Blog >> javítás

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-03-23

A dolog ott kezdődik, mikor megvette az autót 2 db horpadás volt a bal hátsó ajtón. A szokásos rá nyitásoknak köszönhetően. Eléggé zavart meg kell, hogy mondjam, mert ez a 2 hiba midig oda vonzotta a tekintetem és másét is. Fényezni ezért nem akartam meg amúgy sem, mert minden elem gyári rajta. Aztán ez egyik nap bejött a cégekhez, ahol dolgozom egy úri ember aki pont ezzel foglalkozni fényezés nélkül horpadásokat javít és mint utólag kiderült nagyon profi! Mondta, hogy tart bemutatót így a kolléganőm Matiza és az Alfa lett az "áldozat" és negyed óra múlva huss mint ha soha nem is lett volna horpadás innen is nagyon köszönöm neki! A cég akinél dolgozik az IronTech http://www.irontechitalia.com/mag/ én csak ajánlani tudom őket nagyon megvagyok elégedve. Sajnos képet nem csináltam az előtte és utána lévő állapotról olyan gyorsan történt minden.Ráadásképpen a cégük is olasz és egy fekete olasz rendszámú Grande Puntoval volt.Közben csináltam képet milyen lett és egy másik képen nagyítva látszik milyen volt, be karikáztam. Előben sokkal de sokkal feltűnőbb volt.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-11-14

Megjavítottam szellőztető motort. Néha meg kellett rugdalni, mert nem indult el. Az utóbbi időben volt, hogy az egész úton rugdosni kellett...
A szellőző ventillátor házába alulról van becsavarozva az előtét ellenállása egy nagy hűtőbordával. Azon keresztül kapja a delejt. Két csatlakozó van rajta, egy a középkonzolról (vezérlő jelek), a másik meg két vastag vezetékkel (az egyik a + a másik meg megy a ventillátorhoz). Na ez az utóbbi cstlakozó teljesen el volt égve. Levágtam a csatlakozót és közvetlenül ráforrasztottam a vezetéket az előtét ellenállásra. Most már üzembiztosan működik és a leggyorsabb fokozaton is jobban megy mint előtte...

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-09-18

Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D

Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)

Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-27

Janóékhoz elvittem és az ideiglenes megoldást véglegesre cseréltettem...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-24

A katalizátor és a hátsó dob közötti kipufogó tartó elfáradt (letört a csőről), a hátsó hídhoz verődve hangosan jelezte a kipufogó, hogy itt az ideje a javításnak. Janóék nem tudták azonnal elvállalni így átmeneti megoldást kellett találnom.
A megereszkedett csövet emelővel megemeltem egy kicsit, a cső és a tartó közé szakszerűen beillesztettem a vaskupacomból recirkulált használt Scorpio hátsó fékbetétet és két awab bilinccsel rögzítettem törött végtagot. Az emelőről leeresztve szépen feszesen tartja a helyén a kipufogót. Addig is jó lesz így amíg eljutok Janóékhoz...

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-01-24

A mélynyomó erősítője kontakt hibás volt, minden bukkanónál puffant egy óriásit a mélyláda. Szétszedtem és találtam pár rossz forrasztást. Az egyik hiba az 1/2-es csatorna RCA aljzat nyákról lerepedt fóliája volt (ezzel a már egy cserélt aljzattal vettem az erősítőt, a csatlakozó nem volt rögzítve rendesen). A másik hiba a kis nyák átvezető csatlakozójánál egy forrasztás volt körberepedve. Miután javítottam a hibákat, megjött a mély is rendesen (eddig a mélynyomó egyik tekercsét hajtotta csak meg az erősítő).

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-14

Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...

>> SzervizGallardo007 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-11-06

Mivel parkolás közben összetörték az autót, önköltségen javíttatni kellett. Lökhárító telibe fényezése, két új fényszóró.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-10-18

Mivel a szonda tisztítás nem járt sikerrel, valamit ki kellett találnom...
Az E85 átalakító miatt a lambda szonda jele be van vezetve a kormány alá az E85Power-be. Gyorsan be is iktattam egy kapcsolót, így az első pár perc alatt a lambda szondát lekapcsolva sikerült megoldani a problémát. Csak az volt a baj vele, hogy néha elfelejtettem visszakapcsolni...
Kell egy időzítő... Gondoltam gyorsan összedobok egyet, de el kellene menni alkatrészboltba, aztán forrasztgatni, ehh ellustultam már, meg időm sincs rá... végül is szégyenszemre Ebay-en rendeltem egy programozhatót, ami nem is volt drága...
Be is szereltem, beállítottam először két és fél percre, de az még nem volt elég, aztán 3 percre és így tökéletesen működik! :O)
Az időzítő alatt a lambda monitor van, amin a lambda jelet ellenőriztem, de most már szerintem nem nagyon fogom nézegetni. :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-24

Sikeresen belefúródott egy nagy csavar a bal hátsómba. Jött a dilemma: téli garnitúrára cserét még korainak tartottam, ennek a nyári garnitúrának még egy hónapot adtam. Kukacos javítással adtam neki még egy utolsó esélyt. Úgy néz ki, hogy nem ereszt.