Blog >> romeo

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-05-07

Páromtól kaptam ajándékba 🙂

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-03-15

Holnaptól nincs iskolajárat, a zöld autó is pihenőt kap. Megtankoltam, lemostam, és kitakarítottam. Belül nagyon látszott rajta a napi használat. Egy parókára való szőke hajszál, apró kavicsok, homok, por, morzsák, összemázgált ablakok. Alaposan kiporszívóztam, áttörölgettem, így tettem vissza a helyére.

Gyönyörű ez az autó még mindig. :-)

Kereken három hónapot töltött az autó téli kerekeken ebben a szezonban. Ma visszarakattam a nyáriakat. Kicsit magasabb és kényelmesebb az autó a 19-es kerekekkel. És halkabb is. No meg jobban is néz ki. Amint felkerültek a villantós papucsok, egyből megnézték, már a gumis utcájában akadt egy rajongója. Nem mintha ez nagyon hiányzott volna, de azért jól esik.

Idén elképesztően keveset, még a szokásosnál is kevesebbet használtuk. Évek óta tart a folyamat, szokok le az autózásról. Amit lehet másképp oldok meg, és autós utakat csak ha muszáj, akkor iktatok be. Van GLS, DHL, TNT, vezessenek ők helyettem. Idő pazarlás, és őszintén, semmi örömet nem találok már ezekben az utakban. Budapest környéke egy csatatér, egy más világ, ahova nem vágyok. A kedvenc szerpentinemen időtlen idők óta nem fogtam ki olyat, hogy normálisan végig tudjak menni. Sor végére beragadva, 40-nel, ez jutott mostanság. Szóval megyek, ha muszáj.
Idén egy utunk volt, az is inkább kirándulás. Barátokat látogattunk futólag, Giuliát próbáltunk, és ennyi. 700km-t mentünk így összesen idén.
Így hát áll a tető alatt, lemosva, fényesen csillogón, töltőn lógva..
Pár hetente beindítom, megmozgatom, mint egy veteránt, és várom a szezont, hátha majd akkor több szükség lesz rá.
A választ egyelőre meg is adta Giulia kérdésre is: minek
Közben az öreg 146 rója a köreit a városban, állandóan megy, pörögnek az üzemórák, és jól van ez így, élvezzük.
Tegnap azért, hogy mozogjon, Zen jött velem a szokásos délutáni körre.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-02-23

Kicsit korainak bizonyult az öröm, az eBay-ről rendelt tükör nem ment fel az autóra. Azt hittem 10 perces munka lesz tükörlap tisztítással együtt. Hát nem.
Kiderült, hogy ez egy 145 tükör, ami nagyobb (lásd kép), mint a 146-é. Úgyhogy az eladóval felvettem a kapcsolatot, korrekt módon felajánlotta, hogy visszautalja az árát.
Aztán gondoltam egyet, jó lesz ez így nekem, az autó letört gyári tükréből és a 145 tükörből építek egy jót, ami fel is megy az autóra.
A 145 tükrön a belső váz hibátlan, a csavarok, szigetelő gumi újszerűek.
Pár órám ráment, de sikerült, jó lett. A legnagyobb gondot az okozta, hogy az alu vázba úgy belerohadnak a csavarok, hogy semmilyen trükk nem szedi ki, az egyiket fúrni kellett.De találtam normális, stabil megoldást.
Most köt még a ragasztás, holnap felteszem az autóra, a saját felújított belsejű tükrét.

>> SzervizGtv6fan // Alfa 146 1.7 16V Boxer // 2020-02-22

Hála Turi Sanyi barátomnak lassan de biztosan készül a motor .

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-02-19

Találtam eBayen egy Hella-Behr vízpumpát. Utolsó darab. Szeretek így ritka alkatrészek után turkálni, van egy sport értéke. Ez pedig itt kapóra is jött, mert ugye a vízpumpa gyári. Lassan 24 éves. Mielőtt ítéletet hirdetek, ezt és a termosztátot nem nagy ügy kicserélni. Nem a hiú remény dolgozik bennem, de felesleges hengerfej leszedést sem szeretnék. Pláne hogy a legutóbbi bejegyzés óta csak a kilométert falja, a vizet nem. Ezt a két alkatrészt kicserélném amúgy is, kezdjük ezzel..
Az autó meg csak megy, teszi a dolgát nap mint nap.

