 2,5-re. 2-3 szezont így is el fog futni, többre meg nem raknám fel jó szívvel amúgy se.
A gumik az auto-stop.hu-tól jöttek, 69/garnitúra áron (205/55R16 91V), szerelés 6k, régiek elmentek 15-ért, így jön ki a végösszeg.