Blog >> nyári

Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.

Számvetés:

Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.

Futásteljesítmény a szezonban:

3.878 km

Futásteljesítmény összesen:

3.878 km

Kopás:

A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.

1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH

1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm

>> EseményBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-03-15

Itt a jó idő, felkerültek a nyári gumik.

Mivel megszűntek a reggeli fagyok és sajnáltam már a téli Bridgestonokat koptatni a 20 fokban így szombaton visszakerültek a nyári gurigák! A Téli gumik már átlépték a 15 ezer km-t az elsők szemmel láthatóan és mérhetően jobban kopnak lehet a következő szezonra megcserélem a hátsókkal kopjanak azok is! A felnik is átalakuláson mennek át nyáron ha minden igaz sötét színbe "öltöznek" de ez még csak terv remélem nem csak az marad! Km óra állás 23000

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-03-24

Az előző széria nyári gumik teljesne szétmentek, újakra volt szükség. Mármint nekem újakra, mert p ersze használtat vettem. Igen jó állapotú P6-os gumikat sikerült találnia kedvenc gumisomnak, darabját 12 ezer forintért. Át is szereltük.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-20

Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!

Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

A mai napon felraktam a ti felniket a gyári csavarokkal és a kerékőrökkel.
Az eredmény: Alfa Romeo 159 Crosswagon.
Az autó, majd 2 cm-rrel magasabb lett, olyan mint ha egy teljesen más autó lenne. Mondhatni, kicsit terepjárós lett.
A csavarokat ismét rozsdátlanítottam RO55-el, bízva abban, hogy a rozsda nyáron nem üti fel a fejét!
Emeléskor történt egy kis baleset, melyről később majd beszámolok...
A cserkor leszereltem a bal oldali műanyag doblemezt, mely jövő héten megy a műanyaghegesztőhöz javításra, pótlásra! Hasonlóan a jobb oldalihoz!
A gumikba előre 2,9 bar, hátulra 2,7 bar levegőt tettem.
Konklúzió:
+
A kinézet hibátlan! Ez a grafitos antracit nagyon megy a feketéhez. A felni gyönyörű szép. A hasmagasság 19,5 mm-t nőtt.
-
A fogyasztás megemelkedett. Pontos értéket még nem tudok, de ahhoz meg kell még mérnem a sebességet GPS-el is. Az óra most lefele csal és nem felfele. Az autó ráz elég rendesen, minden úthibára, keresztbordára hangosan, idegesen reagál. A kormányt kis tempónál nehéz tekerni, érezni, hogy a futóműalkatrészeknek a nagy kerék nincs ínyükre. Nagyobb tempónál minden apró kormánymozdulatra jobban reagál. Kevésbé megbocsájtó. A gumik gördülése sokkal zajosabb a télieknél!
o
A gumi tapadásáról még nem tudok beszámolni. Eddig még nem volt szívem bántani az autót velük.
Minden összevetve, majd elválik...
UPDATE: 2012.03.18.:
Egy 230 km-es etap után megállapítottam, hogy a kerék 0,5 l-t tesz rá a fogyasztásra 90-es tempónál!
UPDATE: 2012.05.30.:
Egy teljes tanknyi távot (980 km) autóztam tuningbox nélkül a ti kerekekkel! A fogyasztást a kerék, a korábbinál mért, jóval kisebb mértékben emelte meg, átlagban 2-3 dl-el. A drasztikus fogyasztás növekedés (6-8 dl) leginkább városban figyelhető meg! Városon kívül konstans normál tempónál a sebesség korlátokat betartva 1-2 dl a növekmény!
Továbbá a computer által írt fogyasztási adatok a valóságban 1,5-2 dl-el alacsonyabbak, a kerekek átmérőkülönbségéből adódóan!
Ezen mérések nem tekinthetőek reprezentatívnak a kis számú mintavételezés miatt!

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-07

Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.

A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-28

Az előző blogbejegyzésben mutattam be, hogyan alfásítottam az alufelniket, és készítettem fel a kerekeket a nyári üzemre. Mivel ezekhez azért kellett némi idő, csak most jutottunk el odáig, hogy a leszedjük a téli kerekeket, és felkerüljenek a nyáriak. Ha már megyünk a szervizbe, ezen kívül egy két dolgot még szeretnék megejteni:

- váltó-olaj csere
- kormány szervó-olaj csere
- új csavarok a kerekekhez
- kerékőr
- klíma tisztítás

Az első két pontot azért érzem szükségesnek, mert az előző tulajék ki tudja mikor csináltattak ilyeneket utoljára. A kormány a végpontokban bugyborékoló hangot ad ki, úgyhogy szerintem indokolt a csere, a váltó meg miért ne alapon :) Természetesen mindkét esetben csak gyári Selénia olaj jöhet szóba.
Az új csavarok a kerekekhez azért kellenek, mert a régiekkel ugyan semmi baj sincs, csak látványosan nem újak, nem mutatnak túl szépen a felújított kerekeken. A kerékőr pedig ugye azért hogy nagyobb biztonságban legyenek a szép kerekek :) (ezeket magam vásároltam egy másik helyen). Klímatisztítás pedig, mert jön a nyár, és legyen rendben :)

Költségek:

Kerékmosás: 1400 Ft
Centrírozás (alu): 5200 Ft
Alufelni szerelés: 2600 Ft
Csavarok (16 db): 8320 Ft
Központosító gyűrű (4 db): 4000 Ft
Selénia Tutela Car ZC 75 Synt 75/W80 GL-5 (2 liter): 8790 Ft
Váltó-olaj csere: 4400 Ft
Klímatisztítás: 7500 Ft

Ezen kívül észrevették a szervizben, hogy a benzincső betöltőnél mintha nem lenne jó az illesztés és kis benzin szivárogna betöltéskor. Ezt egy új bilincs felrakásával orvosolták.

A figyelmesek észrevehették, hogy a kormány szervo-olaj cseréről nem tettem említést, erről némi meglepetés miatt a következő blogbejegyzés fog szólni.

Km óra állása: 175 828

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-21

Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)

A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2011-04-17

Liában most már kb 151200 km van éppen. 1000 km-rel korábban Ferkénél kapott új olajat és szűrőket, ezúton is köszönöm neki a segítséget :))

Érdekes, hogy ugyanúgy megy, mint a csere előtt:)) ezek szerint nagyon jó időpontban volt az olajcserém. Selénia WRD került bele, kicsivel több, mint 4 liter. maradt egy kevéske, de ha így megy tovább, nem is fog kelleni, egy csepp olajat nem evett. Meg is értem, én sem szeretnék egy cseppet se meginni:)

Szóval olajcsere és szűrőcsere. Ezen kívül a J1 előtti zajvédő burkolat került vissza a helyére, és kiderült, hogy a középső kijelzőm nem is működik. vagyis nem elromlott, ahogy a "szakszervíz" váltig állította, hanem csak simán nincs beépítve. Hát igen, ilyen a "szakszervíz". Nem viszem oda többet, az tuti.

Ellenben visszakerültek a rég várt nyári gumik:) a téliket kb már kézzel lecsipegettem volna, annyira szét voltak hullva, zúgott, rezonált.... szóval minden zajos volt. Na de most :))
Lia szépen, halkan suhan, nagyon jó ez így:)