UPDATE 02.13.:
Sikerült termosztátból is eredeti gyárit vadászni. Egy tükör letörős pszichopatának köszönhetően. Normális állapotú Vitaloni tükröt nagyon nehéz találni már, jó sok időbe telt mire találtam, végül ezt is eBayen. Aztán végigböngésztem az eladó holmijait és ott volt amit kerestem, gyári, eredeti termosztát, pajzsos pecséttel. Mindig rizikó így alkatrészt venni, de különleges élmény kibontani, és NOS (New Old Stock) alkatrészt beépíteni. Ide fajult a sok negatív tapasztalatom az utángyártott, autósboltban kapható alkatrészekkel, egy érdekes hobbi lett belőle.
Azt hiszem sikerült ötvöznöm a napi autó fenntartást a hobbi autózással és a veteránozás izgalmaival, és ez egy ideális állapot.
És ehhez ez a dízel Alfa ideális alanynak bizonyult. Nem sok youngtimer rajongónak jut eszébe adagolós dízel Alfával foglalkozni, így meglepő alkatrészkínálat van hozzá, nem is drágán. Autósbolti áron ki lehet élni az alkatrész vadászós hobbit, közben gyári alkatrészekkel szépen gyári közeli állapotban lehet tartani az autót.
Az adagolós dízelségéből fakadóan pedig lényegében nem tud olyan baja lenni, hogy ne tudnánk használni. Persze innen már látszik, hogy egyelőre marad, hogyne maradna...

UPDATE 02.19.
Megérkeztek az alkatrészek. Nem tudom hány ilyen 146 tükör lehet még a Földön, de ennek végre nincs eltörve a felső rögzítése. Évek óta szeretnék egy ilyet, végre lett.

Az olaj és szűrők cseréje megtörtént ma, szokásos Motul 8100 X-Clean 5W40 olajjal.
Közben egy kerek kilométer óra állás is összejött, három év alatt 45000km-t tettünk meg együtt.

Közeledik a vezérlés csere, pár ezer km-en belül illene megejteni. Már nézegettem, hogy miből milyet kellene rendelni, de úgy tűnik a szerencse 🍀 üldöz. A fiatalkatreszek.hu-n akcióba tették a gyári szettet vízpumpával. Egyet el kellett hoznom ennyiért. Ugyanitt gázolajszűrőt is rendeltem, illetve a pollenszűrő is onnan van, még korábban betároltam hármat. Bónusz vettem egy hátsó nyitógombos emblémát, mert a mostanin megpattant a lakk. Ezt majd kicserélem ha melegebb lesz.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-01-02

Rászántam ma a fél napomat. Csak hogy ne essek a Giuntini csapdába (bocs Emil, tudom Te rosszabbul jártál, ez csak egy öreg traktor..), és eldőljön hamar, hogy mi a helyzet. Elmentem Sanyihoz a szerelőmhöz. Sok a munkája, úgyhogy most úgy segített, hogy kölcsön adta a nyomatékkulcsát és a bordás krovafej készletét. Köszi Sanyi, ismét :-)
Itthon aztán lekaptam gyorsan a szelepfedelet, majd hagytam hűlni a motort. A gyári előírás szerint 100Nm + 2x90 fok a helyes lehúzása a hengerfej csavaroknak. Ezt visszaellenőrizni nem lehet, szóval elindultam 100Nm-ről és 5Nm-enként emelve a nyomatékot ráhúztam a csavarokra. 140Nm lett az a nyomaték, ahol a tíz csavarból hét még "lekattant", három csavaron viszont érezhetően tudtam húzni. Feljebb nem akartam menni a nyomatékkal, úgy gondolom, hogy így megfelelően egyenletesre húztam őket, de legalább javítottam a kiindulási helyzeten.
Összeraktam, és visszavittem a szerszámokat. A motor szerintem simábban jár, bár nehéz ügy ez, ilyenkor a placebo hatás elég erős :-)) Hazafelé körben az erdő fele jöttem, meghajtottam egy kicsit. Megint eszeveszett jót autóztam. Ezzel csak olyat lehet :-)) Viszont itthon már tudtam, hogy mi a helyzet. Láttam a gőzt kilibbenni a géptető alól. Megint kinyomta. Amit lehetett megtettem, azt hiszem logikusan végigjártam az utat, de ezen a ponton nincs tovább.
Újra le kell venni a hengerfejet. Olyasmi érzéseim vannak, mint mikor az ezüst jtd állapotát feltártuk. Szívem szakad meg ezért az autóért, de lehet hogy itt kell elengedni.
Feltérképeztem ugyan, hogy mik a lehetőségek, és nyilván meg lehet hengerfejezni újra. 80e egy felújított hengerfej, plusz a munkadíj feltenni, olajcsere, tömítések cseréje és mehet tovább. Talán mehet tovább. Nem tudom, hogy akarom e. Az elmúlt két évben észvesztő összeget és rengeteg időt borítottam bele.
Itt kiszállni hülyeség, tovább csinálni is hülyeség...