Blog >> kézifék

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-04-07

Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....

A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-02-18

Ki cseréltem a kézifék kötelet, nem volt most befagyva, de hát enyhe volt az idő, rá fért mert már nagyon oda volt a burkolata.
Pollen szűrő csere is meglett, közben kiporszívóztam és klímafertőtlenítés is meg lett ejtve.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-01-21

Még tavaly évvégén elgurultam Csörihez, hogy vessen egy pillantást a futóműre, mert nekem valami nem tetszik benne, néha kopog. Megállapította, hogy a stabrúd szilentek odavannak. Ha már ott voltam, átnézte kicsit jobban az autót. Kézifékköteleket lehetne cserélni és a kipufogó gumi felfüggesztőket. Végül került egyet az autóval, ekkor derült ki, hogy a bal hátsó kerékcsapágynak van egy kis hangja. Idén került sor az alkatrészek cseréjére.
Gyári stabrúd, SKF kerékcsapágy, utángyártott kézifékkötelek és az összes kipufogó tartó cserélve lett. Az összegben nincs benne a kerékcsapágy anyagköltség.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-12-16

Sajnos nem úgy fogott a kézifékem ahogy annak kell.Így hát beszereztem 2db új kötelet pikk-pakk ki is cseréltük.Hát nem is csodálom,hogy nem volt jó lásd a képeken.

>> SzervizViBa // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-12-10

a fűtőmotor remekül szuperál az üzemagyag sapka is teszi a dolgát, a hátsó utastéri közép jobbos szellőző rács is illik a helyére :) A szépséghibás kézifék kar (nincs a gombnak burkolata) és a lötyögő jobbos visszapislantó még várja hogy lecseréljék...

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-11-16

Elővizsgán kiderült, hogy a jobb oldali kézifékkötél be van rohadva.
Csere mindkettő újra.

>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

Egy álom teljesült azzal, hogy megvettem ezt az autót, tudtam, hogy kell is majd rá költeni...de a fene sem gondolta, hogy így bekezdek....

Akkor nézzük:

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-21

Mai napom beépítettem a még decemberben megvásárolt kézifék köteleket. Nem egy leányálom a csere ,nagy segítségemre volt Pityukoma kézifékes blogja.Ezúton is nagy köszönet neki!
Az biztos sokkal egyszerübb lett volna,ha kiszedem az első üléseket,és a hátsó szőnyeget,de nem tettem.A könyöklőt rögzitő oldalsó csavarokat kiszedni nem volt egyszerű ,kevés a hely az ülésektől.De végülis megoldottam.A hátsó ülés feltépése,nekem sem ment puszta kézzel,egy laposvassal viszont már ment könnyen. A kárpit szerelő szerszámkészlet is baromi hasznos volt a bontási müveleteknél.Az ötödik képen látszódik ,hogy a gumiharangok mentek tönkre,ott tudott befolyni a víz,és be is fagyott szépen.
Az új gyári kötelet a Fiat Kelet-Pestben vettem a hátsó ülőlapot rögzitő patentekkel egyetemben.
Bowden 38000 ft a patent 2100 ft volt.
Km állás: 196600