Blog >> 2.0

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-04-12

Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.

Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-04-09

Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.

És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.

Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.

PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Update: Cseréltem gyárira!

Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.

Ideiglenes csavarral pótoltam.

Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.

A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Motor rezonancia jelentkezik alapjáraton és ~2250 fordulaton ami a karosszérián érezhető. Megvizsgáltam a szilentek állapotát.

Indítás, alapjárat, előre-hátra terhelés:
Youtube

jobb oldalon:
Youtube

sebváltó oldalon:
Youtube

alul:
Youtube

túráztatva:
Youtube

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-13

Szerviz utáni észrevételek:

- Hátramenet kapcsoló nem lett visszatéve, nem volt tolatólámpa és radar.
Bejelentettem, azonnal megcsinálták
- Hátsó kutyacsontok nem oldalhelyesen lettek beszerelve
Megcserélték. Egy későbbi időpontra bejelenteve
- Bal első ABS jeladó patent letörve
- Haspáncél rögzítő csavarokból 3db hiányzott
- Pozitív akkusaru nem volt meghúzva, tálca rögzítő eltörve
- Haspáncél csavarok bikára meghúzva, bölcső anyák elforgatva
Másfél óra szenvedés után kiszedtem az elforgó csavarokat is. Lehegeszttettem velük.
- Kormány ferde
Javították, de nem vették észre, hogy lötyög a kormánymű :-(
- Kormánymű rögzítés elégtelen, lötyög a két rögzítő csavar ...
Meghúztam a csavarokat, kormány ferdébb mint valaha
- Motort megemelve a bal felső motorbak rögzítő csavarok lazák voltak

A második szerviz idő 40.000Ft-ba került, ahol féltengely zsírozás és termosztát csere is volt. Ez utóbbinál valami ótvar kukából szedett bilincset tettek a vízcsőre...

Hát ennyi :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-10

136800Km

Cserélve lett a termosztát, visszacserélték a hátsó kutyacsontokat, féltengely zsírozás is volt, meg haspáncél lemezanya hegesztés is, továbbá az EGR hűtő fedelet is ellenőrizték.
Ja és még futómű állítás is volt.

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-10-15

Továbbra is állítom, hogy a Fiat Szabónál jó és korrektek szerelők vannak, ezt most betudom kapkodásnak, de azért ilyet nem lenne szabad csinálni.

Kerékcserénél vettem észre, hogy a két hátsó kutyacsontot fordítva rakták be, amire még látszólag rá is segítettek a jobb oldalon egy kis alsó konzol igazítással.

1-2 kép bal hátsó feszülve, fordítva. Leengedve is.
3-4 kép elsők rendben, arra fordulnak amerre kell.
5-6 kép jobb hátsó szintén szarul néz ki és az alsó konzol is máshogy néz ki mint kellene :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-10-09

Vagy a KUL-nak, vagy pedig a lendkerékcserének köszönhetően normalizálódott az alapjárati korrekcióm. 9 fokos kinti hőmérséklet mellett első indításnál mérve.
A korábbi értékek sem voltak kórosak, de ez így jobban tetszik.

>> SzervizRobi75 // Alfa 147 2.0 16V TS // 2016-10-06

Meg volt az első nagyszervizem. Idén áprilisban vettem 118 ezer kilóméterrel. Na és a tudatos ember ilyenkor azonnal vezérlés cserével kezd. Én kicsit vártam vele mert elég volt megvenni az autót. Most jött el az anyagi és személyi feltétele a vezérlés cserélek.
Ami cserélve lett;
Vezérmű szíj teljes szett vizpumpával: 77.000 forint
Hosszbordás szíj feszítőkkek görgőkkel
Vezérlés módosító : 54.000 forint
Balansz szíj görgővel+ szelepfedél tömítés : 22.000 forint
Termosztát : 15.000 forint
Paraflu fagyálló hűtővíz koncentrátum

A munkadíj 20.000 forint volt, ,így átléptem a 200.000 ezer forintos határt.
Mint kiderült szegény autón minden az eredeti volt úgy ahogy kijött a gyárból. Szóval így utólsg ez egy hazárdírozás volt hogy még bele nyomtam 20 ezer kilómétert. Balansz szíjnál a görgő teljesen be volt állva. Minden feszítő el és görgő ék a csapágyazása koyigott, hangosak voltak, a szíjak el voltak érve....
Szóval jó tanács mindenkinek, mindenképp ezzel kezdjen.