Blog >> 2.0

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Update: Cseréltem gyárira!

Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.

Ideiglenes csavarral pótoltam.

Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.

A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Motor rezonancia jelentkezik alapjáraton és ~2250 fordulaton ami a karosszérián érezhető. Megvizsgáltam a szilentek állapotát.

Indítás, alapjárat, előre-hátra terhelés:
Youtube

jobb oldalon:
Youtube

sebváltó oldalon:
Youtube

alul:
Youtube

túráztatva:
Youtube

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-13

Szerviz utáni észrevételek:

- Hátramenet kapcsoló nem lett visszatéve, nem volt tolatólámpa és radar.
Bejelentettem, azonnal megcsinálták
- Hátsó kutyacsontok nem oldalhelyesen lettek beszerelve
Megcserélték. Egy későbbi időpontra bejelenteve
- Bal első ABS jeladó patent letörve
- Haspáncél rögzítő csavarokból 3db hiányzott
- Pozitív akkusaru nem volt meghúzva, tálca rögzítő eltörve
- Haspáncél csavarok bikára meghúzva, bölcső anyák elforgatva
Másfél óra szenvedés után kiszedtem az elforgó csavarokat is. Lehegeszttettem velük.
- Kormány ferde
Javították, de nem vették észre, hogy lötyög a kormánymű :-(
- Kormánymű rögzítés elégtelen, lötyög a két rögzítő csavar ...
Meghúztam a csavarokat, kormány ferdébb mint valaha
- Motort megemelve a bal felső motorbak rögzítő csavarok lazák voltak

A második szerviz idő 40.000Ft-ba került, ahol féltengely zsírozás és termosztát csere is volt. Ez utóbbinál valami ótvar kukából szedett bilincset tettek a vízcsőre...

Hát ennyi :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-10

136800Km

Cserélve lett a termosztát, visszacserélték a hátsó kutyacsontokat, féltengely zsírozás is volt, meg haspáncél lemezanya hegesztés is, továbbá az EGR hűtő fedelet is ellenőrizték.
Ja és még futómű állítás is volt.

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-10-15

Továbbra is állítom, hogy a Fiat Szabónál jó és korrektek szerelők vannak, ezt most betudom kapkodásnak, de azért ilyet nem lenne szabad csinálni.

Kerékcserénél vettem észre, hogy a két hátsó kutyacsontot fordítva rakták be, amire még látszólag rá is segítettek a jobb oldalon egy kis alsó konzol igazítással.

1-2 kép bal hátsó feszülve, fordítva. Leengedve is.
3-4 kép elsők rendben, arra fordulnak amerre kell.
5-6 kép jobb hátsó szintén szarul néz ki és az alsó konzol is máshogy néz ki mint kellene :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-10-09

Vagy a KUL-nak, vagy pedig a lendkerékcserének köszönhetően normalizálódott az alapjárati korrekcióm. 9 fokos kinti hőmérséklet mellett első indításnál mérve.
A korábbi értékek sem voltak kórosak, de ez így jobban tetszik.

>> SzervizRobi75 // Alfa 147 2.0 16V TS // 2016-10-06

Meg volt az első nagyszervizem. Idén áprilisban vettem 118 ezer kilóméterrel. Na és a tudatos ember ilyenkor azonnal vezérlés cserével kezd. Én kicsit vártam vele mert elég volt megvenni az autót. Most jött el az anyagi és személyi feltétele a vezérlés cserélek.
Ami cserélve lett;
Vezérmű szíj teljes szett vizpumpával: 77.000 forint
Hosszbordás szíj feszítőkkek görgőkkel
Vezérlés módosító : 54.000 forint
Balansz szíj görgővel+ szelepfedél tömítés : 22.000 forint
Termosztát : 15.000 forint
Paraflu fagyálló hűtővíz koncentrátum

A munkadíj 20.000 forint volt, ,így átléptem a 200.000 ezer forintos határt.
Mint kiderült szegény autón minden az eredeti volt úgy ahogy kijött a gyárból. Szóval így utólsg ez egy hazárdírozás volt hogy még bele nyomtam 20 ezer kilómétert. Balansz szíjnál a görgő teljesen be volt állva. Minden feszítő el és görgő ék a csapágyazása koyigott, hangosak voltak, a szíjak el voltak érve....
Szóval jó tanács mindenkinek, mindenképp ezzel kezdjen.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-09-30

Kis update!

Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(

Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...

Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...



Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km

Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!

Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)

Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...

Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...

Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...

>> EseményShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-08-31

Olaszoknál mindenki idiótának néz és nem villognak vissza :-)
Öten + csomagokkal megpakolva Jesolo-ban nyaraltunk és ezeket hozta az autó.
Regenerálási ciklus végtelen és még több, fogyi elég jó lett.

ui.: A roló rá volt húzva a csomagokra. Nem kell egyterű, csak nem kell vinni az egész házat. Ja és a fele cucc még felesleges is volt...