Blog >> lmm

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- Turbó vákuum szelep cseréje (55256638)
- LMM cseréje (Bosch 0 281 006 054)
- MAP szenzor cseréje (Bosch 0 281 006 028)

183 642 km

Elhagyta az erő a vasat. Nem ment, csak vánszorgott. Diagnosztika: P1102, légtömegmérő. Próbálkoztam a tisztításával, de eredménytelen volt. Kapott ugyan olyat mint a gyári, ami benne volt: BOSCH 0 281 002 598 Most megtáltosodott a "kicsike".
248e km

 
>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-08

Egy ideje már nem írtam blogot most pótolom az elmúlt 2 hónap eseményeit röviden:
Újra letelt 10 ezer km így megkapta a Selenia 10W-60 Racing olajat, Mannfilter szűrőt.
Kicsit újítottam a motortérben is, fúrógépbe fogható drótkoronggal lecsiszoltam a trafósor fedelet (nem tudom mi a hivatalos neve én így hívom:)) és újra írtam pirossal az "Alfa Romeo" feliratot, következő lépés a hátsó rész amit úgyis le kell majd vennem mert a trafókat szeretném ellenőrizni. Még mindig kicsit rángatós az alapjárat így most trafó-ügyben nyomozok:) Tegnap az első hármat leteszteltem ,lemértem, átnéztem nincs repedés ilyesmi...sötétben vizesen sem húz át szóval jónak gondolom. Majd a hátsókat fogom előre rakni és hasonló módon megvizsgálom őket. ->Update: megtörtént a csere, hátsó 3 trafó az első hengersorba, megvizsgálva...rendben vannak!
Kipróbáltam pár napja egy új légtömegmérőt is de nincs változás így nem az lesz a gond, a régivel és újjal is ugyanúgy viselkedik az autó és a multiecuscan-el mért adatok is ugyanazok. Elég nehéz volt kivenni a régit , a csavarok be voltak rohadva már ,így most új csavarokat is kapott.Volt TPS reset, fojtószelep tisztítás is. Tervben van Koni állítható gátlók vásárlása:) Szóval röviden ennyi történt...amúgy nagyon jó érzés még mindig ezzel az autóval járni, imádom a hangját és ahogy megy, nagyon jól gyorsul:) nem lehet megunni :)) Nem készült mindenről fotó, de amiről csináltam az feltettem.

>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 2.0 TS sedan // 2015-12-23

A kartergázcső csere részeredményt hozott, elindulás ki simult, 1500-3000rpm-ig viszont továbbra is maradt az erőtlenség, bár nem fuldoklott már annyira. Egy hosszabb út során viszont feltűnt hogy 5.fokozatban már 4500as fordulattól nincs tovább. max. sebesség kb 140km/h és a mutatót ide is ragasztották, innen már nem volt tovább élet....komolyabb pánik. füst nincs, csövek épek, légszűrő tiszta, fojtószelepház tiszta, minden mutató stabil jó értékeken DE! nem megy. Találgatások: vezérlésmódosító? szívócsőhossz vezérlés? gyújtás? légtömegmérő? a legegyszerűbben diagnosztizálható hibát (LMM) hagytam utóljára :( pedig csak le kell húzni és ki is derül. Bizarr módon eléggé tetszett lehúzott LMM-el való közlekedés :D közvetlenebb ingerlékenyebb az autó, erősebbnek érződik, olyan jó kis csattogós karburátoros versenykocsinak érződött. motorhang öblösebb erősebb, kipufogó is másként szól. kár, hogy ilyenkor csak üzem meleg motorral lehet haladni, hidegen alig van alapjárat, nehéz finoman elindulni vele, részterhelés szinte nincs is. de a padlógáz....hát az mennyei.
Lényeg az, hogy kellett venni új gyári BOSCH légtömegmérőt. nem olcsó..szép karácsonyi ajándék. Cserét magam csináltam. Lényegében s levegőcsőt kell csak széthúzni és jövöget is szépen kifelé. 251000Km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-12

Ráfért egy kis tisztítás már szegénykémre, hát megtettem.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-10-06

ma megjött az új Bosch légtömegmérőm, ég-és föld, az előző is mérte, gázadásnál amikor kiolvastuk folyamatosan változtak feszültségértékek , mégse ment úgy a keverék túl dús volt. Kicseréltem ma állat lett. megér egy havi minimálbért egy ilyen szenzor.....

Az egész úgy kezdődött, hogy az alapjárat ingadozott, később torpanások is voltak nagy gyorsításkor. Volt persze TPS reset, nem igazán segített. Volt fojtószelep takarítás, de idővel a probléma visszajött.

