Blog >> téli

>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2011-11-24

Tudniillik most nézem, hogy majd' másfél éve nem írtam a GTV blogjára/ba. Dráma.
Ezért most egy semmitmondó feltettematélikereketéslemosattamavasat bejegyzéssel élek.

Igazából szeretem a kocsit, és inkább szeretek menni Vele, mint írni Róla :) Nahát. ;)

Telefonos képek, írtuk anno, ma viszont egy telefon jobb képeket képes készíteni (megfelelő fényviszonyok mellett), mint egy átlagos kompakt gép. Vagy nem.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Eljött a nap, amikor átvehettük a nyeremény gumikat. Reggel lemosattuk az Alfát, elvégre nem lehet koszos autóval útra kelni. Ebből az lett, hogy messzirők ordított rólunk, hogy vidékiek vagyunk: a miénk volt a legtisztább Alfa az egész városban. Igen, Halesz, a tiédet is beleértve. :)
Idő előtt érkeztünk meg, mert jó korán indultunk. Olyasmikkel számoltunk, hogy eltévedünk, dugó lesz, lerobbanunk, kitör az atomháború... Ezek közül annyi jött be, hogy úgy másfél kilométeren tényleg araszolni kellett. Egy telefon oda-vissza, és összefutottunk Halesszal, aztán letámadtuk a Michelin főhadiszállást. Készült egy-két fotó is (nem túl szalonképesek, ugyanis a fejem is látszik rajtuk), aztán elindultunk hazafelé. A hazaúton "végre" valóban beütött a krach. Jó vidéki szokás szerint alaposan eltévedtünk. Hébe-hóba láttunk valami ismerős helyet, de éppen nem lehetett arra kanyarodni, amerre szerettünk volna, végül halvány gőzöm sincs róla, hogyan kötöttünk ki az M7-esen. (Szerelmem a háttérben: "És különben is ÉN mutattam meg az utat...") A négy gumi mellé pár ősz hajszállal is gazdagodtunk.
Fehérváron aztán kitaláltuk, hogy egyszerűbb rögtön feltetetni az új gumikat, mint eltenni őket, szóval elkanyarodtunk a szerviz felé is.
A gumikról magukról egyelőre nem tudok beszámolni, mert 3-4 kilométeren, szigorúan 50 alatt nem sok derült ki. :)

Felkerültek a téli kerekek. Kíváncsian vártam, hogy a csendes futóműért folytatott harcból győztesen kerülök-e ki, mivel a BE kerékcsapágy és féltg csukló csere után is maradt még hang. Egy korábbi vizsgálat során megállapításra került, két nyári gumi fűrészfogasra kopott (figyelmetlenségből két teljes szezont (kb. 25e km) futottak hátul), így elvileg már csak az maradt zajforrásnak. Igen, győztem! :) Bár a téli gumi alapból zajosabb, ugye, de még így is sokkal csendesebb lett az autó. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-18

Szegény Alfa elég hülyén mutatott kerekek nélkül. :)

>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2011-10-15

Gyorsan véget ért az indián nyár:-(...Beszereltem a Loudlink-et is, 5 perc volt és nagyon elégedett vagyok, gyors, pontos fakocka egyszerű és ezáltal nagyszerű---THX, Arno166:-)Ja, meg a nagy gyári antennát eltettem láb alól és kapott egy 9 cm-es alut.

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-10-09

Most, hogy eltelt a kedvenc évadzáró találkozóm (ahol bekapcsolva maradt a RaceCrono, így legalább megtudtam, hogy a legjobb időm 400m-en 15,3 mp 151 km/h célvonali sebességgel) nincs több program Lola naptárában. Szerencsém volt ma, a délelőtti esős időből délutánra kellemes napsütés lett, így eltudtam végezni a szükséges dolgokat; autómosás, szárazra törlés mindenhol, gumiabroncs és tömítések ápolása, gumik túlfújása, garázstakarítás, beállás. Célszerszám nélkül régi lepedőkből csináltam éket a kerekek alá, ami igazán látványos lett :) Az aksit direkt nem húztam le, mert tervezem havonta beindítani és járatni kicsit, átforgatni a kerekeket, kormányművet.

Végül ráhúztam a ponyvát és rázártam az ajtót.

>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-09-02

Ma elhoztam Gabi156-tól a téli kerekeket. Még 1szer köszi a baráti árat :)
Felnik kicsit rozsdásak (ennek tudatában vásároltam, szóval nem problémaként írom). Homokfújás+új festést tervezek. Nincs értelme szórakozni a rozsdamarókkal meg ezekkel a marhaságokkal, úgyis előjön. Alapokról kell kezdeni.

25000 kemény magyar ezres volt az ár.

Ma végre megjöttek az új nyári gumik. Michelin Energy Saver fog felkerülni a hétvégén, abból is 195/60R15 88 V-s.

>> Szervizaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)

Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő

Ma felkerültek a téli gumik Tápióbicskén, mert bár az időjárás még nem követelte meg, de későbbi időpontban már macerás lett volna megoldani a feladatot logisztikailag.