Később már nagyon alacsony volt az alapjárat, volt hogy belefulladt, a keverék dús volt, 6-7000-es fordulaton úgy füstölt mint egy TDI :)

Kiolvasáskor az LMM mért értékeket, de nem volt a bosch táblázatának értékein belül.

Kicseréltem és a különbség nagyon durva! Most már érezni, hogy megvan mind a 190 ló.

>> Szervizakobor // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2014-11-02

Egy több, mint féléves dráma végére sikerült pontot tennünk. Tavasz óta dobálta az autó a P0238-as hibát, ha lepadlóztam, vagy csak erősebben gyorsítottam, és elérte a 3000-es fordulatot, meg úgy egyébként se nagyon akart menni. Pucolva lett a változó geometria a turbóban, a MAP szenzor, az EGR, cseréltem a vákuumcsöveket, próbáltam állítani a VNT szelep karjának hosszúságán, de semmi eredmény.
Míg nem 2 hete az autópályán megadta magát végleg a légmennyiségmérőm, és a kocsi 140 helyett jóindulattal 13 lóerőt volt képes produkálni. Kiolvasva a dolgokat egyértelmű volt a hiba, és a csere óta úgy megy, mint még soha, sehol semmi hiba.

Emellett 1 hónapja megvolt a következő olajcsere (plusz szűrők) is, most a Comma helyett az 5w30 Selenia Pure Energy került bele, és bár tudom, hogy kb. pazarlás bele ez az olaj, de eddig jó tapasztalatom van vele, valamivel halkabb a motor, szóval nekem bejött.

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-26

Ismét elérkezett az idő a szokásos puceválásokra.
EGR, LMM, levegőszűrő kipucolva,lekezelve, újra jól veszi a gázt a gép és nem torpan meg.

Km: 252100

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-06-08

Már egy ideje furán járt indításkor a motor, fulladozott, stb. Mostanában csatlakozott hozzá az a jelenség is, hogy tartósan 2000-2500 fordulaton használva a motort, rövid torpanásokat lehet érezni. Megnéztem a fojtószelepet, az relatíve tiszta, a légtömeg-mérő sem néz ki mocskosnak, jövő héten a diagnosztika talán ad valami iránymutatást, merre tapogatózzak. :) Addig igyekszem keveset használni.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-11

Jó ideje már - főleg hidegen - ingadozott az alapjárat. Általában +/- 100 rpm-et, ami végülis zavarni zavart, de ami miatt végleg megelégeltem az az, hogy üzemmeleg motornál 2000-ig ment az alapjárat az utóbbi napokban alkalmanként. Volt gyertya tisztítás, ez csak a hidegen rángatva gyorsulást oldotta meg, az alapjárat ingadozást nem tudtam hogy pillangószelep állítómotor hibának/koszolódásnak tudjam be, vagy légtömegmérőnek. Reggeli hidegben a legerősebb az ingadozás, így reggel mikor lementem azzal kezdtem, hogy motorháztető fel, lmm csatlakozó le, majd indítás. Persze injektor lámpa kigyulladt, de atom merev volt az alapjáratom. Meg is lett a bűnös, hát szedjük ki az lmm-t. Persze Bosch-ék mivel mással szerelték volna őket, ha nem biztonsági lyukas torx-al. A feltalálójának az édesanyja biztos sokat csuklott ma délelőtt, de végül (miután három boltból küldtek el, hogy ilyen szerszámot nem kapni sehol, azért ilyen csavarral szerelték, hogy ne tudjak belenyúlni) szereztem kulcsot, lmm ki, majd egy mindenszirszart oldó spayvel fújkodtam az érzékelő lapkát. Az ottmaradt folyadékot kifújtam, hagytam hogy a maradék elpárologjon, majd visszarakás.
Azóta üzemmeleg, és jéghideg motorral is stabil az alapjárat. Pacsi magamnak :D
Mondjuk az lmm kábele a csati előtt szigszalagozva van ami nagyon nem tetszik, hamarosan orvosolva lesz... A tisztítás után 4 vagy 5. indítás előtt (mindig megvárom gyújtás ráadás után, hogy az injektor lámpa kialudjon), injektor lámpa kialudt, majd újra kigyulladt. Persze motor indítás után kialudt egyből. Azóta se csinálta.
A lényeg, hogy most jó minden, és így műszaki előtt nem kellett még kivágnom 30 rugót egy másik lmm-ért.

update: Se hidegen, se melegen nem ingadozik az alapjárat, viszont megint felkúszott egyszer 1500 fölé. Talán alapjárati motor...